InfoNu.nl > Reizen en Recreatie > Binnenland > Preston Palace: tropisch zwembad en wellness

Preston Palace: tropisch zwembad en wellness

Preston Palace: tropisch zwembad en wellness Het hotel Preston Palace is meer dan een gewoon hotel. Dankzij het all-inclusive principe kan er optimaal gebruik worden gemaakt van de vele voorzieningen zoals het uitgebreide uitgaanscentrum. Het subtropisch zwemparadijs is één van de meest vooraanstaande trekpleisters van Preston Palace. Je waant je in de tropen onder een prachtige sterrenhemel terwijl je geniet van de weldadige rustieke sfeer. Of geniet van onvervalste wellness in de sauna en stoombad of onderga een ontspanningsbehandeling.

Preston Palace

Het hotel Preston Palace staat bekend om de zeer veelomvattende faciliteiten waaronder een heus uitgaanscentrum inclusief cafés, restaurants, livemuziek, de indoor kermis, enzovoorts. Doordat de arrangementen waaruit gekozen kan worden allemaal all-inclusive zijn betekent dit dat bijna alle activiteiten die je onderneemt binnen de prijs vallen. Ook het eten en drinken is all-inclusive waardoor je zoveel kunt eten en drinken als je wilt.

Zwemparadijs Preston Palace

Minstens zo bekend als het hotel en bijbehorende uitgaanscentrum is het subtropische zwemparadijs van Preston Palace. Het zwembad van Preston Palace scoort ieder jaar weer goed bij de verkiezingen voor beste zwembad van Nederland. Het subtropisch zwemparadijs wijkt af van de meeste andere subtropische zwembaden doordat er geen glijbanen zijn. Er zijn geen glijbanen zodat het zwembad zijn rustieke sfeer kan behouden. Een ander facet wat opvalt in het zwembad is de aanwezigheid van een flonkerende sterrenhemel en de regendruppels die af en toe vallen. Je waant jezelf dus in echte tropische sferen. Kinderen onder de 11 jaar mogen alleen het zwembad onder begeleiding van een volwassene betreden.

All-inclusive zwemmen

Voor bezoekers van het subtropisch zwembad van Preston Palace geldt dat je recht hebt op verschillende all-inclusive faciliteiten. Dit betekent dat je voor de entree die je hebt betaald ook onbeperkt gebruik mag maken van:
  • Stoombaden
  • Zonnehemels
  • Sauna’s (zonder buitenbad)
  • IJs en vers fruit
  • Frisdranken, thee en koffie
  • Gratis parkeren

Wellness en ontspanning

Preston Palace beschikt niet alleen over het subtropische zwembad. Er zijn rondom het zwembad namelijk nog verschillende wellness- en ontspanningsactiviteiten te beleven.

Sauna’s, whirlpools en zonnehemels

Tot de faciliteiten behoren onder andere een sauna met badkleding, whirlpools en zonnehemels voor het bruinen van de huid. De activiteiten zijn mét badkleding en vallen binnen de all-inclusive prijzen. Voor de snelbruiners moet wel een aanvullende toeslag worden betaald

Ontspanningsbehandelingen

Bij Preston Palace bestaat de mogelijkheid om tegen betaling speciale ontspanningsbehandelingen te ondergaan. Deze ontspanningsbehandelingen zijn prettig voor lichaam en geest. Ook voor de ontspanningsbehandelingen geldt dat ze met badkleding zijn. Het is noodzakelijk om een behandeling van tevoren te reserveren bij de receptie van het zwembad. Tot de ontspanningsbehandelingen behoren onder andere een Indiase hoofdmassage, een hotstone massage, Zithammam, een rug- en nekmassage, een Rhassoul sessie, een voetmassage en een ontspanningsmassage.

Openingstijden

De openingstijden van het subtropisch zwemparadijs en de bijbehorende faciliteiten van Preston Palace zijn dagelijks van 9.00 tot 22.00 uur. Tijdens feestdagen gelden er afwijkende (kortere) openingstijden.

Entreekosten

De prijs voor een bezoek aan het subtropisch zwembad van Preston Palace is afhankelijk van enkele factoren.

Hotelgasten en gasten met een arrangement

Wanneer je verblijft in het hotel of wanneer je gebruik maakt een eendaags- of meerdaags arrangement mag je gratis het zwembad bezoeken.

Losse kaarten

Wanneer je niet verblijft in het hotel of wanneer je niet gebruik maakt van een arrangement kost de entree:
  • Per persoon: € 16,50
  • Senioren (50+): € 14,00
  • Kinderen 3 tot en met 10 jaar: € 8,25
  • Kinderen tot en met 2 jaar: gratis

Losse kaarten (avondperiode na 18.00 uur)

Wanneer je het zwembad pas na 18.00 uur bezoekt geldt een gereduceerde prijs:
  • Per persoon: € 11,50
  • Senioren (50+): € 9,00
  • Kinderen 3 tot en met 10 jaar: € 5,75
  • Kinderen tot en met 2 jaar: gratis

Kortingskaarten

Wanneer je gebruik maakt van de kortingskaarten die bij de receptie van het zwembad gekocht kunnen worden ontvang je 50% korting op het zwembad van Preston Palace gedurende een half jaar of een heel jaar.

Lees verder

Gerelateerde artikelen
Indooractiviteiten: een leuk dagje uit bij slecht weerHet komt met regelmatig in ons kikkerlandje voor dat het de hele dag regent. Veel mensen komen op een regenachtige dag h…
De Beatles en Get Back: einde van een tijdperkDe Beatles en Get Back: einde van een tijdperkDe succesrijke Beatleperiode duurde van 1963 tot 1970, het jaar dat de band uit elkaar ging. ‘Get Back’ was het allerlaa…
All-inclusive-pretparken en -speelparadijzen in NederlandAll-inclusive-pretparken en -speelparadijzen in NederlandNaar het pretpark of (indoor) speelparadijs met de (klein)kinderen kan, zeker wanneer je ter plekke nog eten en drinken…
Almelo, een stad in TwenteAlmelo is een stad in het oosten van Nederland. Hoewel veel mensen deze plaats slechts kennen door de eredivisie-voetbal…
Palace of Westminster en de Big BenPalace of Westminster en de Big BenHet Palace of Westminster, ook wel genoemd Houses of Parliament is een markant gebouw aan de oever van de Theems, wat na…
Bronnen en referenties
  • Hotel Preston Palace, www.prestonpalace.nl

Reageer op het artikel "Preston Palace: tropisch zwembad en wellness"

Infoteur: Advies-eb
Gepubliceerd: 26-12-2014
Rubriek: Reizen en Recreatie
Subrubriek: Binnenland
Schrijf mee!