InfoNu.nl > Reizen en Recreatie > Steden > Een stedentrip naar San Francisco

Een stedentrip naar San Francisco

San Francisco is een van de populairste steden van de Verenigde Staten voor een stedentrip. De stad is zo populair geworden door de Golden Gate Bridge.

San Francisco

San Francisco is een grote stad in Californië die door drie kanten wordt omringd door water. De stad staat bekend om zijn liberale gemeenschap, heuvelachtige landschap, Victoriaanse architectuur en de grote culturele diversiteit. In San Francisco wonen ruim 812.000 mensen.

Klimaat

San Francisco heeft een gematigd zeeklimaat met vrij koude zomers en milde winters. Het is geen geschikte strandbestemming, daar is het namelijk te koud voor. De temperatuurverschillen tussen de zomer en de winter zijn er erg klein. September is de warmste maand in San Francisco.

Taal

Engels is de officiële taal die er gesproken wordt. Een grote groep mensen spreekt ook Kantonees en een groot aantal mensen spreekt Mandarijn. Spaans wordt ook veel gesproken in Californië.

Bezienswaardigheden

  • Alcatraz is een eiland in de baai van San Francisco, het eiland is lang gebruikt als een zwaar beveiligde gevangenis. Tegenwoordig is op het eiland een museum en een nationaal park, het eiland kun je alleen met de boot bereiken.
  • De Golden Gate Bridge is de wereldberoemde brug, deze brug verbindt San Francisco met Marin County.
  • Almo Square is een park maar tevens ook een woonwijk. De huizen die er staan zijn typisch voor San Francisco.
  • Chinatown is de Chinese wijk van San Francisco, het is de oudste Chinatown van de Verenigde Staten.
  • Golden Gate Park is een stadspark dat naast de Golden Gate Bridge ligt, het is een van de meest bezochte parken van de Verenigde Staten.

Accommodatie

In San Francisco kun je uit veel verschillende overnachtingsmogelijkheden kiezen. In Union Square zijn de meeste hotels. Er zijn ook veel goedkope jeugdherbergen, je kun je hier voor een klein prijsje slapen. Als je er voor een langere periode blijft is een appartement een goede optie, per week moet je dan ongeveer tussen de 500 tot 800 dollar betalen.

De reis naar San Francisco

Vanuit Amsterdam vliegen er dagelijks vliegtuigen naar San Francisco. Vanaf Nederland is het ongeveer negen uur vliegen. Het ondergronds spoornetwerk verbindt de luchthaven met de stad, een kaartje kost ongeveer vijf dollar. Je kunt ook met de taxi naar de stad, maar je bent dan wel veel meer geld kwijt.

Vervoer in San Francisco

Het is niet handig om San Francisco lopend te verkennen omdat de stad op hele steile heuvels ligt. Het openbaar vervoer in San Francisco is niet duur, je kunt de stad dus het beste verkennen met het openbaar vervoer. Het openbaar vervoer bestaat uit bussen, ferryís, ondergrondse treinen en een tabeltram. In San Francisco zijn ook veel taxiís, deze zijn opgesteld op vaste plekken.

Veiligheid

San Francisco is vergelijkbaar met de meeste Amerikaanse steden qua veiligheid. Natuurlijk komt er criminaliteit voor, maar als toerist kom je hier niet snel mee in aanraking. In de wijken buiten het centrum komt meer criminaliteit voor dan in het centrum. ís Nachts kun je het beste verlaten plekken vermijden. In de stadsparken kunnen na zonsondergang drugdeals en prostituees zijn. Er lopen er veel daklozen in de San Francisco rond, maar als toerist zal je hier weinig last van hebben.
Gerelateerde artikelen
De top 5 bezienswaardigheden in San FranciscoDe top 5 bezienswaardigheden in San FranciscoNaast de vele heuvels vind je in San Francisco in de VS ook een baai die één van de meest perfecte natuurlijke havens op…
San Francisco bezoekenDe meeste Noord Amerikaanse steden zijn eerder saai en lelijk en moeten het hebben van hun gigantische wolkenkrabbers. D…
De Golden Gate BridgeDe Golden Gate BridgeDe Golden Gate Bridge is één van de beroemdste bruggen ter wereld. De rode brug met de twee grote pilaren is wereldberoe…
San Francisco: 10 bezienswaardigheden die je niet mag missenSan Francisco: 10 bezienswaardigheden die je niet mag missenSan Francisco is één van de mooiste steden aan de Amerikaanse westkust en misschien wel van de hele VS. De prachtige lig…
San Francisco tipsSan Francisco is een stad in Amerika, die bekend staat om de Golden Gate Bridge, Alcatraz en de kabeltrams. Maar de popu…
Bronnen en referenties
  • http://sfgov.org/

Reageer op het artikel "Een stedentrip naar San Francisco"

Infoteur: Emilytje
Gepubliceerd: 15-09-2014
Rubriek: Reizen en Recreatie
Subrubriek: Steden
Schrijf mee!