InfoNu.nl > Reizen en Recreatie > Steden > Stranden in Dubai

Stranden in Dubai

Stranden in Dubai Witte stranden, palmbomen, rust of juist drukte en de grote stad op steenworp afstand. Dubai heeft het allemaal. Welke stranden van Dubai zijn het mooist en het beste bereikbaar?

De mooiste stranden van Dubai

Voor sommige stranden moet je betalen, voor andere stranden moet je ver reizen en voor sommige stranden maak je graag een omweg. Het ene strand is prima voor kinderen, bij het andere strand is juist weinig vertier. In dit verslag lees je over de bekendste stranden van Dubai en hoe je er het beste kunt komen.

Al Mamzar beach park

Dit park ligt aan de rand van Dubai en grenst aan het Emiraat Sharjah. Het park bestaat uit 5 stranden en enkele zwembaden. Om toegang te krijgen tot het park betaal je 5AED. Je mag gratis gebruik maken van de kleedhokjes, douches en koud (drink)water. Ook zijn er enkele gratis vaste parasols. Deze parasols liggen wat verder van de zee maar bieden een prima onderdak tegen de felle zon. Tegen betaling zijn er parasols en ligbedden beschikbaar welke dicht aan zee staan. De zee loopt rustig af waardoor het een prima strand is voor kinderen. Het strand is schoon en ook in de zee ligt nauwelijks vuil. De stranden zijn mooi wit van kleur en worden omringd door palmbomen waardoor je een exotisch gevoel krijgt. In de verte zie je de wolkenkrabbers van Sharjah liggen.

Kinderen

Ook aan de kinderen is gedacht. In het park zijn leuke speeltuinen en kunnen er voldoende verkoelende drankjes worden gekocht. Ook kunnen er skelters worden gehuurd. Tevens is het mogelijk om in het park te picknicken op één van de grote grasvelden en zijn er barbecueplaatsen waar gebruik van mag worden gemaakt.

Bereikbaarheid

Het park is prima met het openbaar vervoer te bereiken. Vanaf metrostation Salah Al Din rijdt er een bus, lijn C28, rechtstreeks naar het park.

Jumeirah beach park

Kleiner maar ook mooi is het Jumeirah beach park. Dit park ligt aan de Jumeirah road waar je ook onder andere de Burj Al Arab vindt. Ook voor dit park is de toegangsprijs 5AED. In dit park is één strand van 700 meter lang omringd door vele palmbomen. Omdat het park wat kleiner is, oogt het wat druk, zeker in het weekend. Het park heeft meerdere speeltuinen, een gezellige eetgelegenheid en nette kleedkamers en douches. Het zeewater loopt geleidelijk af waardoor het park prima is voor kleine kinderen. In het park worden watersportactiviteiten aangeboden. Er kunnen in het park parasols en ligbedden worden gehuurd.

Bereikbaarheid

Het park is goed te bereiken met het openbaar vervoer. Er rijden diverse buslijnen over de Jumeirah road. Deze bussen vertrekken vanaf het oude centrum maar ook vanaf metrostation Dubai Internet City aan de andere kant van Dubai.

JBR Beach

Vanaf Dubai Marina is het een klein eindje wandelen naar het JBR strand. Het strand is prachtig wit van kleur en wordt omringd door grote wolkenkrabbers. Het strand heeft weinig vertier maar is erg populair door de centrale ligging en goede bereikbaarheid. Aan het strand liggen grote hotelketens maar door de lengte van het strand oogt het niet heel druk. Het strand is schoon en wordt bewaakt door lifeguards. Aan het strand is het mogelijk om watersporten te doen zoals parasailing en waterskiën.

Bereikbaarheid

Het strand is vanaf het Dubai Marina metrostation in ongeveer een kwartiertje lopen te bereiken.

Umm Suqeim beach

Een relatief klein strand maar bekend vanwege de vele foto's die op internet te zien zijn van het Burj al Arab hotel dat naast het strand ligt. Het strand is niet heel druk maar wordt vooral bezocht door mensen die even snel een mooie foto willen maken van het hotel. Het strand heeft geen kleedhokjes en en worden naast douches geen andere faciliteiten geboden. Een klein stukje vanaf het strand, aan Jumeirah road, staat een klein winkeltje wat te drinken te kopen.

Bereikbaarheid

© 2014 - 2019 Erolus, het auteursrecht (tenzij anders vermeld) van dit artikel ligt bij de infoteur. Zonder toestemming van de infoteur is vermenigvuldiging verboden.
Gerelateerde artikelen
Populair in Florida: strand van Miami beach en Daytona beachEén van de grootste trekpleisters van Florida zijn de vele en mooie stranden. De kustlijn van Florida bestaat uit ongeve…
De mooiste stranden van GriekenlandDe mooiste stranden van GriekenlandElk jaar vieren ongeveer een half miljoen Nederlanders hun vakantie in Griekenland. Het de hoge temperaturen en de relat…
De meest bijzondere strandenNederland heeft een relatief lang kustgebied en buitenom stranden langst de kust kunt u ook genieten van stranden in de…
De mooiste stranden rond PortoDe mooiste stranden rond PortoIn het noorden van Portugal rond Porto, de tweede stad van Lissabon, ligt de Costa Verde (Groene Kust). Hier vind je pra…
De stranden van RhodosDe stranden van RhodosRhodos is één van de grootste Griekse eilanden en wordt elk jaar weer goed bezocht door toeristen uit heel Europa en van…

Reageer op het artikel "Stranden in Dubai"

Infoteur: Erolus
Gepubliceerd: 17-05-2014
Rubriek: Reizen en Recreatie
Subrubriek: Steden
Schrijf mee!