InfoNu.nl > Reizen en Recreatie > Buitenland > De beste plekken ter wereld om te pensioneren

De beste plekken ter wereld om te pensioneren

Doordat de vliegtickets goedkoper zijn geworden is de wereld ook veel kleiner geworden. Je hoeft niet meer voor altijd afscheid te nemen van je familie als je gaat emigreren. Daarom kiezen veel gepensioneerden om naar het buitenland te gaan. Maar in welke landen kun je het beste pensioneren?

Malta

Malta is een van de kleinste landen ter wereld. Malta is ook een van de dichtbevolkte gebieden ter wereld, dat is niet voor niets. Malta heeft namelijk meer dan 3100 uren zon per jaar en een gemiddelde temperatuur van 19°C. De meeste mensen op dit eiland praten Engels als moedertaal, daardoor kun je je gemakkelijk redden.

Portugal

Portugal is beroemd door zijn rijke geschiedenis, zijn goede gezondheidszorg en het prachtige weer. Portugal is een erg goedkope plek om te wonen als gepensioneerde. In Portugal zijn de huizen drie keer zo goedkoop als in Frankrijk. In Portugal zijn ook veel expats te vinden.

Spanje

In Spanje zijn de huizen erg goedkoop, het leven in Spanje is ook nog erg goedkoop. Spanje heeft de grootste expatbevolking van Europa en de laagste misdaadcijfers van Europa. Het land heeft prachtige steden zoals Madrid en Barcelona, het glooiende landschap van Catalonië, de prachtige beschermde gebieden en de mooie eilanden genaamd Tenerife, Ibiza en Menorca

Barbados

Barbados is lid van de Commonwealth. Dit eiland heeft alles wat je zou verwachten van een Carabisch eiland zoals zon, zee, strand en de Caribische sfeer. Het eiland biedt gratis gezondheidszorg aan, lage belastingen en een gemiddelde temperatuur van 26°C. Op dit eiland zijn veel expats te vinden.

Verenigde Staten

De gezondheidszorg en de verzekeringskosten in de Verenigde Staten zijn duurder dan in Nederland maar de huizenprijzen zijn weer veel goedkoper. De benzine in de Verenigde Staten is ook erg goedkoop en je vindt er een heerlijk klimaat. De Verenigde Staten is de thuisbasis van veel verschillende culturen.

Thailand

Veel gepensioneerden gaan naar Thailand om verschillende redenen zoals de bruisende steden, de grote tempels, de goede keuken en de vriendelijk bevolking. De huizen en de benzine zijn er erg goedkoop, maar ook andere kosten.. Er wonen in Thailand ongeveer 41,000 expats.

Jamaica

Jamaica is het vijfde grootste eiland in het Caribisch gebied. Het is een paradijselijk eiland met adembenemende landschappen en een prachtige flora en fauna. De gemiddelde temperatuur op het eiland is 27°C. De huizenprijzen op het eiland zijn erg laag. Maar het eiland heeft wel erg hoge misdaadcijfers.

Marokko

In de fenomenale steden zoals Marrakesh en Casablanca zijn een combinatie van Romeinse, Europese en islamitische invloeden terug te vinden. Het gematigde klimaat en de weinig neerslag maken Marokko tot een top bestemming om met pensioen te gaan. Het is geen gemakkelijk land om te gaan wonen, doordat het bijvoorbeeld erg moeilijk is om een huis te kopen in Marokko.
Gerelateerde artikelen
Emigreren, wat moet je regelen?Steeds meer Nederlanders overwegen een emigratie naar het buitenland. Duitsland en België zijn al jarenlang populaire em…
Zorgtoeslag 2018 en 2019 buitenlandZorgtoeslag 2018 en 2019 buitenlandRecht op zorgtoeslag in het buitenland? Wie in het buitenland woont, kan in 2017, 2018 en 2019 gewoon en legaal in aanme…
EK voetbal 2004De 12e editie van het WK wordt in 2004 georganiseerd in Portugal. België weet dit jaar wederom de eindstrijd weer niet t…
EK voetbal 1984In 1984 was het de beurt aan Frankrijk om het toernooi te organiseren. Wederom werd er gespeeld met een voorronde en een…
Snelheidslimieten caravan in het buitenlandSnelheidslimieten caravan in het buitenlandIn Nederland zijn de snelheidslimieten bekend bij de Nederlanders. Zodra u in het buitenland gaat rijden, moet u zich aa…
Bronnen en referenties
  • The Telegraph

Reageer op het artikel "De beste plekken ter wereld om te pensioneren"

Reacties

Vandevelde, 14-10-2016 16:49 #2
Spanje en Portugal: voor mij is het grootste probleem nieuwe vriendenkring opbouwen en de eenzaamheid te doorbreken. Malta te dichtbevolkt en stranden niets speciaals en oostbloklanden daar voelde ik me 1 wandelende bankprooi.

Pieter, 04-09-2015 23:20 #1
Goede nuttige informatie! Ik mis nog wat over de inkomstenbelasiting in de diverse landen. Niet al te uitgebreid, maar bijvoorbeeld over je AOW met aanvullend pensioen. In Spanje werd ik veel hoger wordt aangeslagen dan in Nederland en in de Filippijnen was inkomen uit pensioen geheel vrijgesteld.

Infoteur: Emilytje
Gepubliceerd: 11-02-2014
Rubriek: Reizen en Recreatie
Subrubriek: Buitenland
Reacties: 2
Schrijf mee!