InfoNu.nl > Reizen en Recreatie > Attracties > Cochem: zwemmen en sporten in het Freizeitzentrum

Cochem: zwemmen en sporten in het Freizeitzentrum

Cochem: zwemmen en sporten in het Freizeitzentrum Wanneer je in de buurt van Cochem bent, moet je zeker eens naar het Freizeitzentrum gaan. Je vindt er een prachtig sportcomplex, met tal van binnen- en buitenzwembaden, een sauna, een minigolf, tennisvelden, een kegelbaan en een loopparcours. Krijg je honger van al dat sporten? Er is ook een lekker Italiaans restaurant waar je tegen een schappelijke prijs een hapje kan gaan eten. Naast het sportcomplex is er ook nog eens een prachtige camping. Voor wie een ietsje langer wil blijven.

Cochem aan de Moezel

Cochem ligt in Duitsland, aan de rivier de Moezel. Je vindt Cochem zo'n 40 kilometer onder Koblenz en 60 kilometer boven Trier. Het toeristische stadje is vooral bekend voor zijn Reichsburg op de heuvel, met uitzicht over de Moezel. Je kan in de buurt ook stevige wandelingen maken, zoals bijvoorbeeld op de Traumpfaden.

Het Freizeitzentrum in Cochem

Waar vind je het Freizeitzentrum?

Het Freizeitzentrum van Cochem bevindt zich in de Moritzburger Strasse 1. Om er te geraken, verlaat je het centrum en klim je omhoog tegen de heuvel. Je krijgt er schitterende vergezichten voor in de plaats. Je kan het heel makkelijk vinden door de pijlen "Moselbad" te volgen.

Het Moselbad: baantjes trekken en deinen op de golven

Het Freizeitcentrum bestaat uit verschillende onderdelen. Eén er van is het Moselbad. Een schitterend zwembadencomplex, met tal van zwembaden, zowel binnen als buiten. Het eerste bad is binnen. Het is een bad waar je baantjes kan trekken in het diepe gedeelte en waar kinderen kunnen spelen in het ondiepe gedeelte. Je krijgt ook een aantal worsten en planken ter beschikking van de redders. Geregeld gaat er een fontein bruisen en kan je je rug laten masseren door de harde waterstralen. Even later komen de golven. Hierop kan je zachtjes meedeinen op een plank of overheen duiken of nog in springen. Het hele zwembad is afgezet met paaltjes en touwen, zodanig dat je niet van de kanten kan springen of duiken. Er zijn wel een aantal duiktorentjes voorzien aan één kant, maar bij veel volk worden ook deze afgesloten. Veiligheid primeert wel overal in dit zwembad. Naast het bad is een bar waar je iets kan gaan nuttigen in zwemkledij. Je geld kan je bewaren in kleine kluisjes naast het zwembad.

Glijbaan

In het volgende bad staat een 55-meter lange, bochtige glijbaan. In hetzelfde bad, maar afgebakend, kan je onder douches gaan staan. Er is ook een soort zweethut en een waterval. Nog binnen, in de volgende zaal, bevindt zich een glijbaan recht naar beneden, waar je met twee of drie naast elkaar in vliegende vaart naar beneden kan "rutschen".

Kindergedeelte

Gescheiden vind je in dit bad ook Kinderland, waar baby's en peuters ongestoord hun gangetje kunnen gaan. Er zijn twee kindertoiletjes voorzien, voor de hoge nood.

Whirlpool en ligbedden

In dezelfde zaal vind je ook een whirl-pool met heerlijk warm water. Dit deel ligt helemaal onder een koepel van 22 meter diameter.

Openingsuren binnenzwembad

De binnenzwembaden zijn alle dagen open, ook op zon- en feestdagen. Op maandag zijn ze open van 13 tot 22 uur. Op dinsdag, woensdag, donderdag en vrijdag kan je er terecht van 9 tot 22 uur. Zaterdag, zon- en feestdagen van 10 tot 19 uur.

Buitenzwembaden

Is het goed weer of ben je een echte ijsbeer, dan kan je naar buiten. Ook hier een aantal leuke zwembaden en een enorme ligweide. In het kinderzwembad kan je spelen met waterkanonnen. Normaal zijn de buitenbaden slechts toegankelijk in juni, juli en augustus. Men kan er dan dagelijks terecht van 9 tot 19 uur. Bij slecht weer kunnen de buitenzwembaden gesloten zijn, ook in de zomer. Zwemmers kunnen dan terecht in het binnenzwembad.

Zonnebank en sauna

Wie al het water beu is, kan onder de zonnebank of in de sauna. Hier moet je wel voor bijbetalen. De sauna aan de kassa, de zonnebank met muntjes. Aan de uitgang bevindt zich een ijsjesmachine of je kan iets gaan drinken in het cafetaria. Meer honger gekregen na het zwemmen? Dan kan je een hapje gaan eten in het Italiaanse restaurant naast het zwembad.

Prijzen

De prijzen voor de zwembaden zijn ingewikkeld. Er zijn drie tarieven voor het binnenzwembad: één voor volwassenen, één voor jongeren van 12 tot 17 jaar en één voor kinderen van 3 tot 11 jaar. Kinderen tot 2 jaar mogen gratis binnen. Daarna kan je kiezen hoelang je in het zwembad blijft: 90 minuten, 2 uur, 3 uur, 4 uur of een hele dag. Afhankelijk van al deze factoren, wordt de prijs berekend. Een volwassene betaalt bijvoorbeeld 4,60 euro voor 90 minuten, 9,60 voor een hele dag. Een kind van 5 betaalt voor 90 minuten 2,10 euro, voor een dag 4,30 euro. Je kan ook een familiekaart kopen en dan betaal je 20 euro voor 4 uur, 24 euro voor een ganse dag. Het buitenzwembad heeft een bijkomende prijs per dag. Hier maar twee tarieven: 3,50 euro voor een volwassene, 2,50 euro voor kinderen van 3 tot 17 jaar.

Wat kan je nog meer doen in het Freizeitzentrum?

Naast zwemmen kan je in het Freizeitzentrum ook gaan tennissen. Hiervoor betaal je 8 euro per veld en per uur. Er is ook een minigolf en een kegelbaan. Of je kan een paar rondjes gaan lopen rond het veld. Wil je hier niet meer weg? Dan kan je naar de nabijgelegen camping om een paar dagen in deze prachtige en rustgevende streek door te brengen.
Gerelateerde artikelen
Tip voor de herfstvakantie: CochemTip voor de herfstvakantie: CochemDe herfstvakantie is altijd een welkome tussenpauze in het jaar zo tussen de zomervakantie die alweer zo lang geleden li…
Duitse rivieren: de Moezel, een mix van cultuur en natuurDuitse rivieren: de Moezel, een mix van cultuur en natuurVoor wie houdt van natuur, water, cultuur en gastronomie is de streek rond de Moezel een ideale vakantieplek. Zowel op d…
Vulkaaneifel: zwemmen in het Nettebad in MayenVulkaaneifel: zwemmen in het Nettebad in MayenHet Nettebad van Mayen in de Duitse Vulkaaneifel. Een fantastisch zwembad midden in de stad, naast de rivier de Nette. V…
Scandic Hotel Sanadome in NijmegenHet Scandic Hotel Sanadome in Nijmegen is voor mij de ultieme ontspanningsgelegenheid. Lekker even er helemaal uit!
Fietsen langs de MoezelLangs de Moezel fietsen is een ontspannende aangelegenheid. De lengte van de Mosel-Radweg is zo'n 300 kilometer en begin…
Bronnen en referenties
  • Brochure Freizeitzentrum Cochem

Reageer op het artikel "Cochem: zwemmen en sporten in het Freizeitzentrum"

Infoteur: Mapa
Laatste update: 27-09-2016
Rubriek: Reizen en Recreatie
Subrubriek: Attracties
Special: Moezel
Schrijf mee!