InfoNu.nl > Reizen en Recreatie > Kamperen > Kant en klare bungalowtent huren, hoe bevalt dat?

Kant en klare bungalowtent huren, hoe bevalt dat?

Kant en klare bungalowtent huren, hoe bevalt dat? Lekker op vakantie naar de zon? Een bungalowtent huren is luxe kamperen. Kamperen is trouwens nog steeds een van de meest favoriete manieren om vakantie te houden. Om te kamperen heeft u in eerste instantie een tent of caravan nodig. Als u niet gewend bent om te kamperen en geen dure tent en andere kampeerspullen wilt aanschaffen, dan is een huurtent (of huurcaravan) een aantrekkelijke oplossing. Hoe bevalt het om te kamperen in een kant en klare bungalowtent? Een tent huren op uw vakantieadres. Op veel grote campings in Europa kunt u kant en klare tenten huren. Het gaat vaak om bungalowtenten voor gezinnen, met meerdere slaapcabine, en verder alles erop en er aan. U hoeft nog maar weinig mee te nemen om een perfecte kampeervakantie te hebben. In huurtenten zit tegenwoordig bijvoorbeeld vaak standaard:
  • IJskast
  • Elektrische verlichting
  • Lekkere bedden (echte bedden)
  • Volledig ingerichte keuken
  • Servies, pannen, over, gril, BBQ
  • Ligstoelen
  • Keukenblok
  • Veder alles wat u nodig heeft om luxe te kamperen

Kamperen in een luxe kant en klaar tent

In een bungalowtent die verhuurd wordt vindt u uiteraard alles wat u nodig heeft, van bestek tot pannen, van een gascomfort tot tuinmeubelen. De kant en klare bungalowtenten zijn eigenlijk te vergelijken met huisjes van tentdoek. Tegenwoordig is kamperen op die manier zo goed verzorgd dat u echt niet meer met pijn in uw rug hoeft op te staan. U slaapt in een tent op echte bedden met echte matrassen. En het is natuurlijk pure luxe om op de camping aan te komen, waar u vervolgens geen tent hoeft op te zetten. De reis naar de camping is begrijpelijkerwijs ook letterlijk minder zwaarbeladen, want u hoeft geen tent en kampeerspullen mee te slepen. De huurtenten zijn over het algemeen nieuw of in zeer goede staat, en goed onderhouden. Schoon en waterdicht, fris bij aankomst, kleurrijk en van alle gemakken voorzien.

Bungalowtent huren, wat kost dat ongeveer?

De prijs van het huren van een bungalowtent verschilt per camping of reisorganisatie, vaak worden ook stacaravans of mobile homes verhuurd op campings waar ook tenten verhuurd worden. Hoe luxer de tent, hoe meer u betaalt. Er zijn in bungalowtenten vaak wel drie slaapcabines en er is rekening gehouden met een lekkere plek om buiten de tent te zitten. U betaalt voor een huurtent een bepaalde prijs per overnachting. Dat kan al vanaf 25,- per nacht, maar in het hoogseizoen liggen de prijzen natuurlijk een stuk hoger. Ook de inboedel is bepalend voor de prijs. Er zijn zelfs tenten met stromend water en een magnetron te huur. Ook is de prijs afhankelijk van het aantal slaapcabines en het aantal personen en van het oppervlakte van de tent en de ligging. Een tent met meer bedden en meer dan twee slaapcabines, is over het algemeen iets duurder. Het is daarom niet mogelijk om een bedrag te noemen. U kunt het beste rondkijken bij de campings of reisorganisatie, waar kant en klare bungalowtenten verhuurd worden, om een indicatie van de prijzen te krijgen.

Stacaravan huren of mobile home

Caravans zijn ook erg in trek om te huren. U verblijft dan in een caravan waar u alle luxe aantreft van een chalet, maar u proeft toch de gezelligheid van het typische kamperen. Zeker als u nog jonge kinderen heeft, is kamperen in een kant en klare bungalowtent, caravan of mobile op een familiecamping, echt een aanrader. Uw kinderen zuilen het buitenleven vanuit de kampeerder beleven en vaak worden er bijzondere vriendschappen en levenslange herinneringen opgebouwd gedurende enkele weken vakantie.

Wat moet u zelf meenemen?

Over het algemeen is het met kamperen in kant en klare tenten of caravans zo dat u wel uw eigen lakens en handdoeken mee moet nemen. Het komt echter ook steeds vaker voor dat u beddengoed kunt huren. Ook dat scheelt een hoop gesleep. Kinderbedjes zijn vaak apart te huren, dit geldt ook voor een kinderstoel of buggy. Informeer vooraf of alles aanwezig is.

Lees verder

Gerelateerde artikelen
Bronnen en referenties

Reageer op het artikel "Kant en klare bungalowtent huren, hoe bevalt dat?"

Infoteur: Kisses
Laatste update: 31-05-2015
Rubriek: Reizen en Recreatie
Subrubriek: Kamperen
Special: Goedkope vakantie
Schrijf mee!