InfoNu.nl > Reizen en Recreatie > Steden > Barcelona - Met of zonder de kinderen

Barcelona - Met of zonder de kinderen

Barcelona - Met of zonder de kinderen Barcelona is een bruisende en kleurrijke stad, vol adembenemende locaties en leuke activiteiten voor iedereen. Fantastische bouwwerken en parken van Gaudi, kleine chocolade winkels en magische fonteinen op Montjuic zijn maar enkele voorbeelden. Voor de voetballiefhebbers is Camp Nou een must see. Is men van plan om met de kinderen naar Barcelona te reizen? In deze stad is er voor elk wat wils! Hier vindt men een aantal activiteiten en toeristische plekken, in het bijzonder voor kinderen.

Wat kan het gezin doen in Barcelona

Parc de la Ciutadella

Dit is het grootste park van Barcelona en is gelegen in het centrum van deze bruisende stad. Parken zijn altijd "leuk" voor de kinderen want ze kunnen rennen en spelen met andere kinderen. In het midden van het park, is er een meer waar men kleine roeiboten kunt huren om tot rust te komen op de zachte glooiingen van het water. In de nabijheid van het meer is er ook een grote speeltuin met schommels en klimtouwen, zodat vervelen onmogelijk is.

Barcelona Zoo

De dierentuin van Barcelona ligt in het Parc de la Ciutadella. Er zijn ongeveer 7500 verschillende dieren van over de hele wereld in de dierentuin, zoals apen, dolfijnen, grote katten, etc. De dierentuin heeft een aantal restaurants en picknickplaatsen en men kan ook van een spetterende dolfijnenshow genieten.

Barcelona Aquarium

Het Aquarium de Barcelona is een van de grootste aquaria in de wereld, met 35 watertanks, 11.000 dieren in 450 verschillende soorten. Als dat nog niet genoeg is, dan is er ook nog de onderwatertunnel, die 80 meter uitstrekt en een andere kijk geeft op dit immense Oceanarium. Er zijn veel activiteiten voor kinderen zoals workshops en men kan er zelfs zwemmen met de haaien!

The Magic fonteinen van Montjuic

Elke avond kunnen de toeristen een bezoek brengen aan de magische fonteinen, dit is een spektakel van kleur, licht, muziek en water-acrobatiek. De fonteinen zijn gelegen nabij Plaza Espanya, aan de voet van het Nationaal Kunstmuseum van Catalonië. Een must see voor jong en oud!

Tibidabo Amusement Park

Een pretpark speciaal voor kleinere kinderen, maar er is een heel scala aan leuke dingen te doen voor het kind verborgen in elke volwassene.

Las Golondrinas

Neem een ​​mini-cruise langs de haven! De rondvaartboten "Las Golodrinas" bevinden zich in de voorkant van het Columbus monument en de rit duurt ongeveer 35 minuten, dit maakt het ideaal voor kinderen. Tijdens de rit kan men genieten van een prachtig uitzicht over het Montjuic kasteel en de haven.

Kabelbaan naar de haven

Als men een panoramisch uitzicht over de haven van Barcelona wilt, ​​kan men gebruik maken van de gondel (Teleferico), die vertrekt vanaf Torre St. Sebastia naar Plaça de la Armada. Dit is ook een avontuurlijke manier om naar Montjuic Park te transporteren!

Las Ramblas

Las Ramblas is de meest beroemde straat die loopt in het centrum van de Barrio Gotico. De straat is vol met muzikanten, bloemen en vogels, souvenir kraampjes, levende standbeelden en natuurlijk heel veel mensen!

Neem het gezin met een gerust hart mee op vakantie naar Barcelona

Zoals men kan zien, Barcelona heeft veel te bieden, zelfs voor de kinderen. Soms is het geen makkelijke keuze om de kinderen wel of niet mee op vakantie te nemen. Maar indien men een keer deze fantastische stad wil verkennen neem het dan in overweging om met de hele familie te gaan. Zelfs de grootmoeder kan mee.

Lees verder

© 2012 - 2019 Slurfke, het auteursrecht (tenzij anders vermeld) van dit artikel ligt bij de infoteur. Zonder toestemming van de infoteur is vermenigvuldiging verboden.
Gerelateerde artikelen
Weer, temperatuur en weersverwachting BarcelonaMiljoenen toeristen per jaar bezoeken Barcelona. De tweede stad van Spanje is een populaire vakantiebestemming voor mens…
Goedkoop een stedentrip Barcelona boekenGoedkoop een stedentrip Barcelona boekenBarcelona leent zich goed voor een citytrip. Heerlijk shoppen aan Las Ramblas, of genieten van de culinaire hoogstandjes…

Reageer op het artikel "Barcelona - Met of zonder de kinderen"

Infoteur: Slurfke
Laatste update: 07-07-2012
Rubriek: Reizen en Recreatie
Subrubriek: Steden
Schrijf mee!