InfoNu.nl > Reizen en Recreatie > Steden > Weekendje Parijs

Weekendje Parijs

Weekendje Parijs Oui! oui! Paris. Als je echt een lekker romantisch weekendje wil, dan is Parijs the place to be! Parijs heeft veel te bieden op het gebied van bezienswaardigheden. Denk maar eens aan de Eiffeltoren en het Louvre, waar de Mona Lisa hangt. Maar ook gewoon romantisch een wandelingetje maken langs de Seine behoor tot de mogelijkheden.

Weekendje parijs.

Parijs is zowel met de auto, trein (Thalys) en vliegtuig goed te bereiken. Met de auto doe je ongeveer 5 uur over, met de trein 4 uur en met het vliegtuig een uurtje.

De Eiffeltoren

De Eiffeltoren is het meest bezochte bezienswaardigheid van Frankrijk. De toren is de beroemdste toren van de wereld. Op de eerste verdieping kan je filmpjes bekijken over de geschiedenis van de toren en hoe de toren gebouwd is. Op de tweede verdieping, die geheel uit glas bestaat, kan je naar beneden kijken. Als je hoogtevrees hebt is dit toch best wel eng. Op de derde verdieping heb je een fantastisch uitzicht. Gustaf Eiffel, de ontwerper van de toren, heeft hier een aantal jaar gewoond. Op de Eiffeltoren worden er veel huwelijksaanzoeken gedaan. Dit gebeurd meestal om 22.00 uur omdat dan (heel romantisch) de lichtjes een paar minuten knipperen op de toren. Iedere avond is er een lichtshow op de Eiffeltoren, dit mag je absoluut niet missen.

Het Louvre

Het Louvre is het grootste paleis ter wereld. Tegenwoordig dient het paleis als museum en met zijn 400.000 kunstwerken is het het grootste museum ter wereld. Het bekendste kunstwerk is De Mona Lisa van Leonardo da Vinci, maar naast de Mona Lisa zijn er nog meer beroemde kunstwerken te bewonderen zoals de Venus van Milo. Tienduizenden lezers van het boek de Davinci Code hebben de afgelopen jaren Parijs bezocht en alle locaties in het boek bezocht. Volgens ingewijden moet de oplossing van het boek zich in het Louvre bevinden.

Le Centre Pompidou

Le Centre Pompidou is het meest toonaangevende moderne kunst in de wereld. Het gebouw dat zeer opvallend is doordat het lijkt of het binnenste buiten is gekeerd, is ook architectonisch een bezienswaardigheid. In het gebouw vind je allerlei verschillende soorten moderne kunst. Film en literatuur, dans en muziek, beelden en schilderijen hebben hier allemaal een plek. Wat je absoluut niet mag missen is het nationaal museum voor moderne kunst wat in het centre zit. Het heeft een fantastische collectie van ruim 59.000 kunstwerken. Even een tip: vanaf het dak van het centre heb je een geweldig uitzicht van Parijs.

Eurodisney Parijs

Lees verder

Gerelateerde artikelen
Bronnen en referenties
  • Anwb
  • www.weekendjeweg.nl
  • www.surpricetickets.nl

Reageer op het artikel "Weekendje Parijs"

Infoteur: Lautof
Laatste update: 27-08-2015
Rubriek: Reizen en Recreatie
Subrubriek: Steden
Special: Weekendje weg
Schrijf mee!