InfoNu.nl > Reizen en Recreatie > Diversen > Uw vakantiebudget goed beheren

Uw vakantiebudget goed beheren

Uw vakantiebudget goed beheren De vakantie gaat achteraf meestal meer geld kosten dan vooraf beraamd. Door hier vooraf rekening mee te houden kunt u problemen voorkomen. Door het beschikbare budget te verdelen over de vakantiedagen, voorkomt u teleurstellingen. Na het betalen van de rekening van de reisorganisatie, bent u er nog niet. Ter plaatse zult u ook nog veel geld beschikbaar moeten hebben. Tijdens de vakantie wilt u namelijk ook nog uit eten en dagjes uit. Voor de dagelijkse kosten moet u met een gezin rekening houden met ongeveer €750 tot €1000 per week. U gaat namelijk vaak buiten de deur eten en u wilt ook niet gaan beknibbelen op geld gedurende uw vakantie.

Geld besparen voordat u vertrekt

Door thuis goed voor te bereiden, kunt u al veel geld besparen. Een vaste kostenpost is namelijk het aankopen van zaken die u vergeten bent om in de koffer te doen. Bijvoorbeeld zonnebrillen, extra schoenen en kookspullen als u naar de camping vertrekt (kijk voor checklist op inpaklijst.nl). Vooraf kunt u ook al gaan uitzoeken wat de plaatselijke attracties zijn en welke evenementen er in de vakantieperiode georganiseerd worden.

Laat voor de vakantie nog even de auto controleren om te voorkomen dat er ongemakken ontstaan gedurende uw vakantie. Ongemakken met de auto kan u niet alleen één of meerdere dagen kosten, maar de rekening zal waarschijnlijk ook hoger zijn.

Sluit de benodigde verzekeringen af

Bij het boeken van de vakantie, doet u er verstandig aan om er een annuleringsverzekering bij te boeken. Deze compenseert de kosten van de vakantie als u door een goede reden niet kunt vertrekken naar uw bestemming. Een reisverzekering kan ook verstandig zijn. Deze neemt medische kosten voor haar rekening als uw eigen zorgverzekering dit niet vergoedt. Bij diefstal en andere ongemakken, wordt ook de schade aan uw spullen weer gecompenseerd. Daarnaast zijn er nog meerdere aanvullende dekkingen waar u baat bij kunt hebben.

Energie besparen in uw eigen huis

In de periode dat u weg bent, hoeft de verwarming niet meer op een aangename temperatuur te staan. De thermostaat kunt u naar beneden draaien. Zorg dat u uw huis goed afsluit om inbraak zoveel mogelijk te voorkomen.

Houdt overzicht over uw geld gedurende de vakantie

Houdt voldoende geld beschikbaar op een rekening waar u gedurende de vakantie vanaf kunt pinnen. Daarnaast is het verstandig voor vakanties in het buitenland, dat u een creditcard beschikbaar hebt. Hiermee kunt u in geval van nood namelijk altijd aan geld komen. Verdiep u vooraf wel in de kosten die wordt gerekend voor het opnemen van geld.

Beschikbare geld verdelen over de vakantiedagen

Om toch enige controle te houden over het geld, moet u het geld verdelen over het aantal dagen dat u ermee wenst te gaan doen. Hiermee voorkomt u dat het geld op de helft van de vakantie op hebt, zonder dat u dat zelf door hebt. U hoeft niet te gaan bezuinigen gedurende de vakantie, maar overzicht houden kan geen kwaad.

Neem niet teveel contant geld mee

Om de pinkosten in het buitenland te besparen, kunt u overwegen om veel contant geld mee te nemen. Hier kleven echter grote risico’s aan. Bij verlies of beroving bent u het volledige bedrag kwijt. Het contant geld dat u mee gaat nemen, kunt u het beste verdelen over verschillende tassen en portemonnees. Verliest u toch één tas of portemonnee, dan is slechts een deel van het contante geld verloren gegaan. Zitten er ook passen van de bank in? Neem dan gelijk contact op met de bank om de bankpassen te blokkeren. U moet deze telefoonnummers thuis al in uw telefoon zetten.
Gerelateerde artikelen
Hoe bezuinigen tijdens de vakantie?Hoe bezuinigen tijdens de vakantie?De meeste mensen gaan niet besparen tijdens de vakantie. Toch is het mogelijk om te besparen zonder op de kwaliteit van…
Hoogte van het vakantiebudget?Hoogte van het vakantiebudget?Nederlanders geven veel geld uit aan vakanties. Het gaat hierbij niet alleen om de kosten van de reis, maar ook om de ui…
Geen geld voor vakantie, maar wel op vakantieGeen geld voor vakantie, maar wel op vakantieIn de zomervakantie een paar weken op vakantie, kost u eenvoudig een paar duizend euro. Met enige moeite kunt u geld bes…
Vakantiegeld uitbetalen, hoeveel krijg ik?Vakantiegeld uitbetalen, hoeveel krijg ik?Hoeveel vakantiegeld je krijgt hangt af van je brutoloon. Het vakantiegeld bedraagt 8% van het brutoloon. Daarna moet je…

Reageer op het artikel "Uw vakantiebudget goed beheren"

Infoteur: Juul
Gepubliceerd: 23-06-2011
Rubriek: Reizen en Recreatie
Subrubriek: Diversen
Schrijf mee!