InfoNu.nl > Reizen en Recreatie > Steden > Senioren: stedentrip

Senioren: stedentrip

Wat is er nou leuker dan op zijn tijd een prachtige stad te bezoeken, waarbij u in enkele dagen tijd een stad goed leert kennen. Dit fenomeen wordt een stedentrip genoemd. De laatste jaren zijn de stedentrips voor senioren erg in opkomst. Het is een mooie aanvulling op de markt van seniorenreizen, seniorenvakanties en ouderenvakanties. In dit artikel leest u waarop u moet letten wanneer u een stedentrip wilt boeken.

Wat voor stedentrips zijn er?

Stedentrips zijn er in alle soorten en maten. Wat te denken van een romantische stedentrip naar de stad van de liefde Parijs? Of een architectonische stedentrip naar een moderne stad als Berlijn? Of cultuur snuiven tijdens een stedentrip naar Rome? U kunt gewoon zelf het vliegtuig of de auto pakken en een stad verkennen, maar alle soorten stedentrips worden tegenwoordig ook georganiseerd speciaal voor senioren.

Wat kenmerkt een stedentrip voor senioren?

Stedentrips voor senioren zijn er vaak in de vorm van groepsreizen. Het vervoer is vaak per bus wanneer de stad dichtbij is gelegen en per vliegtuig voor de verder weg gelegen steden. Waar normale stedentrips vaak worden gekenmerkt door een vlugge en gejaagde sfeer waarbij zoveel mogelijk op een dag gezien moet worden, hebben senioren stedentrips een wat lagere intensiteit. U krijgt volop de kans om de stad goed in u op te nemen. Ook zijn de faciliteiten zoals de verblijfsaccommodaties aangepast. Uiteraard reist u met gelijkgestemden wat de sfeer vaak ten goede zal komen.

Waar kunt u een stedentrip voor senioren vinden?

Zoals eerder gezegd zijn de stedentrips voor senioren in opkomst. Het is dan ook geen toeval dat reisorganisaties daar hun aanbod op hebben afgestemd. U kunt daarom bij het plaatselijke reisbureau vragen naar het aanbod wat zij te bieden hebben. Ook op internet zijn er vele aanbieders actief. Het voordeel aan het boeken via een internetwebsite is dat een reis daar vaak stukken voordeliger wordt aangeboden. Ook via het internet kunt u prima aangeven wat uw specifieke wensen zijn. Vaak is er ook een telefoonnummer vermeldt waarnaar u kunt bellen voor advies. Een meerdaagse stedentrip inclusief vervoer en overnachtingen worden al aangeboden voor enkele honderden euro’s. We raden u aan om te boeken bij de erkende (en bekende) aanbieders.

Minder valide personen

De reizen zijn over het algemeen ook prima geschikt voor minder valide personen. Vaak is er voor minder valide personen extra begeleiding aanwezig en is het programma mede afgestemd op deze groep. Hierdoor kunnen minder valide mensen gewoon aan de meeste activiteiten meedoen. Wanneer u een reis gaat boeken kunt u in de reisbeschrijving teruglezen of de reis ook voor minder valide personen geschikt is.

Alleenstaande ouderen

Ook wanneer u alleenstaand bent betekent dit dat u gewoon kunt deelnemen aan de seniorenreizen. Het percentage alleenstaanden is vaak zelfs vrij groot. U treft er dus zeer waarschijnlijk gelijkgestemden aan en het is mogelijk om nieuwe contacten op te doen. Er zijn zelfs seniorenreizen speciaal voor alleenstaande senioren.

Lees verder

Gerelateerde artikelen

Reageer op het artikel "Senioren: stedentrip"

Infoteur: Advies-eb
Gepubliceerd: 22-01-2013
Rubriek: Reizen en Recreatie
Subrubriek: Steden
Special: Senioren
Schrijf mee!