InfoNu.nl > Reizen en Recreatie > Diversen > Geen geld voor vakantie, maar wel op vakantie

Geen geld voor vakantie, maar wel op vakantie

Geen geld voor vakantie, maar wel op vakantie In de zomervakantie een paar weken op vakantie, kost u eenvoudig een paar duizend euro. Met enige moeite kunt u geld besparen, maar twee weken weg voor minder dan duizend euro, wordt steeds zeldzamer. Voor een vakantie in het hoogseizoen moet u de hoofdprijs betalen. De prijzen voor een vakantie in het hoogseizoen of daar buiten is vaak een verschil van meer dan 100 procent. Hetzelfde geldt voor de voorjaarsvakantie en de herfstvakantie. Ze weten welke bedragen ze kunnen vragen. Ze kunnen hoge bedragen vragen, want de vakanties worden toch wel verkocht. Met een gezin bijvoorbeeld naar Centerparcs in het hoogseizoen, kost u meer dan € 1000. Ook gezinnen die geen geld hebben om op vakantie te gaan, moeten er een keer tussenuit.

Sparen voor een vakantie

Gezinnen die rond moeten komen van een minimaal inkomen, zullen geen geld beschikbaar hebben om op vakantie te gaan. Het vakantiegeld hebben ze nodig om andere noodzakelijke betalingen te verrichten. Door geld te sparen kan er geld gereserveerd worden voor de vakantie, maar waarschijnlijk komt er in de loop van de tijd wel een goede reden om het geld voor een andere bestemming te gebruiken.

Een vakantie is meer dan er een paar dagen tussenuit

Een week op vakantie voor een bedrag tussen de € 500 en € 1.000, is een grote uitgave voor een weekje, maar voornamelijk voor kinderen kan een vakantie meer waarde hebben. Ze hebben vooraf het plezier om zich erop te verheugen. Achteraf blijven ze een herinnering houden die ze kunnen koesteren. Dit geldt vooral voor kinderen die niet vaak de mogelijkheid hebben om op vakantie te gaan.

Op vakantie met een klein budget

Een vakantie hoeft niet altijd duur te zijn. Met een klein budget kan toch nog leuk vakantie worden gevierd. Kamperen blijft toch de goedkoopste manier om op vakantie te gaan. U kunt ook proberen om last minute nog een leuke vakantie te vinden. Een andere mogelijkheid is om u aan te sluiten bij sites waar leden onderling voor de vakanties van huis ruilen.

Vakantieveilingen

Een vakantie of een hotelovernachting hoeft niet altijd duur te zijn. Op het internet zijn diverse veilingsites actief waarop u kunt bieden op vakanties en hotelovernachtingen. Indien u hiervoor de tijd neemt, kunt u voor een paar tientjes een week in een bungalowpark zitten. Het is wel een kwestie van lange adem hebben, want vaak zullen de prijzen hoog opgedreven worden.

Huis ruilen voor de vakantie

U kunt al vakantie vieren door gewoon de vakantie door te brengen in het huis van een ander in een ander deel van Nederland. Van hieruit kunt u de bezienswaardigheden van de betreffende regio eenvoudig bezoeken. Daarnaast hebt u als voordeel dat u ook gelijk iemand hebt gevonden om gedurende uw vakantie op uw huisdieren en uw huis te letten. Bij Holidaylink kunt u zich bijvoorbeeld inschrijven, maar er zijn nog diverse andere websites.

Op het laatste moment iets boeken

Door goed te kijken op het internet, kunt u tegen vakanties aan lopen voor een laag bedrag. U moet op korte termijn vertrekken, maar het kan u honderden euro’s besparen.
Gerelateerde artikelen

Reageer op het artikel "Geen geld voor vakantie, maar wel op vakantie"

Reactie

Michiel, 18-09-2011 18:55 #1
Vakantie is iets wat je als gezin ook nodig hebt ookal heb je weinig te besteden. Je kunt bijvoorbeeld gaan camperen voor 2wkn 500 euro. Hiervoor kun je iedere maand wat geld voor opzij leggen zodat je daarna bijv in april kunt gaan boeken. Ga niet naar het buitenland want nederland heeft zat leuke campings voor gezinnen. Scheelt ook weer benzinegeld en je bent niet zo lang onderweg. Kinderen hebben het al snel naar hun zin. Parken vragen inderdaad al snel1000 euro voor een week. Veel te duur dus. Op de camping kook je gewoon zelf. (kosten ben je thuis ook kwijt) Een enkele keer uit eten kan wel maar maak het niet te bont. Zo heb je toch nog een leuke vakantie.

Infoteur: Esmee
Gepubliceerd: 27-08-2011
Rubriek: Reizen en Recreatie
Subrubriek: Diversen
Reacties: 1
Schrijf mee!