InfoNu.nl > Reizen en Recreatie > Bezienswaardigheden > Uitstapjes in Barcelona

Uitstapjes in Barcelona

Barcelona is een geweldige stad om naar toe te gaan. Het is een stad met veel verschillende uitstapjes. Waar moet je zeker zijn geweest?

Mercat Santa Catherina

Mercat Santa Catherina is een leuke markt in Barcelona. De markt heeft een prachtig gekleurd dak, het dak kost meer dan 13 miljoen euro. Het is een ontwerp van Enric Miralles. Op de markt kun je heerlijke streekspecialiteiten kopen zoals diverse kazen en wijn. Als je er heen gaat kun je het beste vroeg gaan. Anders is het er heel druk. Je kun er heerlijk ontbijten. Ze serveren er heerlijke croissants, koffie, jus d’orange en nog meer.

Camp Nou

Camp Nou is geopend in 1957. Het is de thuisbasis van FC Barcelona. Het is een indrukwennend stadion. Er komen veel toeristen naar Camp Nou om de sfeer te voelen van de wedstrijden. Het wordt net zo vaak bezocht als het Picassomuseum. Het stadion heeft een vijfsterrenkwalificatie van de UEFA. In het stadion is plaats voor 118.000 bezoekers.

La Sagrada Familia

Er komen ieder jaar vele toeristen naar de Sagrada Familia. De kerk is ontworpen door Antoni Gaudi. De bouw van de kerk is nog niet af. Maar je kunt deze prachtige kerk wel bezoeken. Je kunt ook naar de torens. Je kunt er met de lift naar toe of door een lange wandeling. Bovenaan heb je een prachtig uitzicht over de stad Barcelona. Mensen met hoogtevrees of mensen met claustrofobie wordt deze klim niet aangeraden.

Picasso Museum

Het Picasso Museum is een museum van de bekende Spaanse kunstenaar Pablo Picasso. Het is gelegen aan de Carrer de Montcada. Het museum heeft drie verdiepingen. In het museum is van alles te vinden van Picasso.

Strand

Barcelona is een wereldstad met een stad. Als het in de zomer heel heet is kun je daar terecht voor verkoeling. Playa de la Barceloneta is een populair strand dat dichtbij het centrum van Barcelona is. Tien uur ’s ochtends gaan de strandtenten open. Je kunt er een dan een frisse ochtendduik nemen. ’s Avonds is het de plek om te loungen.

L’Aquarium de Barcelona

Aan de haven van Barcelona bevindt zich L’Aquarium de Barcelona. Het is het op één na grootste aquarium van Europa. Het is een leuk uitstapje voor jong en oud. Er zwemmen duizenden kleine en grote vissen in het aquarium. Er zwemmen ook haaien in het aquarium. Het bestaat uit drie verschillende waterwerelden. Je kunt er het leven in tropische wateren, de Middellandse Zee en het oceaanleven beleven.

Aeri de Port

Aeri de Port is een kabelbaan. De kabelbaan loopt van de haven naar de Montjuïc. Je maakt met deze kabelbaan een schitterende vlucht over de stad. Je hebt een geweldig uitzicht. Als je de top van de Montjuïc bereikt, heb je een uitzocht over de kust van de stad.

Poble Espanyol

Er is een dorp in de buurt van Barcelona genaamd Poble Espanyol. Het is een nagebouwd dorp met gebouwen en huizen uit heel Spanje. Er zijn demonstraties van vroeger te zien van de oude ambachten en er zijn winkeltjes met souvenirs. Het is een groot openluchtmuseum met de bouwstijlen van verschillende delen van Spanje.
Gerelateerde artikelen

Reageer op het artikel "Uitstapjes in Barcelona"

Infoteur: Emilytje
Gepubliceerd: 04-07-2012
Rubriek: Reizen en Recreatie
Subrubriek: Bezienswaardigheden
Schrijf mee!