InfoNu.nl > Reizen en Recreatie > Buitenland > Toeristische hoogtepunten van La Palma

Toeristische hoogtepunten van La Palma

La Palma is een ideaal vakantie eiland. Er is veel te doen en veel te zien. Verspreidt over het hele eiland staan prachtige gebouwen, mooie bomen en planten, liggen mooie strandjes en gebieden die allemaal de moeite waard zijn. Maar wat moet je nou echt zien als je naar La Palma op vakantie gaat? Iedereen houdt natuurlijk van andere dingen en heeft andere voorkeuren om een vakantie door te brengen maar op deze lijst van 10 hoogtepunten staan vast wel dingen die u interesseren.

De Roque de los Muchachos

Deze 2426 meter hoge top is de hoogste top van La Palma. Bij helder weer heeft u hier een fantastisch uitzicht in de Caldera de Taburiente, over de rest van La Palma en naar de andere omliggende eilanden. U kunt hier ook wandelingen maken. Houdt er rekening mee dat het op deze hoogte erg koud kan zijn. U moet er wel wat voor over hebben om hier te komen, het is een flinke rit met veel haarspeldbochten. Vanaf Santa Cruz volgt u de LP-4 richting Roque de los Muchachos. Vanaf Los Llanos de Aridane eerst de LP-1 richting Tijarafe, daarna de LP-1 richting Puntagorda en na Puntagorda de LP-4 richting de Roque de los Muchachos.

De drakenbomen van La Tosca

Drakenbloedbomen komen veel voor op La Palma en dan vooral in het noorden. Deze prachtige oude bomen zijn beschermd. La Palma telt de meeste drakenbloedbomen van de Canarische Archipel. In het mooie gehucht La Tosca bij Barlovento staat de grootste groep van het eiland: 20 exemplaren. Om hier te komen gaat u vanuit alle richtingen over de LP-1 naar Barlovento. Aan de weg van Barlovento naar Gallegos ligt een uitkijkpunt: mirador La Tosca. Vanaf hier wandelt u in enkele minuten naar het gehucht La Tosca.

Het bananenmuseum

Bananen zijn het belangrijkste export product van La Palma. U zult ze dan ook meer dan voldoende zien op uw vakantie. Vlakbij het oude centrum van Tazacorte ligt het bananenmuseum. Hier leert u over de geschiedenis, de export, de groei en nog veel meer over bananen. Vanaf de rotonde in het centrum gaat u rechtdoor richting het strand. Kort hierna ziet u een aantal wegwijzers. Het bananenmuseum staat hier ook bij. Het is dan ongeveer 10 minuten lopen.

Caldera de Taburiente

Het nationale park mag natuurlijk niet ontbreken op deze lijst. Deze enorme erosie krater is beeldschoon. U kunt de Caldera de Taburiente het beste bezoeken via de ingang Cumbrecita. Even boven El Paso ligt het bezoekerscentrum van de Caldera de Taburiente. Hier moet u zich aanmelden. Dit is gratis, ze willen alleen uw naam en het kenteken van uw huurauto. Hierna rijdt u door omhoog en volgt u de bordjes. Bij de Cumbrecita kunt u parkeren en van het spectaculaire uitzicht genieten. Hier beginnen ook tevens veel mooie wandelingen door dit prachtige gebied.

De boerenmarkt in Villa de Mazo

Deze boerenmarkt wordt alleen in de weekeinden gehouden. Op zaterdag van 15.00 tot 19.00 en op zondag van 09.00 tot 13.00. Hier bieden de boeren uit de streek hun producten aan. Het leuke van deze markt is dat de verkopers u veel laten proeven. De markt is in Villa de Mazo. Vanaf het centrum kunt u bordjes volgen naar de markthal.

El Tablado

Dit schitterende van de buitenwereld afgesloten gehucht is zeker een bezoekje waard. El Tablado is bijna verlaten. Wie hier rondloopt krijgt het idee in een spookdorpje aan het einde van de wereld te lopen. Als u hier rondloopt ziet u zeer waarschijnlijk meer vee dan mensen. In één huis wordt overigens handwerk verkocht. Als dit vrouwtje thuis is zult u haar zeker zien zitten en kunt u kijken wat ze allemaal verkoopt. El Tablado is te bereiken via de LP-1 tussen Llano Negro en Barlovento. Hier komt u vanzelf een afslag tegen. Vanaf het begin van deze afslag is nog wel een heel eind rijden en het laatste stuk gaat via haarspeld bochten.

Los Tilos.

Het biosfeer reservaat Los Tilos is schitterend. Door het vele vocht, de nevel en de dichte begroeiing van laurierbomen lijkt dit reservaat wel op een oerwoud. Hier kunt u prachtige wandelingen maken; zowel lange als korte. Zelfs met een korte wandeling krijgt u al een geweldige indruk van dit prachtige gebied. Bij Los Tilos hoort een bezoekerscentrum waar u informatie kunt krijgen. Het bezoekerscentrum is te bereiken als u eerst naar de gemeente Los Sauces rijdt via de LP-1. 1 kilometer voorbij Los Sauces buigt een weg af. Hier staat het bezoekerscentrum al aangegeven.

Santa Cruz de la Palma

De hoofdstad Santa Cruz de La Palma is ook de moeite van het bezoeken waard. In de oude binnenstad hangt altijd een gezellige sfeer, er zijn leuke winkels en terassen en er staan veel prachtige oude panden. Santa Cruz is vanuit het heeiland te bereiken over de LP-1.

Een oude vuurtoren en zoutpannen

Helemaal in de zuidpunt van het eiland staat een oude vuurtoren die tegenwoordig als maritiem museum in gebruik is. Hier liggen ook de zoutpannen waar particulieren zout kunnen kopen. Er is ook een klein strandje. U komt bij de vuurtoren (faro) door vanaf Los Canarios de LP-207 in te rijden. Een lange weg brengt u naar een laatste afslag waar de juiste richting staat aangegeven

De vulkaan San Antonio

Deze vulkaan heeft een bezoekerscentrum waar informatie gegeven wordt en u fototenstoonstelling en een video film over het vulkanisme kunt bekijken. De entree is 4 euro en de openingstijden zijn van 08.30 tot 18.30. Ook kunt u een wandeling maken naar de rand van de krater. U komt bij deze vulkaan door vanaf Los Canarios de borden te volgen.
© 2009 - 2019 Zelda, het auteursrecht (tenzij anders vermeld) van dit artikel ligt bij de infoteur. Zonder toestemming van de infoteur is vermenigvuldiging verboden.
Gerelateerde artikelen
La Palma, la isla bonitaLa Palma; het hoort bij Spanje, het ligt 450 km voor de Afrikaanse kust en 1500 km verwijderd van het zuidelijkste punt…
Wandelen op La Palma: Villa de MazoVilla de Mazo is een mooie groene gemeente aan de oostkant van La Palma. Doordat aan deze kant van het eiland meer regen…
Canarische eilanden: Het vakantie eiland TenerifeBen je nog op zoek naar de ideale vakantieplek? Tenerife is dankzij de vele zonuren, prachtige natuur en het levendige n…
Vulkanen in Europa: Portugal en SpanjeEuropa kent enkele vulkanische gebieden, waaronder in Portugal op de Azoren en in Spanje op de Canarische eilanden. De h…
Santa Cruz de Tenerife, Canarische eilandenSanta Cruz is de hoofdstad van Tenerife, Canarische eilanden, Spanje en regeringscentrum van de westelijke Canarische ei…

Reageer op het artikel "Toeristische hoogtepunten van La Palma"

Infoteur: Zelda
Gepubliceerd: 02-12-2009
Rubriek: Reizen en Recreatie
Subrubriek: Buitenland
Schrijf mee!