InfoNu.nl > Reizen en Recreatie > Steden > Lissabon - Citytrip

Lissabon - Citytrip

Lissabon - Citytrip We houden allemaal van vakantie; korte, lange en weekendjes weg, zelfs al zijn ze geen vrienden van onze bankrekeningen! Waarschijnlijk het moeilijkste deel van de vakantie, is het beslissen waar naar toe te gaan. Met zo veel vakantie plekken om uit te kiezen. Hier zijn enkele redenen om de fabelachtig mooie Portugese stad Lissabon te bezoeken. Allereerst; de stad Lissabon en de mensen die hier wonen houden van bezoekers en de stad zelf heeft een ongelooflijk ontspannen en gezellige sfeer! Met een rijke, gevarieerde cultuur en bevolking. Alle leeftijden, rassen, koppels, singles en gezinnen met kinderen zijn welkom.

Cultuur in Lissbon

Lissabon is gevuld met cultuur en heeft een sterke geschiedenis. De kronkelende straatjes die als een spinnenweb over de 7 heuvels samen komen maken een ongelooflijk mooie stad. Bekijk de vintage trams op en neer gaan op de steile bergwanden, bezoek de historische gebouwen en staar naar de rode daken van de witgekalkte huizen.
Een bezoek hier is niet zomaar een stedentrip. Lissabon is de enige Europese hoofdstad waar men aan de kust kan zitten. Een reis hier herbergt alles wat men maar wilt van een vakantie. Kilometers mooie kusten, fantastische golfbanen om aan te pakken en de steden en dorpen van Cascais en Sintra zullen tot de verbeelding spreken. Er is ook nog meer dan genoeg te ontdekken net buiten de stadsgrenzen!

Eten en dineren

De restaurant scene hier is uitstekend, zodat de fijnproever niets hoeft te vrezen! Van charmante terrasjes tot trendy en gastronomische restaurants of goedkope eetgelegenheden, alles is hier aangeboden. Heerlijke vis, vers uit de Atlantische Oceaan, heeft een overheersende functie op de menu's in de stad, net zoals de andere Portugese klassiekers, maar er is ook een uitgebreide selectie van de wereldwijde keuken.

Attracties in deze mooie stad

De verscheidenheid aan attracties en dingen te zien en te doen betekent dat er werkelijk voor iedereen iets is om van te genieten in Lissabon. Een aantal gerenommeerde bezienswaardigheden zijn te vinden over heel de stad, zoals de Toren van Belem en de schilderachtige kabelbanen, Teleferico Lisboa. Deze attracties geven een eigen identiteit aan de stad.

Goedkoop

Waar voor je geld krijgen en zijn compacte afmetingen werken in het voordeel van Lissabon. De stad wordt beschouwd als goedkoopste hoofdstad van West-Europa om te bezoeken. De portemonnee zal gelukkig zijn! Dankzij de compacte grootte betekent het dat je nooit ver uit de buurt bent van de beste stukjes van de stad en de tijd die normaal besteed zou worden om rond te reizen kan beter worden benut, zodat men het meeste uit de reis kan halen.

Veiligheid in Lissabon

Zakkenrollers zijn overal waar toeristen verzamelen, dus het is altijd wel iets om op te letten. Maar Lissabon is een van de veiligste hoofdsteden van Europa, de bezoekers hoeven zich geen zorgen te maken over zware criminaliteit. Ontspan en geniet!

Climaat

Met temperaturen die tijdens de wintermaanden zelden dalen onder 10 °C, kan men de vorst thuis ontlopen. Temperaturen in de zomer neigen naar de 25 °C Daarom is het gematigde klimaat goed om een mooi kleurtje op te bouwen. Dit maakt Lissabon een ideale bestemming om het hele jaar te bezoeken!

Dit is slechts een keuze uit vele redenen om Lissabon te bezoeken. Als het gaat om het plannen van de volgende vakantie, overweeg dan zeker het prachtige Lissabon voor de vakantie.

Lees verder

© 2012 - 2019 Slurfke, het auteursrecht (tenzij anders vermeld) van dit artikel ligt bij de infoteur. Zonder toestemming van de infoteur is vermenigvuldiging verboden.
Gerelateerde artikelen
Goedkoop een citytrip Lissabon boekenGoedkoop een citytrip Lissabon boekenHeb je gekozen voor Lissabon als bestemming voor je stedentrip? Dan ben je hier aan het goede adres. Je vind hieronder e…
Gastronomische specialiteiten van LissabonNergens komt de gastvrijheid van Portugal zo hartverwarmend tot uiting als in de gastronomie. Niet alleen is de verschei…
Cabo de la Roca bij Lissabon: meest westelijke punt EuropaCabo de la Roca bij Lissabon: meest westelijke punt EuropaHet meest westelijke punt van heel Europa is gelegen in Portugal! Het heet de Cabo de la Roca. Deze plek ligt op ongevee…

Reageer op het artikel "Lissabon - Citytrip"

Infoteur: Slurfke
Laatste update: 07-07-2012
Rubriek: Reizen en Recreatie
Subrubriek: Steden
Schrijf mee!