InfoNu.nl > Reizen en Recreatie > Bezienswaardigheden > Eiffeltoren Parijs: adres, tickets en openingstijden

Eiffeltoren Parijs: adres, tickets en openingstijden

Eiffeltoren Parijs: adres, tickets en openingstijden De Eiffeltoren in Parijs is één van de drukstbezochte en meest tot de verbeelding sprekende gebouwen ter wereld. De Eiffeltoren is het symbool van Parijs en trekt jaarlijks ruim 6 miljoen bezoekers. Ben je van plan om de Eiffeltoren te bezoeken? Kom alles te weten over de Eiffeltoren zoals algemene informatie, het adres, tickets en kaartverkoop, openingstijden en bereikbaarheid.

Inhoud

Eiffeltoren Parijs

De Eiffeltoren is het symbool van de stad Parijs en is de drukstbezochte bezienswaardigheid ter wereld met elk jaar ruim 6 miljoen bezoekers. In Frankrijk gaat de toren met de naam La Tour Eiffel door het leven. De toren is gebouwd tussen 1887 en 1889, de opening vond plaats op 6 mei 1889. De toren werd gebouwd vanwege de Wereldtentoonstelling van 1889, de bouw vond plaats onder aanvoering van aannemer Gustave Eiffel en ingenieurs Emile Nouguier en Maurice Koechlin. De toren is 324 meter hoog inclusief antenne, bevat drie verdiepingen en weegt ruim 10 miljoen kilogram. Bezoekers kunnen de eerste twee verdiepingen bereiken met de lift of met de trap. De derde verdieping is alleen per lift bereikbaar. Op elke verdieping is genoeg te beleven in de vorm van boetiekjes, restaurants en andere bezienswaardigheden.

Adres Eiffeltoren

De Eiffeltoren is in het centrum van Parijs gelegen nabij de rivier Seine in het 7e arrondissement. De adres- en contactgegevens zijn als volgt:
Champ de Mars
5 Avenue Anatole France
75007 Paris, Frankrijk
Telefoonnummer: +33(0)892701239

Ligging Eiffeltoren Parijs

Bereikbaarheid Eiffeltoren

De Eiffeltoren is op meerdere manier te bereiken. Geadviseerd wordt gebruik te maken van het openbaar vervoer.

Openbaar vervoer

De Eiffeltoren is voor toeristen uiteraard het best te bereiken middels het openbaar vervoer. Er zijn mogelijkheden om te reizen met metro, trein en bus. Het Parijse metronetwerk is befaamd omdat dit het meest ideale vervoersmiddel is om je te bewegen door Parijs. Bezoekers van de Eiffeltoren kunnen gebruik maken van lijn 6 (metrostation Bir-Hakeim) en lijn 9 (metrostation Trocadéro). Treinreizigers (RER) kunnen uitstappen op het treinstation Champs de Mars - Tour Eiffel. Dit treinstation kan worden bereikt door gebruik te maken van lijn C. Busreizigers maken gebruik van lijn 42 (bushalte Tour Eiffel), lijn 69 (bushalte Champs de Mars), lijn 82 (bushalte Tour Eiffel of Champs de Mars) en lijn 87 (bushalte Champs de Mars).

Auto

Autogebruikers kunnen gebruik maken van één van de parkeergarages in de omgeving van de Eiffeltoren. Voorbeelden hiervan zijn de Parking Quai Branly - Tour Eiffel, Parking Pullman Tour Eiffel en Parking Saint Dominique.

Tickets en kaartverkoop

Er zijn kaarten te koop in allerlei varianten. Onderstaand volgen de prijzen.

Kaarten met toegang tot de top (etage 1, 2 en 3)

  • Volwassene: 15,-
  • 12 - 24 jaar: 13,50
  • 4 - 11 jaar: 10,50
  • 0 - 3 jaar: gratis
  • Gehandicapten: 10,50
  • Assistent van gehandicapt persoon: 10,50

Kaarten met toegang tot de tweede verdieping (etage 1 en 2)

  • Volwassene: 9,-
  • 12 - 24 jaar: 7,50
  • 4 - 11 jaar: 4,50
  • 0 - 3 jaar: gratis
  • Gehandicapten: 4,50

Tickets vooraf kopen

Het is mogelijk om via de website van de Eiffeltoren reeds vooraf elektronische tickets te kopen waardoor het dus niet meer nodig is om in de rij te gaan staan ten tijde van je bezoek.

Openingstijden

De Eiffeltoren is elke dag van het jaar geopend, dus ook op zon- en feestdagen. De openingstijden zijn in de zomermaanden langer dan in de wintermaanden.

Entree

  • 15 juni t/m 1 september: 9.00 - 00.00 uur
  • Rest van het jaar: 9.30 - 23.00 uur

Lift en trappen

Eenmaal binnen gelden er openingstijden waarbinnen gebruik kan worden gemaakt van de lift en/of trappen:
  • 15 juni t/m 1 september: 9.00 - 00.45 uur
  • Rest van het jaar: 9.30 - 23.45 uur (lift) en 9.30 - 18.45 (trap)

Lees verder

Gerelateerde artikelen
De Eiffeltoren: openingstijden, prijzen en weetjesDe Eiffeltoren: openingstijden, prijzen en weetjesDe Eiffeltoren is de meest opvallende toren in Parijs. Deze enorme toren met een monumentale status bevindt zich aan de…
Parijs bezienswaardigheden top 10Parijs bezienswaardigheden top 10Parijs, de bezienswaardigheden top 10! Parijs staat jaarlijks weer in de top 3 van de meeste bezochte steden ter wereld.…
Weekendje ParijsWeekendje ParijsOui! oui! Paris. Als je echt een lekker romantisch weekendje wil, dan is Parijs the place to be! Parijs heeft veel te bi…
Stedentrip ParijsStedentrip ParijsParijs staat bekend als een echte liefdesstad. Dit heeft vooral te maken met de historische bezienswaardigheden, de vele…
Objectofilie: trouwen met de EiffeltorenDe Eiffeltoren in Parijs, wie kent hem niet? Het boegbeeld van de stad der romantiek kent vele fans en liefhebbers. Arch…
Bronnen en referenties
  • www.tour-eiffel.fr

Reageer op het artikel "Eiffeltoren Parijs: adres, tickets en openingstijden"

Infoteur: Advies-eb
Laatste update: 06-11-2014
Rubriek: Reizen en Recreatie
Subrubriek: Bezienswaardigheden
Special: Bezienswaardigheden
Schrijf mee!