InfoNu.nl > Reizen en Recreatie > Steden > Goedkoop op vakantie: Goedkope stedentrip Berlijn

Goedkoop op vakantie: Goedkope stedentrip Berlijn

Goedkoop op vakantie: Goedkope stedentrip Berlijn Besparen en op vakantie, twee zaken die in eerste instantie niet samen lijken te gaan. Toch is er met een dosis creativiteit heel veel mogelijk. Ga eens een weekendje naar Berlijn en ontdek dat een goedkope stedentrip echt mogelijk is, waardoor je ook met een low budget er lekker tussen uit kunt. In dit artikel geven we tips, mogelijkheden en bezienswaardigheden voor een goedkope stedentrip Berlijn. Een bijkomend voordeel is, dat Berlijn de goedkoopste stad van Europa is samen met Budapesest.

Goedkope stedentrip Berlijn

Berlijn, de hoofdstad van ons buurland Duitsland is een van de meest populaire Europese bestemmingen voor een stedentrip. Uit onderzoek is zelfs gebleken dat Berlijn de meest favoriete bestemming is om de Paasdagen door te brengen. Dit is zeker niet vreemd, want de Duitste Hoofdstad heeft een rijke historie en veel bezienswaardigheden zoals de Potsdammer Platz, Brandenburger Tor, Reichstag, Alexanderplatz en natuurlijk de Berlijnse Muur die jarenlang Oost- en West Duitsland van elkaar scheidde. Een bijkomend voordeel is dat Berlijn financieel zeker een zeer aantrekkelijk stad is om eens te verblijven. Uit onderzoek van HR consultancybureau Mercer is herhaaldelijk gebleken dat Berlijn de goedkoopste Europese stad is om op stedentrip te gaan. Berlijn moet deze eerste plek delen met Budapest.

Gratis en goedkope uit tips Berlijn

Gratis naar het museum

Wie op donderdag in Berlijn verblijft kan in de avonduren gratis diverse musea bezoeken. De meeste musea zijn in Berlijn op donderdagavond gratis toegankelijk van 18.00u - 22.00u

Gratis stadswandeling onder begeleiding van een gids

Tijdens een stedentrip Berlijn kom ogen te kort. Berlijn is zeer veel mooie bezienswaardigheden rijk. Dagelijks is het mogelijk om onder begeleiding van ee gids een gratis stadswandeling te maken, die langs vele van deze bezienswaardigheden komt.
De gratis stadswandeling vangt iedere dag van de week aan om 11.00 uur en 1 uur s middags voor Starbucks bij de Brandenburger Tor. De stadswandeling duurt 3,5 uur, waarin je de meeste, belangrijke bezienswaardigheden van Berlijn bezichtigt. De gids zal ook nog diverse leuke wetenswaardigheden vertellen die je alleen niet zo snel zou ontdekken.

Goedkope City Tour Berlijn

Zoals iedere andere populaire stedentrip bestemming zijn er in Berlijn vele mogelijkheden om een City Tour door Berlijn te maken. Een financieel zeer aantrekkelijk alternatief is een City Tour te maken met het openbaar vervoer.

Wanneer je gebruik maakt van de buslijnen 100 en 200 kom je langs veel bezienswaardigheden zien. Wanneer je gebruikt maakt van een dagpas of weekendpas kun je naar hartelust in en uitstappen en overal een kijkje nemen. Neem bijvoorbeel bus 100 op Alexanderplatz naar Zoo Station. Je komt dan onder andere langs de Reichstag en neem bus 200 terug. Je rijdt dan onder andere over de Potsdamer Platz.

Berlijn Bezichtingen per fiets

Een orginele en leuke manier om Berlijn te bezichtingen is per fiets. Berlijn maakt dit ook nog eens heel goed mogelijk door De "Call a bike" servicee. Op bijna ieder belangrijk knooppunt in de stad zijn fietsen te huur voor 7 cent per minuut. Je moet deze afrekenen met een creditcard of een week voor vertrek reserveren.

Call a Bike, tel. + 49 (0)700 052 255 22.

De Berlijnse Muur
Berlijn en de Berlijnse Muur zijn onlosmakelijk met elkaar verbonden. Ook in het hedendaags Berlijn neemt de Berlijnse Muur nog altijd een belangrijke positie in. Al was het alleen maar om de duizenden bezoekers die jaarlijks naar Berlijn komen om nog wat resten van de Berlijnse Muur te bezichtingen.

In het documentatiecentrum aan de Bernauer Straße kan je een stuk van de muur zien inclusief het stuk niemandsland dat erbij hoorde. De toegang is gratis.

Meer Berlijnse Muur vindt je bij de East Side Gallery, een 1,3km lang stuk overgebleven Berlijnse Muur die vrij toegankelijk is te bezichtingen.

Gratis naar de Rijksdag

De Rijksdag, het huidige parlement gebouw van Berlijn is gratis de bezichtingen. Echter kom wel s'ochtends heel vroeg of hou rekening met lange wachttijden.

Goedkoop eten in Berlijn

Dat Berlijn een goedkope stad is, vermelden we al eerder. Toch blijkt dit ook wederom als je wilt gaan eten in Berlijn.
Zo kun je in veel Berlijnse eetcafé's al eten voor 15 euro. Dit zijn dan twee gangen inclusief een koffie en een wijn.

Enkele leuke en goekope eetcafé's zijn:
  • Metzer Eck in Prenzlauer Berg
  • Morgenland in Kreuzberg
  • Voss in Mitte

Goedkope restaurants in Berlijn:

  • Vietnamees:Cunô in Kreuzberg
  • Thais: Minh Quang
  • Caribisch: La Perla del Caribe
  • Spaans: Ruz

Goekope Hotels Berlijn

De goedkoopste hotels van Belijn zijn:
  • Winter's hotel Berlijn. Dit is naar ons onderzoek het goedkoopste hotel van Berlijn. Overnachtingen zijn mogelijk vanaf 15 per persoon en er wordt een goed uitgebreid ontbijt buffet geserveerd.
  • Pension Berolina Berlijn, een goedkoop hotel met gratis internet.

Meer bestemmingen voor een goedkope stedentrip

Naast Berlijn is het ook in andere steden haalbaar om met een low budget een goedkope stedentrip te boeken. Ga eens op zoek op internet en met een gezonde dosis creativiteit kom je heel ver. Zo is het haalbaar om voor 75 euro per persoon een weekendje Maastricht te boeken inclusief uitstapjes en eten.

Lees verder

Gerelateerde artikelen
Studeren in BerlijnBerlijn is een erg populaire stad bij internationale studenten. Dit komt doordat het een erg goedkope stad is om te stud…
Naar Berlijn met weinig budget? Het is mogelijk!Berlijn is hip. Niet voor niks trekken er jaarlijks vele toeristen naar deze dynamische stad. De beroemde Brandenburger…
Verhuizen naar BerlijnBerlijn is één van de goedkoopste steden van Europa. Veel mensen willen daarom naar Berlijn verhuizen. Maar wat moet je…
Tips voor een Stedentrip; BerlijnTips voor een Stedentrip; BerlijnBerlijn is de bruisende hoofstad van Duitsland. De stad is rijk aan cultuur, historie en bezienswaardigheden, maar telt…
Berlijn tips: de leukste dingen om te doen in BerlijnBent u zelf ook van plan om naar Berlijn te gaan? Maak dan gebruik van deze "Berlijn tips"! Dit artikel weergeeft de leu…

Reageer op het artikel "Goedkoop op vakantie: Goedkope stedentrip Berlijn"

Infoteur: Tekstschrijvert
Gepubliceerd: 05-05-2011
Rubriek: Reizen en Recreatie
Subrubriek: Steden
Special: Geld besparen
Schrijf mee!