InfoNu.nl > Reizen en Recreatie > Diversen > Goedkoop op vakantie

Goedkoop op vakantie

Goedkoop op vakantie In tijden van recessie en kredietcrisis blijken Nederlanders toch nog steeds massaal op vakantie te willen. Maar wat als het financieel allemaal wat tegenzit en het vakantiegeld bestemd is voor andere zaken? In dit artikel kun je lezen hoe je toch goedkoop op vakantie kunt.

Lastminutes

Een manier om een goedkopere vakantie te regelen, is het boeken van een lastminute. Doorgaans betekent het boeken van een lastminute dat je binnen een dag tot twee weken moet vertrekken. Dat geeft ook aan dat je pas vrij kort voor je vakantie de lastminute moet boeken. De reden dat lastminutes zoveel goedkoper zijn, dan vakanties die je een aantal maanden van tevoren boekt, is dat touroperators en reisorganisaties diverse vliegtuigstoelen, hotelkamers en vakantiebungalows van te voren inkopen. Vaak blijven er enkele plaatsen over, die de touroperator tegen dumpprijzen wegzet. Voor een lastminute geldt dan ook vaak, dat je niet al te lang over de aanbieding moet nadenken, omdat hij dan al voor je neus weggeboekt kan zijn door iemand anders.

Goede websites om lastminutes te boeken:
  • www.lastminute.nl
  • www.lastminuteaanbiedingen.nl
  • www.inpakkenenwegwezen.nl

Ook kun je de websites van diverse touroperators bekijken, want ook daar staan vaak de aangeboden lastminutes op.

Vakantieveilingen

Op de website www.vakantieveilingen.nl kun je bieden op aangeboden vakanties en weekendjes weg. Na registratie mag je meebieden. De veilingen van de vakanties hebben een begin- en een eindtijd en de hoogste bieder bij de eindtijd heeft de vakantie ‘gewonnen’ Vaak zijn het vakanties die binnen een bepaald tijdsbestek moeten worden afgenomen, dus ook als je een lastminute wilt pakken, is deze site zeker een aanrader.

Huizenruil

Dit fenomeen bestaat al wat langer, maar is in deze tijden van crisis weer helemaal actueel. Via advertenties in de krant of het internet bied je je woning aan en probeer je op deze manier mensen te vinden die in jouw woning vakantie willen vieren. In de tijd dat zij in jouw huis op vakantie zijn, kun jij in hun huis op vakantie. Feit is dat je wel zeker moet weten dat je met betrouwbare mensen in zee gaat, om grote teleurstellingen over je vakantie te voorkomen. Let er dan ook altijd op dat je op internet op geregistreerde en betrouwbare websites kijkt. Tip: vraag eens aan vrienden en kennissen of zij betrouwbare websites in bepaalde landen kennen.

Marktplaats

Ook op andere plekken op het internet kun je vakanties vinden en boeken. Bijvoorbeeld op sites als www.marktplaats.nl en www.vakantiehuizen.nl kun je vakantiewoningen vinden die door particulieren worden aangeboden. Omdat hier geen grote overkoepelende organisatie bij betrokken is, scheelt dat als snel in de kosten.

Besparen op je vakantie

Er zijn nog veel meer mogelijkheden om op je vakantie te besparen. Met de auto op vakantie kan veel goedkoper zijn dan met het vliegtuig. Je kunt ook nog veel meer spullen meenemen, zoals bijvoorbeeld boodschappen, die je anders op de plek van bestemming zou moeten kopen. IJsland en Amerika zijn momenteel goedkope bestemmingen, dit in tegenstelling tot bijvoorbeeld andere Scandinavische landen en Zwitserland. Als je vliegtickets boekt, kun je dit bijvoorbeeld het beste doen bij websites als www.cheaptickets.nl en www.vliegwinkel.nl Dit is namelijk beduidend goedkoper als rechtstreeks boeken bij de grote luchtvaartmaatschappijen.
© 2009 - 2019 Julia78, het auteursrecht (tenzij anders vermeld) van dit artikel ligt bij de infoteur. Zonder toestemming van de infoteur is vermenigvuldiging verboden.
Gerelateerde artikelen

Reageer op het artikel "Goedkoop op vakantie"

Infoteur: Julia78
Laatste update: 18-07-2009
Rubriek: Reizen en Recreatie
Subrubriek: Diversen
Schrijf mee!