InfoNu.nl > Reizen en Recreatie > Diversen > Hoe bezuinigen tijdens de vakantie?

Hoe bezuinigen tijdens de vakantie?

Hoe bezuinigen tijdens de vakantie? De meeste mensen gaan niet besparen tijdens de vakantie. Toch is het mogelijk om te besparen zonder op de kwaliteit van de vakantie in te leveren. Dit kunt u bijvoorbeeld doen door op zoek te gaan naar kortingen. Op deze manier kunt u besparen op uitjes. Het budget voor de vakantie is in veel gevallen niet toereikend. De hoogte van de kosten vallen tegen en u geeft zelf ook net meer uit dan dat de bedoeling was. Door een aantal tips in acht te nemen kunt u besparen zonder dat het vakantieplezier er onder lijdt. Een vakantie is eigenlijk geen goed moment om te besparen, maar het kan voorkomen dat u honderden euro´s teveel uitgeeft. In dit artikel treft u een paar bespaartips aan.

1) Bespreek op het laatste moment

Indien het u niet zoveel uitmaakt waar u heen gaat, kunt u net zo goed op het laatste moment boeken. De bestemming van een vakantie kunt u laten bepalen aan de hand van aanbiedingen. Dit heeft als voordeel dat u op verrassende bestemmingen terecht komt. Het kan u ook nog tientallen procenten besparen ten opzichte van het vroegboeken.

2) Vergelijk op het internet

Vergelijk de kosten van diverse locaties en reisorganisaties met elkaar. Dit kan u honderden euro´s besparen. Zodra u een voordelige reisorganisatie en bestemming hebt gevonden, doet u er verstandig aan om de locatie nog nader te onderzoeken. Op het internet kunt u niet alleen prijzen vergelijken, maar u kunt ook gaan googlen op de naam van het resort, camping of bungalowpark. U zult op deze manier recensies van mensen aantreffen die er geweest zijn. Zo kunt u voorkomen dat u in een zeer slechte accommodatie terecht komt.

3) Zoek vooraf naar leuke uitjes

Ga niet op de locatie pas zoeken naar leuke dagjes uit. Door thuis alvast voorbereidingen te treffen, kunt u op de plaats van bestemming geld besparen doordat u precies weet welke activiteiten u kunt ontplooien en wat het kost.

4) Zorg voor een goed inpaklijstje

Essentiële zaken die u vergeten bent van thuis, zou u toch moeten aanschaffen. Door te werken met jaarlijks te gebruiken inpaklijstjes kunt u niets vergeten. Via internetsites als inpaklijst.nl kunt u een overzicht vinden van spullen die u niet moet vergeten.

5) Bepaal een budget per dag

Om te voorkomen dat u uw totaal vakantiebudget in de eerste helft van de vakantie uitgeeft, kunt u werken met vakantiebudgetten. U verdeelt het geld over de vakantiedagen. Op deze manier weet u exact hoeveel u kunt uitgeven per dag. Een dag dat er minder is uitgegeven geeft weer extra budget op de andere dagen. Het is niet de bedoeling dat u fors gaat besparen, maar een budget maakt u bewust van uw uitgavenpatroon.

6) Probeer af te dingen

Vooral in landen met een andere valuta, weet u niet goed wat normale prijzen zijn. De verkopers kunnen zien dat u een toerist bent en zullen de prijzen hierop baseren. Probeer altijd af te dingen en ga niet voor de eerst genoemde prijs. Zij proberen zoveel mogelijk te verdienen, maar nemen ook genoegen met minder. Ook in Nederland is het tegenwoordig normaal om af te dingen.
Gerelateerde artikelen

Reageer op het artikel "Hoe bezuinigen tijdens de vakantie?"

Infoteur: Juul
Gepubliceerd: 15-07-2009
Rubriek: Reizen en Recreatie
Subrubriek: Diversen
Schrijf mee!