InfoNu.nl > Reizen en Recreatie > Buitenland > Een auto huren in Amerika

Een auto huren in Amerika

Een auto huren in Amerika Het huren van een auto in Amerika is vaak eenvoudig en goedkoop. De verkeersregels zijn nagenoeg het zelfde als in Nederland. De Verenigde Staten hebben een uitstekend onderhouden wegennet. Je hoeft je daarom weinig zorgen te maken, als je maar goed voorbereid bent! Niet alleen de prijs maar ook de voorwaarden en inbegrepen verzekeringen kunnen verschillen tussen autoverhuurbedrijven.

Autohuur in de VS

Bron: LoggaWiggler / PixabayBron: LoggaWiggler / Pixabay
De makkelijkste en tevens de goedkoopste manier is, om je auto alvast te huren in Nederland via het internet. Voor het huren van een auto heb je creditcard nodig, deze dient als borg en voor andere bijkomende kosten. Een Nederlands rijbewijs is voldoende om een auto te huren. Via Duitse autoverhuursites kun je over het algemeen voor een mooie prijs een goede auto huren, deze sites zijn gespecialiseerd in autoverhuur in Amerika. De wegen in Amerika zijn over het algemeen goed, het ligt meer aan je zelf wat voor auto je graag wilt. Gaat je voor veel conform of luxe, of voldoet een compact auto aan je verwachtingen? Let erop dat de afstanden in Amerika groot zijn en je lang in de auto zit. Bijna alle auto’s in Amerika zijn een automaat.

Eenmaal bij de verhuurbalie in Amerika proberen sommige autoverhuurbedrijven je een nog mooiere en duurdere auto of nog meer verzekeringen aan te smeren. Denk van te voren goed na over wat voor auto je wilt huren en of je alle benodigde verzekeringen hebt afgesloten. Soms als je toch “nee” zegt tegen al die verleidelijke aanbiedingen bij de verhuurbalie krijgt u alsnog een grotere auto mee als ze niks anders meer hebben. Bekijk de huurauto goed op beschadigingen., neem hiervoor de tijd en maak eventueel foto’s van de auto.

Verzekeringen

Zorg dat je goed verzekerd bent als je op reis gaat. Sluit in ieder geval een Collison Damage Waiver (CDW) verzekering af als je een auto huurt. Deze verzekering dekt de schade of verlies van de huurauto.
Soms zit dit ook al bij uw eigen verzekering, dus kijk dit van te voren eerst goed na.
Zorg dat medebestuurders ook goed verzekerd zijn!

De wegen

Bron: SeoFood / PixabayBron: SeoFood / Pixabay
De Amerikaanse snelwegen zijn vaak zeer breed en een vier-tot zes baans snelweg is heel normaal. In Amerika is er de regel “keep your lane””, oftewel blijf in je rijstrook. Je mag dus ook op de linkerrijbaan blijven rijden, als je anderen maar niet hindert. Pas dus op, dat je ook rechts ingehaald kan worden! Veel grote steden in Amerika hebben een of meerdere rondwegen rond en door de stad. Ook zijn hier meerdere afslagen op te vinden. Meestal wordt een belangrijke grote straat hierop vermeld of belangrijke gebouwen langs de route. Dit is niet altijd handig als je de stad niet kent, maar elke afslag is gelukkig genummerd. Op veel opritten staat ook de windrichting aangegeven, North, South, East and West. De afslagen zijn niet erg lang, dus ga op tijd al aan de rechterkant rijden zodat je uit kunt voegen.

De ”Center Left Turn Lane” is een soort algemene rijstrook die met doorlopende gele strepen wordt gescheiden. De middenbaan stelt linksaf slaand verkeer in staat om vaart te minderen en te wachten tot het kan oversteken zonder daarbij iemand anders te hinderen.

Snelheden

In Amerika staan de afstanden aangegeven in mijlen. 1 mijl = 1,6 kilometer. Op stedelijke wegen mag je over het algemeen niet harder rijden dan 25 tot 45 mijl per uur. Op snelwegen kan dit tot een maximum van 75 mijl zijn. Rijd ook niet harder dan dit, want de politie treed hard op tegen snelheidsovertreders en er is genoeg politie langs de kant van de weg te vinden.

Verkeersregels

  • Op Amerikaanse kruisingen mag je meestal rechts afslaan, ook al staat het stoplicht nog op rood. Als dit niet het geval is staat er wel duidelijk een bord met “no turn on red”.
  • Op kruisingen zonder stoplichten, maar met stopborden is het eigenlijk heel simpel. Diegene die het eerste aankomt bij de kruising, mag als eerste doorrijden. Je kunt het beste altijd even stoppen bij een stopbord, politie wil je hiervoor ook maar altijd te graag aanhouden.
  • Als verkeerslichten niet werken, knipperen ze in Amerika vaak rood. In dat geval dien je de kruising te beschouwen als een kruising met stopborden.
  • Je mag een stilstaande schoolbus met knipperende lichten niet voorbijrijden.
  • Voetgangers hebben voorrang op oversteekplaatsen, ook als deze niet op de weg zijn gemarkeerd.

Brandstofprijzen

De prijzen bij de pomp worden aangegeven in gallons (3,785 liter). De prijzen zijn een stuk lager dan in Nederland. Benzine is 60% en diesel is 50% goedkoper dan in Nederland. Zorg dat je op tijd tankt, omdat het in afgelegen gebieden lang kan duren voordat je weer een benzinepomp tegenkomt.

Handige Tips

  • Besluit nooit om met alcohol achter het stuur te gaan. Laat ook geen flessen of blikjes alcohol in de auto slingeren. Als je wel gesnapt wordt dan riskeer je een celstraf en een fikse boete.
  • Bij de meeste benzinepompen of grote supermarkten kun je al een koelbox kopen voor 8 dollar. Handig voor onderweg!
  • Het gebruik van veiligheidsgordels is verplicht.
  • Neem zelf een GPS mee, dat scheelt in de kosten.

Lees verder

© 2014 - 2017 Heleen86, het auteursrecht van dit artikel ligt bij de infoteur. Zonder toestemming van de infoteur is vermenigvuldiging verboden.
Gerelateerde artikelen
Wat neem je mee op vakantie?Wat neem je mee op vakantie?Het is altijd een heerlijk vooruitzicht als je bijna op vakantie gaat. Maar wat mag je en kan je nou eigenlijk allemaal…
Een auto huren in het buitenland: de verzekeringenEen auto huren in het buitenland: de verzekeringenIn het buitenland kun je vaak voor een paar tientjes per dag al een auto huren. Maar aan het huren van een auto zitten o…
Auto huren Tenerife, Canarische eilandenAuto huren Tenerife, Canarische eilandenOp Tenerife, Canarische eilanden, Spanje is een auto huren geen probleem. Goedkope autoverhuur kan op elk moment van de…
Wat kost het huren van een auto?Wat kost het huren van een auto?Het huren van een auto kan duur zijn, maar kan een uitkomst zijn indien u slechts weinig gebruik maakt van een auto. De…
Hertz, het huren van een autoHertz, het huren van een autoWanneer je op zoek bent naar een huurauto krijg je te maken met verschillende aanbieders, zowel nationaal als internatio…
Bronnen en referenties

Reageer op het artikel "Een auto huren in Amerika"

Infoteur: Heleen86
Laatste update: 18-05-2017
Rubriek: Reizen en Recreatie
Subrubriek: Buitenland
Schrijf mee!