InfoNu.nl > Reizen en Recreatie > Steden > Naar welke stad ga jij voor een citytrip?

Naar welke stad ga jij voor een citytrip?

Naar welke stad ga jij voor een citytrip? We maken graag een citytrip en in Europa zijn er veel leuke steden om te bekijken. Het aanbod is ontzettend groot, waardoor de keuze nog best lastig is om te maken. Maar hoe kies je een stad uit voor een stedentrip? Hoe weet je welke stad past bij de activiteiten die jij met veel plezier doet en welke bezienswaardigheden passen bij jou?

Citytrips worden steeds geliefder

Steeds meer mensen gaan op stedentrip. Voor een paar tientjes kun je vaak al een vlucht boeken en voordelige overnachtingsmogelijkheden zijn er ook genoeg. Het is dus helemaal niet meer zo duur om naar een stad in Europa te gaan. Een stedentrip is daarbij een leuke manier om toch even weg te zijn van huis en tegelijkertijd nieuwe indrukken op te doen. Er zijn ontzettend veel steden die je kunt bezoeken, dus hoe kies je een stedentrip die bij je past?

Bedenk wat je graag wilt

Wat zijn jouw voorkeuren? Misschien zijn er bepaalde landen die je erg aanspreken, maar je kunt ook een voorkeur hebben voor cultuur. Of misschien ben je iemand die graag gaat stappen, of die het liefste wilt shoppen. Misschien wil je tijdens je stedentrip een pretpark of dierentuin bezoeken. Het kan ook dat je graag naar een goedkope stad gaat, omdat je eigenlijk niet veel te besteden hebt. Of misschien ga je samen met je partner en zijn jullie vooral op zoek naar romantische plekken.

Lees je in

Heb je een bepaalde stad op het oog? Lees je dan goed in. Kun je er inderdaad die dingen vinden die je graag wilt? En hoe zit het met de prijzen? Eventueel kun je reisgidsen aanschaffen voor tips. De boekjes van Marco Polo zijn vaak gericht op één stad en bevatten meerdere tips.

Voorbeelden van stedentrips

Hier volgen enkele voorbeelden van stedentrips, zodat je beter kunt kijken wat er bij jou past. Uiteraard kun je ook hele andere steden bezoeken.

Barcelona

Barcelona is de stad van Gaudí. Je vindt er dan ook heel erg veel musea en interessante bouwwerken. De stad is heel erg gericht op kunst. Bezoek zeker de Sagrada Família. Lekker uit eten kan ook goed, bezoek bijvoorbeeld een Tapasbar. Omdat Barcelona aan zee ligt, kun je strand en stad goed combineren.

Kopenhagen

Kopenhagen is een interessante stad waar je erg goed kunt winkelen. Ook kun je goed naar het theater, een musical of een operavoorstelling. Ga naar de kust of maak een dagtrip naar Zweden. Wie van pretparken houdt kan hier ook goed heen: pretpark Tivoli ligt naast het treinstation en biedt veel voor de bezoekers.

Londen

Londen is een stad vol cultuur, maar ook met talloze shopmogelijkheden. Vooral rond kerst kun je er heel goed winkelen. Ook zijn er veel uitgaansmogelijkheden. De London Zoo is één van de oudste dierentuinen ter wereld en daarom ook de moeite waard om te bekijken.

Parijs

Parijs wordt ook vaak de stad van de liefde genoemd en er zijn dan ook veel romantische plekken. Ook is er veel cultuur en zijn er wereldberoemde gebouwen als de Eiffentoren, de Notre Dame of het museum het Louvre. Shoppen kan in Parijs prima: er zijn zowel dure modezaken als goedkope winkeltjes.

Praag

Praag wordt gezien als een stad waar je heel goedkoop kunt blijven. Alles is er nog erg betaalbaar, zoals de overnachting, het eten en het entreegeld. Er is erg veel cultuur in Praag en er is dan ook meer dan genoeg te zien en doen.

Rome

Rome is bijna een openluchtmuseum te noemen, zoveel cultuur vind je er. Er zijn veel bezienswaardigheden die rechtstreeks uit de Romeinse periode komen. Voor lekker eten kun je ook goed in Rome terecht. De Italiaanse keuken zorgt voor veel heerlijke gerechten.

Gerelateerde artikelen
Top 10 steden en stedentripsTop 10 steden en stedentripsAltijd al willen weten welke steden wereldwijd de grootste zijn? En wat de grootste steden van Europa en de grootste ste…
Mooie hoofdsteden van EuropaInformatie over alle mooie hoofdsteden van Europa. Alles over de bezienswaardigheden, hoogtepunten en hoe je deze steden…
Wat kost een hotelkamer in het buitenlandWat kost een hotelkamer in het buitenlandDe prijzen die u moet betalen voor een hotelovernachting, kunnen sterk uiteen lopen. Uit onderzoek van hotels.com blijkt…
Goedkoop een stedentrip Barcelona boekenGoedkoop een stedentrip Barcelona boekenBarcelona leent zich goed voor een citytrip. Heerlijk shoppen aan Las Ramblas, of genieten van de culinaire hoogstandjes…

Reageer op het artikel "Naar welke stad ga jij voor een citytrip?"

Infoteur: Writingsuus
Laatste update: 08-07-2015
Rubriek: Reizen en Recreatie
Subrubriek: Steden
Schrijf mee!