InfoNu.nl > Reizen en Recreatie > Steden > Barcelona - De ultieme stedentrip

Barcelona - De ultieme stedentrip

Barcelona - De ultieme stedentrip Barcelona is een van 's werelds ultieme stedentrip locaties. Het maakt niet uit in welk seizoen. Barcelona is de op een na grootste stad van Spanje. Er is een brede variatie aan activiteiten voor vakantiegangers van alle leeftijden om van deze stad te genieten. Sommige mensen zeggen dat deze stad alles heeft wat men zoekt. Het maakt niet uit wat de interesses zijn.

Gunstig klimaat

Dit is een van de redenen waarom Barcelona een populaire bestemming is voor toeristen. Het weer is altijd mild en uitnodigend het hele jaar door, ongeacht of men in de zomer komt of in de koudere seizoenen. In december, januari en februari is de gemiddelde temperatuur nog steeds 15 graden. Met de jaarovergang worden er soms temperaturen gemeten van 25 graden.

Winkelen

Als men houdt van winkelen is Barcelona een aanrader. In bijna elk deel van de stad vindt men een winkel die past bij ieders persoonlijke smaak. Men kan kleine boetiekjes, maar ook grote winkelcentra treffen. Men vindt exclusieve merken, maar ook zeer betaalbare kleding. Een ding is zeker, vervelen zal man zich niet tijdens het winkelen, want er zijn winkels in overvloed.

Cultuur

Barcelona heeft zoveel cultuur. Er is nooit genoeg tijd om alles te zien. Enkele van de meest bekende bezienswaardigheden zijn de Sagrada Familia en Park Güell, deze worden vooral beïnvloed door Gaudi. Als men niet veel tijd heeft kan men een bustour nemen. Er zijn vele mooie dingen te zien en een gids geeft informatie over de bijzonderheden.

Eten

Spanjaarden houden van eten. Tapas is hun specialiteit. Tapas zijn kleine schoteltjes vol met de lekkerste dingen. Natuurlijk is er een grote variatie beschikbaar. Men vindt restaurants in elke straat. Men hoeft dus niet te zoeken. De meeste restaurants hebben een goed prijskaartje, want er is veel concurrentie.

Strand

Barcelona heeft de perfecte combinatie. Men kan genieten van het hectische leven in de grote stad, want er is veel te doen, maar men kan ook ontsnappen aan de drukte en naar het strand gaan. Om te ontspannen moet men de zee opzoeken, genieten van de zon. Dicht bij het strand zijn er een paar zeer goede restaurants waar de gasten van een heerlijke lunch of diner kunnen genieten.

Parken

In de stad zal men overal prachtige gebouwen tegenkomen. Er zijn ook een aantal parken waar men kan genieten van de natuur. Park Güell is erg beroemd, maar er zijn ook een aantal andere parken die de moeite waard blijven om te bezoeken. Bijvoorbeeld Parc de la Ciutadella en het Parc de Joan Miró.

Nachtleven van Barcelona

Het nachtleven van Barcelona is gek. Het maakt niet uit welke dag van de week het is. Men kan van een party genieten op elke dag van de week, van maandag tot en met zondag. Langs het strand vindt men een aantal grote discotheken. Een andere optie is dat men een bezoek brengt aan een typisch Spaanse bar of gewoon een klein gezellig café.

Lees verder

© 2012 - 2019 Slurfke, het auteursrecht (tenzij anders vermeld) van dit artikel ligt bij de infoteur. Zonder toestemming van de infoteur is vermenigvuldiging verboden.
Gerelateerde artikelen
Weer, temperatuur en weersverwachting BarcelonaMiljoenen toeristen per jaar bezoeken Barcelona. De tweede stad van Spanje is een populaire vakantiebestemming voor mens…
Goedkoop een stedentrip Barcelona boekenGoedkoop een stedentrip Barcelona boekenBarcelona leent zich goed voor een citytrip. Heerlijk shoppen aan Las Ramblas, of genieten van de culinaire hoogstandjes…
Auto huren in BarcelonaAuto huren in BarcelonaVoor veel Nederlanders en Belgen is Barcelona één van de favoriete steden in Spanje en in deze fraaie stad bewegen de me…

Reageer op het artikel "Barcelona - De ultieme stedentrip"

Infoteur: Slurfke
Laatste update: 07-07-2012
Rubriek: Reizen en Recreatie
Subrubriek: Steden
Schrijf mee!