InfoNu.nl > Reizen en Recreatie > Steden > Auto huren in Barcelona

Auto huren in Barcelona

Auto huren in Barcelona Voor veel Nederlanders en Belgen is Barcelona één van de favoriete steden in Spanje en in deze fraaie stad bewegen de meeste toeristen zich te voet of met het openbaar vervoer voort. Echter, nadat je bijvoorbeeld de Sagrada Familia, La Rambla, Camp Nou of Parc Güell in de stad hebt gezien, is het ook aan te bevelen om een auto te huren en de regio rond deze Catalaanse stad te verkennen. Er is veel te doen in de regio rond Barcelona en de meeste bezienswaardigheden en attracties liggen ook op een prima rijafstand van Barcelona. Op twee uur rijden van Barcelona vind je in Figueres het Teatre-Museu Dalí, een museum in de geboorteplaats van deze excentrieke kunstenaar en een van de populairste bezienswaardigheden in Spanje. La Roca Village ligt op ongeveer een uur van Barcelona en is een goede bestemming voor shoppers, in deze outlet-village vind je meer dan honderd shops die gehuisvest zijn in winkelpanden in een typisch Catalaanse modernistische stijl. Vijftig kilometer landinwaarts van Barcelona ligt Montserrat, waar je een mystiek klooster kunt bezoeken en deze spectaculaire rotsformatie kunt beklimmen. Wijnliefhebbers moeten zeker een bezoekje brengen aan de wijnstreek Penedes. De wereldberoemde cava, het Spaanse alternatief voor champagne, komt uit dit gebied. Deze wijnregio bereik je na 30 minuten met de auto.

Autoverhuurbedrijven in Barcelona

Alle bekende autoverhuurbedrijven, zoals Hertz, Sixt, Europcar, Sol-Mar, Avis en Europcar, zijn op diverse punten in de stad aanwezig in Barcelona. Deze bedrijven hebben kantoren op de luchthaven van Barcelona, ​​de luchthaven van Girona, het centrum van Barcelona en het treinstation Sants (Estacio Sants). Het verdient overigens de aanbeveling om van tevoren online een auto te reserveren. Op deze manier kun je rustig thuis op je laptop, tablet of smartphone de prijzen vergelijken en flink geld besparen.

Bij de autoverhuurbedrijven in Barcelona worden American Express, Diners Club, Eurocard, Mastercard en Visa creditcards geaccepteerd.

Vereisten auto huren in Barcelona

Om een ​​auto in Barcelona te huren, moet je minimaal 21 jaar oud zijn en natuurlijk een rijbewijs hebben en dat minstens een jaar in je bezit hebben. Afhankelijk van het verhuurbedrijf kan de minimumleeftijd nog wel eens variëren. Bij de autoverhuurbedrijven in Barcelona betaalt een beginnend bestuurder (chauffeurs jonger dan 25 jaar) een toeslag. Voor vakantiegangers ouder dan 75 jaar oud die in Barcelona een auto willen huren geldt er overigens ook een toeslag. De hoogte van deze toeslag varieert per autoverhuurbedrijf, maar ligt over het algemeen op 5 tot 25 euro per dag, afhankelijk van de auto die je wilt huren. Als je als beginnend bestuurder of oudere voor een langere tijd een auto wilt huren in Barcelona, dan geldt er overigens wel een maximum voor de toeslag. Als dit maximum op bijvoorbeeld 100 euro ligt, dan hoef je niet meer een toeslag per dag te betalen als dat maximum is bereikt.

Om een huurauto in Barcelona te rijden heb je een geldig Nederlands of Belgisch rijbewijs nodig. Voor Spanje is het niet nodig om een internationaal rijbewijs aan te schaffen, je rijbewijs is ook geldig in Spanje. Een andere vereiste van de autoverhuurbedrijven in Barcelona is een creditcard om de huur van de auto te betalen.

Autoverhuur op de luchthavens van Barcelona en Girona

Op het vliegveld van Barcelona vind je in zowel terminal 1 als 2 autoverhuurbedrijven die huurauto's tegen concurrerende prijzen aanbieden. Deze ondernemingen zijn allemaal naast elkaar gevestigd, zodat ze makkelijk te vinden zijn. Het duurt ongeveer 20 tot 30 minuten om van Barcelona International Airport naar het centrum van Barcelona te rijden, afhankelijk van het tijdstip van de dag.

Op de luchthaven van Girona, ook een populair vliegveld bij Nederlanders en Belgen vanwege de budget-airlines die op deze bestemming vliegen, vind je ook diverse autoverhuurbedrijven die auto’s verhuren tegen aantrekkelijke tarieven. Het wegennet rond de luchthaven van Girona is uitstekend en het duurt ongeveer anderhalf uur om naar het centrum van Barcelona te rijden. De stranden van de Costa Brava kun je trouwens op een half uur rijden van het vliegveld van Girona vinden.
© 2017 Rvdz, het auteursrecht van dit artikel ligt bij de infoteur. Zonder toestemming van de infoteur is vermenigvuldiging verboden.
Gerelateerde artikelen
Bronnen en referenties
  • Inleidingsfoto: Patrice Audet / Pixabay
  • http://www.spain.info/nl/informacion-practica/consejos-viaje/consejos-practicos/conducir_en_espana/
  • https://rental24h.com/spain/barcelona-airport/under-25
  • https://www.barcelona-tourist-guide.com/nl/luchthaven/vervoer/autoverhuur-vliegveld-barcelona.html
  • https://www.barcelonatips.nl/omgeving/

Reageer op het artikel "Auto huren in Barcelona"

Infoteur: Rvdz
Gepubliceerd: 28-08-2017
Rubriek: Reizen en Recreatie
Subrubriek: Steden
Schrijf mee!