InfoNu.nl > Reizen en Recreatie > Steden > Albufeira: de ideale bestemming voor jongeren

Albufeira: de ideale bestemming voor jongeren

Albufeira: de ideale bestemming voor jongeren Zin om met je vrienden of vriendinnen een weekje helemaal los te gaan in de beste clubs van Portugal? Voor een geweldige vakantie met veel zon en feest hoef je niet verder te zoeken, want dat zit je in Albufeira gebakken. Gegarandeerd een onvergetelijke vakantie!

Algemeen

Vroeger was Albufeira een klein vissersdorpje. Daar is tegenwoordig niet zo veel meer van te zien, want Albufeira is uitgegroeid tot een van de belangrijkste en drukste badplaatsen van Portugal. Het is vooral erg in trek bij toeristen, waaronder veel jongeren. Deze toeristen komen meestal aan op de luchthaven van Faro, die op ongeveer 50 minuten rijden van Albufeira ligt. De stad is bekend om z'n jachthaven, gezellig centrum, mooie stranden en de uitgaansgelegenheden. De stad is nu eigenlijk gesplitst in twee delen: Nieuw-Albufeira en Oud-Albufeira.

Nieuw-Albufeira

Nieuw-Albufeira staat bekend om zijn ''strip''. De strip is de straat in Albufeira waar alle clubs, barretjes en restaurants zich bevinden. Op de strip kan je 's middags winkelen en o.a souvenirs kopen, 's avonds lekker eten en 's nachts feesten in de vele clubs. Bekende clubs waar je echt een keer moet zijn geweest:
  • Club Heaven
  • Club Vida (nieuwe club, bestaat sinds 2014)
  • Celebrations (komen bijna alleen Nederlanders)
  • La Bamba

In Club Heaven komen vaak bekende Nederlandse dj's, die goede dance/housemuziek draaien. Club Vida staat bekend om zijn hypnotiserende lounge muziek. Celebrations is nogal in trek bij de Nederlandse jongeren en daar wordt dan ook regelmatig Nederlandstalige muziek gedraaid. La Bamba is een mengelmoes van alles en nog wat, waar ook aardig wat Engelse op afkomen. (tip: bier is bij La Bamba goedkoop!)

Nieuw-Albufeira ligt aan het strand en daar zal je dan ook overdag de meeste mensen vinden. De kust is rotsachtig waardoor er mooie baaitjes zijn ontstaan. Het is ook mogelijk om een wandeling te maken over de rotsen en zo de kustlijn van Albufeira te verkennen. Op het strand worden ook verschillende activiteiten aangeboden zoals parasailing, bananenrace enz. Het mooie aan Albufeira is dat alles dicht bij elkaar ligt. Als je in een hotel zit met een goede ligging ben je binnen 5 minuten bij de strip en binnen 5 minuten lig je op je handdoek op het strand.

Oud-Albufeira

Dit gedeelte van Albufeira is vanaf Nieuw-Albufeira makkelijk te bereiken met bijvoorbeeld de taxi. Dit is 5 minuten rijden en bovendien zijn de taxi's in Albufeira niet duur. Oud-Albufeira kenmerkt zich door de smalle straten, kleine barretjes (kroegen) en het oude centrum. Het heeft een gezellige uitstraling en ook hier kan je wederom goed eten, met uitzicht op zee. Er zijn sportcafés in overvloed, waar tv's hangen waarop je onder genot van een biertje of wijntje voetbal, golf, tennis e.d. kan kijken.

Excursies

Natuurlijk zijn er behalve drinken en feesten nog veel meer dingen die je kan doen in en om Albufeira. Als je reist met een reisorganisatie worden deze excursies vaak al door de reisorganisatie zelf aangeboden. Wanneer je zelfstandig reist kan je de excursies boeken in een van de vele excursiewinkeltjes op bijvoorbeeld de strip. Excursies die echt de moeite waard zijn:

Kroegentocht in Oud-Albufeira

De reisorganisatie heeft de leukste kroegen uitgezocht en die gaan jullie allemaal langs! Bij elke kroeg krijg je meestal een welkomstshotje. Leuke gelegenheid om andere mensen te leren kennen en om natuurlijk helemaal los te gaan.

Strandfeest bij strandpaviljoen Sétima Onda

Mooie club pal aan het strand waar je een aardig gek feestje kan bouwen.

Zoektocht naar dolfijnen

Je start in de prachtige haven van Albufeira. Je maakt een boottocht langs de rotsachtige kust opzoek naar dolfijnen. Er wordt beweert dat de kans op dolfijnen 85% is. (ik had zelf helaas net die 15% ongeluk)

Lissabon

Met de bus naar de mooie hoofdstad van Portugal: Lissabon. Hou er wel rekening mee dat de bus vroeg vertrekt, want het is 2,5 uur rijden naar Lissabon.

Onbeperkt alcohol bij Club Capitulo

Hier kan je voor ongeveer 40 p.p een geweldige avond beleven met onbeperkt aantal drankjes.

Poolparty in de tuin van Club Heaven

Achter Club Heaven bevindt zich een zwembad waar regelmatig poolparty's worden gehouden. Op deze manier kan je 's middags rustig op je gemak wakker worden en een frisse duik nemen.

Tips

Tot slot nog wat handige tips die jouw vakantie in Albufeira iets gemakkelijker zullen maken:
  • Kies een hotel of appartement met een goede ligging wat betreft strand en strip
  • Pin op vrijdag genoeg geld voor heel het weekend, pinautomaten worden in het weekend niet bijgevuld
  • Er zit veel verschil in prijzen bij de supermarkten, neem niet gelijk de dichtstbijzijnde
© 2014 - 2020 Jovato, het auteursrecht (tenzij anders vermeld) van dit artikel ligt bij de infoteur. Zonder toestemming van de infoteur is vermenigvuldiging verboden.
Gerelateerde artikelen
Albufeira in Portugal: de mooiste stranden van de AlgarveAlbufeira in Portugal: de mooiste stranden van de AlgarveAlbufeira in de provincie Algarve in Portugal is bekend als badplaats. In deze omgeving bevinden zich een groot aantal m…
Bekende bestemmingen voor jongerenvakantiesBekende bestemmingen voor jongerenvakantiesDe welbekende jongerenvakanties vol met zon, zee, strand en natuurlijk lekker uitgaan en genieten. Maar wat zijn nu de b…
Portugal, AlgarveDe Algarve, het westen volgens de Moren, is het meest westelijke uithoek van de destijds door de Moren veroverde gebiede…
C1000 Gogo actie + spellenSinds 14 september 2009 staat de C1000 in het teken van de Gogo's. Gogo's zijn kleine poppetjes met ieder zijn eigen kar…
Portugal, een prachtig land!Bem-vindo ao Portugal! Kom meer te weten over dit prachtige land en neem een kijkje in de wereld van Fado-muziek, de Alg…
Bronnen en referenties
  • http://nl.wikipedia.org/wiki/Albufeira_(gemeente)

Reageer op het artikel "Albufeira: de ideale bestemming voor jongeren"

Infoteur: Jovato
Gepubliceerd: 03-07-2014
Rubriek: Reizen en Recreatie
Subrubriek: Steden
Schrijf mee!