InfoNu.nl > Reizen en Recreatie > Diversen > Tips om goedkoop op vakantie te kunnen gaan

Tips om goedkoop op vakantie te kunnen gaan

Wie wil er nu niet op vakantie? In de zomer het liefst naar een lekker warm land aan het stand liggen, in de winter op wintersport? En misschien nog wel een weekendje weg tussendoor? Vakanties worden erg gewaardeerd bij ons Nederlanders, maar zijn ook erg prijzig. Dit artikel geeft u tips over hoe u goedkoop op vakantie kunt gaan.

Voorwoord

Goedkoop op vakantie, dat zou iedereen wel willen! Maar wat is nu de kunst dat sommige mensen altijd een goedkope vakantie kunnen vinden, en andere mensen altijd buiten de boot vallen? Een van de belangrijkste eigenschappen die mensen moeten hebben om goedkoop op vakantie te kunnen is risico's nemen. Goedkope vakanties zijn vaak pas laat in het seizoen te vinden, de zogenaamde last minutes. U weet van te voren nog niet goed wat er voor vakanties te boeken zijn op het laatste moment. Als u een bepaalde vakantie in uw hoofd heeft is een last minute u niet aan te raden, de kans dat deze vakantie dan nog werkelijk aanwezig is, is namelijk erg klein.

Waar moet u rekening mee houden bij een goedkope vakantie?

Als u een goedkope vakantie wilt, kunt u natuurlijk niet zoveel verwachten als dat u al vroeg in het seizoen een vakantie boekt. Als u echte wensen heeft voor een bepaald land, plaats of hotel, is een last minute vakantie u al niet aan te raden aangezien men niet weet wat er dan nog voor vakanties beschikbaar zijn. Ook kunt u het beste als u een vakantie via een site zoals Vakantieveiling, Prijsvrij of Inpakken en wegwezen boekt, de week wanneer u op vakantie zou willen alvast vrij pakken. Meestal moet u bij deze vakanties meteen, of de volgende dag vertrekken.

Hoe kunt u goedkoop op vakantie?

Er zijn verschillende manieren om goedkoop op vakantie te kunnen gaan. Hieronder staan 3 manieren om een goedkope vakantie te vinden, uiteraard zijn er vast nog wel meerdere manieren maar dit zijn vrijwel de bekendste manieren.

Kortingsbonnen sparen of kopen

Allereerst kunt u op marktplaats kijken bij vakanties, vaak zijn er mensen die kortingsbonnen van bijvoorbeeld Center Parcs hebben liggen. Deze kunt u vaak voor een kleine prijs over kopen, ook kunt u zelf bij diverse supermarkten of tankstations al voor kortingsbonnen sparen.

Vakantiehuisjes van particulieren huren

Behalve kortingsbonnen sparen zijn er meer mogelijkheden om goedkoop op vakantie te kunnen, zo zijn er mensen die zelf een vakantiehuisje hebben in Nederland, of in het buitenland. Dit vakantiehuisje verhuren ze dan aan andere mensen aangezien ze er zelf niet de gehele zomer verblijven, dit is vaak ook goedkoper dan een vakantie via het reisbureau. Vaak adverteren mensen met deze vakantiehuisjes ook op websites zoals Marktplaats.

Websites met last minutes aanbiedingen

Behalve de last minutes waar reisbureaus mee adverteren, die al een stuk goedkoper uitvallen dan gewone prijzen, kunt u ook op websites zoals Vakantieveilingen, Inpakken en wegwezen en Prijsvrij kijken.

Vakantieveilingen
Bij Vakantieveilingen kunt u bieden op vakanties vanaf 1 euro. Degene met het hoogste bod krijgt de vakantie. Let wel op de extra informatie bij deze website, er komt altijd 4 euro administratiekosten bij, maar soms is ook het eten bij een hotel verplicht. Vaak moet u bij deze site dezelfde of de volgende dag al weg, let dus altijd goed op de datum die erbij staat.

Prijsvrij
Bij Prijsvrij heeft u meer keuze dan bij Vakantieveilingen. Wel staat er bij Prijsvrij al een prijs aangegeven, deze prijs is echter wel veel goedkkoper dan wanneer u deze vakantie eerder boekt. Bij Prijsvrij kunt u aangeven wanneer u wilt vertrekken, u hoeft dus niet op het laatste moment te vertrekken, hoewel dit vaak wel goedkoper is.

Inpakken en wegwezen
Bij Inpakken en wegwezen zegt de naam al genoeg, als u de vakantie heeft geboekt via deze site moet u meestal de volgende dag al vertrekken. Dit is dus een echte last minute aanbieding. Ook deze site heeft een ruim aanbod en is veel goedkoper dan een normale vakantie die u al in het voorjaar boekt.
Gerelateerde artikelen
Goedkoop op vakantieGoedkoop op vakantieIn tijden van recessie en kredietcrisis blijken Nederlanders toch nog steeds massaal op vakantie te willen. Maar wat als…
Vakantieveiling: veilingen van vakantiesVakantieveiling: veilingen van vakantiesVakantieveilingen is het online bieden op vakanties, tickets voor concerten, avondjes uit of dagjes weg en nog veel meer…
Vakantiebank. Voorwaarden en informatie voor gratis vakantieVakantiebank. Voorwaarden en informatie voor gratis vakantieDe vakantiebank is speciaal in het leven geroepen voor mensen die nooit op vakantie kunnen. Stichting Vakantiebank biedt…
Gratis op vakantie dankzij de vakantiebankGratis op vakantie dankzij de vakantiebankOp initiatief van “De Vrijbuiter” (winkelketen), is er een stichting in het leven geroepen die vakanties aanbiedt aan ge…

Reageer op het artikel "Tips om goedkoop op vakantie te kunnen gaan"

Infoteur: Dobel
Gepubliceerd: 11-07-2011
Rubriek: Reizen en Recreatie
Subrubriek: Diversen
Schrijf mee!