InfoNu.nl > Reizen en Recreatie > Diversen > Vakantiebank. Voorwaarden en informatie voor gratis vakantie

Vakantiebank. Voorwaarden en informatie voor gratis vakantie

Vakantiebank. Voorwaarden en informatie voor gratis vakantie De vakantiebank is speciaal in het leven geroepen voor mensen die nooit op vakantie kunnen. Stichting Vakantiebank biedt gratis vakanties aan, in samenwerking met verschillende reisorganisaties. Niet iedereen komt in aanmerking. Alleen mensen die aantoonbaar al enkele jaren of langer, geen mogelijkheden hebben gehad om op vakantie te gaan. Ook mag u de komende tijd geen kans zien om op vakantie te gaan. Gratis op vakantie dankzij de vakantiebank. Heeft u geen geld om op vakantie te gaan en is dat al jarenlang het geval? Ziet u ook de komende jaren geen verandering optreden? Kunt u zelfs een goedkope vakantie niet betalen? Dan is een gratis vakantie via de vakantiebank voor u misschien een oplossing. Deze vakanties zijn voor mensen die al jarenlang niet op vakantie zijn geweest omdat de financiële middelen door allerlei oorzaken, ontbreken. Ook mensen met een handicap kunnen in aanmerking komen voor deze vakanties. Het gaat om vakanties naar uiteenlopende bestemmingen, van vakanties voor echtparen tot gezellige vakanties voor volledige gezinnen. Korte en langere vakanties behoren tot de mogelijkheden. De vakanties zijn helemaal gratis.

Voorwaarden vakantiebank

Mensen die gebruik willen maken van een gratis vakantie via de vakantiebank, moeten aan bepaalde voorwaarden voldoen. Het zijn mensen die kunnen aantonen:
  • Dat zij niet de financiële middelen hebben om op vakantie gaan.
  • Dat zij al jarenlang niet op vakantie zijn geweest.
  • Dat zij de komende jaren niet op vakantie zullen kunnen gaan.

Wie maken gebruik van de vakantiebank?

Mensen die een laag inkomen hebben, of die veel schulden hebben en/of die al meerdere jaren niet voldoende geld overhouden om op vakantie te gaan, kunnen recht krijgen op een gratis vakantie. De aanvraag kan worden ingediend door middel van het invullen van een formulier.

Aanvraag indienen

Om een aanvraag voor een vakantie via de vakantiebank in te dienen moet u rekening houden met een aantal zaken. U komt alleen in aanmerking als:
  • U al enkele jaren niet op vakantie bent geweest.
  • U de komende jaren geen mogelijkheid ziet om een vakantie te betalen.
  • U houdt geen geld over om op vakantie gaan.
  • U het aanvraagformulier naar waarheid heeft ingevuld.
  • Er geen reden wordt gevonden om het verzoek om een gratis vakantie af te wijze.n

Vakantie aanvragen

Om een vakantie aan te vragen kunt u online het formulier invullen. Er wordt verzocht om persoonlijke gegevens, zoals leeftijd van alle gezinsleden, informatie over uw financiële situatie, en uw persoonlijke motivatie. Uw gegevens worden door de stichting gecontroleerd. In principe wordt de informatie die u geeft vertrouwelijk behandeld, tenzij er reden zou zijn om daarvan af te wijken. U mag de vakantie niet omruilen tegen iets anders, niet verkopen en niet weggeven aan een ander. Ook kan de vakantie niet geruild worden tegen iets anders of tegen een andere vakantie.

Stichting De Vakantiebank oorsprong

Stichting De Vakantiebank is opgericht door parkeerhal De Vrijbuiter en werd en/of wordt ondersteund door verschillende reisorganisaties:
  • 3W Media
  • Provincie Groningen.
  • Oranje Fonds.
  • Vo media.
  • Ardoer.
  • Country Camp.
  • Ferio vakanties.
  • Hotel Graaf Bernstorff.

Lees verder

Gerelateerde artikelen
Gratis op vakantie dankzij de vakantiebankGratis op vakantie dankzij de vakantiebankOp initiatief van “De Vrijbuiter” (winkelketen), is er een stichting in het leven geroepen die vakanties aanbiedt aan ge…
Tips om goedkoop op vakantie te kunnen gaanWie wil er nu niet op vakantie? In de zomer het liefst naar een lekker warm land aan het stand liggen, in de winter op w…
Reisorganisatie Club Med, luxe en all inclusive vakantiesReisorganisatie en onderneming Club Med, de bedenker van het vakantie concept All-inclusive vakanties, doet het redelijk…
Schoolvakanties in BelgiëIn België vallen de schoolvakanties op andere data dan in Nederland. Er zijn een aantal vaste vakanties: de herfstvakant…
Goedkoop op vakantieGoedkoop op vakantieIn tijden van recessie en kredietcrisis blijken Nederlanders toch nog steeds massaal op vakantie te willen. Maar wat als…
Bronnen en referenties
  • www.devakantiebank.nl

Reageer op het artikel "Vakantiebank. Voorwaarden en informatie voor gratis vakantie"

Reacties

Montes, 23-06-2014 09:44 #8
Ik wil vragen waar kan ik inschrijven voor vakantiebank? Ik ben zelf een tijd geleden heb ik een formulier ingevuld maar ik krijg geen antwoord.

Imca, 03-11-2013 16:21 #7
Hallo, ik ben een moeder van een dochter van 7 jaar. ze is nog nooit op vakantie geweest en aangezien we maar een uitkering hebben en zelf mijn vakantiegeld al op gaat aan de rekeningen zitten er zelf eerst komende jaren geen vakantie in. misschien dat
u in de gelegenheid bent om ons te helpen of verder te informeren. graag hoor ik zo spoedig mogelijk wat terug. met vriendelijke groet imca Reactie infoteur, 04-11-2013
De Vakantiebank.nl kan u misschien helpen, daar moet u zijn.

Mevr Claassen, 25-11-2011 23:31 #6
Goede dag. Heb mezelf al voor de zomervakantie 2011 op gegeven maar nog nooit iets gehoord, is mijn vraag moet ik mezelf dan ieder jaar opnieuw inschrijven of duurd dit meestal wel zolang. Ik heb van jullie gehoord via een uitzending van tv. Vr Gr. Mevr. Claassen. Reactie infoteur, 26-11-2011
Wij zijn niet de vakantiebank maar we zijn een website waar een artikel over de vakantiebank op gepubliceerd staat. IK raad u dus aan om uw vraag bij de vakantiebank te stellen via contact.

Vreemd dat u nooit iets gehoord heeft. Misschien kunt u ze eens bellen?

Y. Novruzova, 16-08-2011 17:33 #5
Goedendag, waar of hoe kan ik formulier van vakantiebaknt aanvragen?

Carla V. Triest, 04-08-2011 10:13 #4
Wij zouden heel heel graag er even tussen uit willen, op vakantie.we hebben een wwb uitkering en biinenkort gaan we schuldhulpsanering krijgen dus houden we heel weinig over.Ik zou het voor mijn kinderen heel erg fijn vinden want die zijn nooit verder dan hun woonplaats gekomen.we hebben geen auto en ook geen familie die ons zou kunnen ophalen of waar we een dagje naar toe zouden kunnen.we zijn heel erg geisoleerd en dit brengt natuurlijk ook spanningen met zich mee.een paar dagen er tussen uit zou de wereld betekenen voor ons gezin!

Tineke Hassing, 11-05-2011 23:16 #3
Ik denk erover om mijn huis aan te bieden als vakantiewoning tijdens mijn vakantie.
Hoe werkt dat? Ik woon in Duitsland, Emmerich. Ik heb een grote woning met een grote omheinde tuin, geschikt voor honden dus. Als wederdienst wil ik vragen om de kat, de kippen en de vijfervissen te voeren. Plantjes water geven en een keer het gras te maaien. Aan welke voorwaarden moet ik en de gebruiker van mijn huis voldoen? Reactie infoteur, 12-05-2011
Ik denk dat u de voorwaarden zelf bepaalt, er wordt immers geen huurprijs gerekend. U kunt een advertentie zetten op Marktplaats of op een andere website, om uw woning onder de aandacht te brengen.

Hanane, 21-04-2011 20:08 #2
Beste meneer, mevrouw
Ik ben 1ste jaars student van de opleiding MWD. Voor een project over verslavingszorg moet ik samen met mijn projectleden een vakantie regelen.
Wij hebben een casus gehad. En het gaat over een jonge moeder van 23 jaar en ze heeft een tweeling van 3 jaar. De moeder is net behandeld vanwege alcoholverslaving. Ze heeft schulden waardoor ze zich geen vakantie kan veroorloven.
Haar schuld op dit moment is €7500,-. Zij ontvangt netto per maand 1110,68.
Mijn vraag is heeft mevrouw dan recht op een gratis vakantie en wat zijn de voorwaarden waaraan zij moet voldoen.
Ik hoop dat u mij hierbij kunt helpen.

Met vriendelijke groet,

Hanane Reactie infoteur, 22-04-2011
Vakantiebank kijkt niet naar het inkomen, maar naar het besteedbare inkomen. Mensen kunnen soms bijvoorbeeld genoeg verdienen om op vakantie te gaan, maar omdat ze zoveel schulden hebben af te lossen, kunnen ze toch nooit op vakantie. Ook die mensne komen dus in aanmerking voor een gratis vakantie. U kunt uw vragen verder het beste bij vakantiebank zelf stellen. Succes met het project.

Cvt64 (infoteur), 17-04-2011 17:18 #1
Vind dit een goed artikel, vooral dat het voor mensen is die nooit op vakantie konden, of kunnen in de toekomst.
wist niet dat dit bestond de vakantie-bank…
een mooi iets waar ik zeer graag gebruik van wil maken ivm mijn ziekte en financiele situatie.
vriendelijke groet; c, van triet Reactie infoteur, 17-04-2011
Fijn dat u het nu ontdekt heeft dan.:) Ik hoop dat u een vakantie krijgt toegewezen.

Infoteur: Kisses
Laatste update: 02-06-2016
Rubriek: Reizen en Recreatie
Subrubriek: Diversen
Special: Gratis
Reacties: 8
Schrijf mee!