InfoNu.nl > Reizen en Recreatie > Buitenland > Albufeira: de mooiste stranden van de Algarve en Zoomarine

Albufeira: de mooiste stranden van de Algarve en Zoomarine

Albufeira: de mooiste stranden van de Algarve en Zoomarine Albufeira is bekend als badplaats. In deze omgeving bevinden zich de mooiste stranden van de Algarve. Daarnaast kunt u ook nog Zoo Marine bezoeken: een kruising tussen een dolfinarium en een kleine dierentuin.

Albufeira: historie, de stranden en Zoo Marine

Albufeira staat bekend om haar stranden. Ze zijn goudkleurig, het water is helder en warm (in de zomer). In eerste instantie lijken de stranden niet zo gastvrij door de enorme rotsen en kliffen die er om heen liggen. Bent u eenmaal op het strand merkt u dat de kliffen u beschutten. Het uitzicht door de enorme steenformaties soms erg ruig. In de Algarve hebben de rotsen een rode kleur. Dit komt door het ijzeroxide, dat een typische roodbruine kleur heeft. In en om Alburfeira liggen meer dan 20 stranden die ruim 30 kilometer omvatten. In Albufeira zelf is het strand in twee stukken onder te verdelen. Er is een soort "stadsstrand" in het westen en het gedeelte waar de vissers hun boten hebben liggen. Vooral in de zomer kan het zand erg warm worden. Daarom liggen er een soort houten vlonders waarover u kunt lopen. Albufeira was in het verleden een welvarende zeehaven. Rond 1750 werd het verwoest door een aardbeving. Oud is nu gemixt met nieuw. Er zijn nog wat oude elementen overgebleven. Het nieuwe gedeelte bevat veel uitgaansgelegenheden voor jongeren.

Zoo Marine

Zoo Marine is een mix van een dolfinarium met een kleine dierentuin. De belangrijkste attractie is de dolfijnenshow. Ziet u de foto's. Drie dolfijnen vertonen apart en in formatie een groot aantal trucs. Vooral de samenwerking tussen de verzorgers /trainers is hartverwarmend en ontroerend. Een instructeur wordt zelfs rond het bad "geduwd", doordat een dolfijn hem op zijn neus nam. Erg mooi. Dolfijnen zijn erg acrobatisch. Deze zeedieren kunnen erg hoog springen. Dit wordt verder nog gedemonstreerd door hen naar visjes te lagen springen. Mooie show: een echte aanrader. Daarnaast is er een show met
zeeleeuwen. Dit is meer een toneelstukje met boeven, verborgen sleutels, natspetteren enzovoorts. Met name de allerkleinsten zullen zeer aangetrokken worden door deze show. U kunt ook nog de papsgaaienshow en roofvogelshow bezoeken. De papegaaien kruipen heen en weer en vliegen over de hoofden van de toeschouwers heen. De roofvogelshow hield met name het heen en weer laten vliegen van een uil, een gier en een roofvogel in. Deze twee voorstellingen kunnen duidelijk niet tippen aan de zeedierenshow. Voor de rest staan er nog een aantal kleine (kermis)attracties, bijvoorbeeld een babyreuzenrad en een achtbaan. Let u op: tijdens de winterperiode zijn attracties gesloten, terwijl de entreeprijs hetzelfde blijft. Toch zult u zien dat de dolfijnenshow het geld waard is. U kunt duidelijk merken dat dit van oudsher hun hun belangrijkste attractie is.

Beeld voor Sint Vincent van Albufeira

Sint Vincent was een martelaar die voor het christelijke geloof is gestorven. Op het plein van Largo Jacinto d'Ayet staat een gedenkteken. Na de dood van zijn ouders en door zijn harde werken en intelligentie kreeg hij de mogelijkheid te studeren in Lissabon. Hij had vele talenten. Hij kon goed zingen, musiceren, schilderen en sprak zijn klassieke talen. Daarnaast studeerde hij ook nog medicijnen en kon goed zwaardvechten. Een echte allrounder dus. Na een verblijf in Mexico en het overwinnen van vele tegenslagen kon hij eindelijk zijn droom waarmaken: het christelijk geloof prediken in Japan. Hij werd helaas gevangen en na 2 jaar vanwege zijn geloof vermoord.

Lees verder

© 2011 - 2015 Tinamoreno, het auteursrecht van dit artikel ligt bij de infoteur. Zonder toestemming van de infoteur is vermenigvuldiging verboden.
Gerelateerde artikelen

Reageer op het artikel "Albufeira: de mooiste stranden van de Algarve en Zoomarine"

Infoteur: Tinamoreno
Rubriek: Reizen en Recreatie
Subrubriek: Buitenland
Special: Portugal
Schrijf mee!