InfoNu.nl > Reizen en Recreatie > Steden > Amerika: stedentrip naar Philadelphia

Amerika: stedentrip naar Philadelphia

Amerika: stedentrip naar Philadelphia Een bezoek aan de Amerikaanse stad Philadelphia kan zeker de moeite waard zijn. Er zijn verschillende reisorganisaties die stedentrips organiseren voor bijvoorbeeld een week. Philadelphia is de voormalige hoofdstad van de Verenigde Staten. Doordat het een oude stad is zijn er veel bezienswaardigheden. Ook zijn er veel museums. Philadelphia heeft een groot vliegveld, dus is een goede locatie om tijdens een vakantie naar toe te reizen.

Stedentrip naar Philadelphia

Philadelphia is een Amerikaanse stad in de staat Pennsylvania. Het is een aantrekkelijke stad om een stedentrip naar toe te maken. Er zijn verschillende aanbieders van reizen naar deze stad. Vanwege de afstand en het tijdsverschil is het aan te raden om de stad voor minimaal vijf dagen te bezoeken. Er is genoeg te zien in Philadelphia, en in de omgeving, om u voor die periode te vermaken.

Philadelphia heeft een eigen vliegveld. Onder andere vanuit Schiphol vertrekken er rechtstreeks vluchten naar de Amerikaanse stad. Vanaf het vliegveld is het centrum van de stad binnen een half uur met de trein te bereiken. Philadelphia wordt ook wel aangeduid als 'Philly'. In de stad wonen ongeveer 1.5 miljoen mensen. Philadelphia speelt een belangrijke rol in de Amerikaanse geschiedenis. Het is de stad waar de onafhankelijkheid werd uitgeroepen. De stad heeft een groot aantal geschikte hotels.

Geschiedenis van Philadelphia

Van 1790 tot 1800 was het ook de hoofdstad van de nieuw gevormde Verenigde Staten van Amerika. Philadelphia werd oorspronkelijk in 1681 gesticht door Britse kolonisten. Het groeide al snel uit tot een van de belangrijkste steden aan de oostkust van de Verenigde Staten. Toen de Britse koloniën in Amerika in opstand wilden komen tegen de Britse koning kwamen zij bijeen in Philadelphia. Dit gebeuren vond plaats in wat nu Independence Hall heet. Vandaaruit werd in juli 1776 de onafhankelijkheid uitgeroepen. Independence Hall staat ook open voor bezichtiging. Het is in de oorspronkelijke staat teruggebracht en er worden rondleidingen gegeven. In 1787 werd ook de Amerikaanse grondwet in Philadelphia door vertegenwoordigers van de Staten opgesteld en goedgekeurd.

Bezienswaardigheden in Philadelphia

Rondom Independence Hall zijn er verschillende bezienswaardigheden die met de Amerikaanse onafhankelijkheid te maken te hebben. Zo is ook de Liberty Bell te bezichtigen. Deze bel werd geluid bij de onafhankelijkheid en werd later een belangrijk symbool voor Amerikanen die de slavernij wilden afschaffen. Zij reisden met de bel een groot aantal steden af en de bel werd een belangrijk symbool. Achter Independence Hall ligt het National Constitution Center, een museum dat gaat over de geschiedenis en ontwikkelingen rondom de Amerikaanse grondwet.

Museums in Philadelphia

Philadelphia heeft ook een groot aantal museums. Een bekend museum is het Rodin Museum. Daar zijn veel werken van de schilder te bezichtigen. Andere museums die de moeite waard zijn zijn onder andere het African American Museum over de geschiedenis van de negers in Amerika en het National Museum of American Jewish History, over de geschiedenis van de Joden in Amerika. Verder zijn er nog verschillende andere museums.

Ook het stadhuis van Philadelphia, een architectonisch hoogtepunt, en het warenhuis Macy's zijn de moeite waard. In Macy's is het grootste orgel ter wereld te vinden. Er wordt daar regelmatig op gespeeld. Op ongeveer honderd kilometer buiten de stad ligt Amish Country. Daar wonen de Amish. Door verschillende toeristenbureau's worden dagtripjes georganiseerd. Met de trein zijn de Amish ook goed bereikbaar. Daarvoor kan de trein naar het plaatsje Lansing worden genomen.
Gerelateerde artikelen
Bronnen en referenties

Reageer op het artikel "Amerika: stedentrip naar Philadelphia"

Infoteur: Simcha
Laatste update: 14-09-2015
Rubriek: Reizen en Recreatie
Subrubriek: Steden
Schrijf mee!