InfoNu.nl > Reizen en Recreatie > Diversen > Op vakantie naar Amerika, wat je moet weten en tips

Op vakantie naar Amerika, wat je moet weten en tips

Op vakantie naar Amerika, wat je moet weten en tips Veel mensen willen graag eens naar Amerika, dit kan naar New York zijn of naar een andere plaats. Als je naar Amerika wilt reizen moet je je van tevoren wel even goed laten informeren, want er zijn een aantal dingen waar je op moet letten. In dit artikel meer hierover.

Visum

Of je voor een paar dagen naar Amerika gaat of voor een paar maanden, je hebt altijd een ESTA visum nodig. ESTA staat voor Electronic System for Travel Authorization. Zonder ESTA visum kun je Amerika niet inkomen, je hebt een geldig visum nodig. Je kan het visum aanvragen en je betaalt er zo'n $ 15,- voor. Het ESTA visum is twee jaar geldig. Elke keer dat je naar Amerika gaat en je verblijft op een andere plek, moet je dat wijzigen. Je kan het visum betalen met je creditcard.

Creditcard

Een creditcard is een van de belangrijkste betaalmiddelen in Amerika en deze dien je dan ook in je bezit te hebben. Met je gewone pinpas en met contant geld kun je natuurlijk betalen, maar bij veel hotels en restaurants kan je alleen met je creditcard betalen. Je pinpas heet daar debetcard. Contant geld kun je pinnen bij een pinautomaat, dit heet in Amerika ATM machine. Je moet wel altijd goed op je creditcard letten, want als deze gestolen wordt kan je dief er gemakkelijk gebruik van maken. Officieel moeten de mensen om een ID vragen, maar veel doen dit niet en je hoeft dan alleen handtekening te zetten voor de betaling. Dieven kunnen dus gemakkelijk gebruik maken van jou creditcard. Let dus goed op.

Er zijn veel verschillende creditcards in omloop. Tegenwoordig biedt elke bank een creditcard aan. Je moet wel even op de voorwaarden letten als je deze aanschaft, want bij sommige banken moet je nog rente betalen over je bestedingen.

Reisverzekering

Als je op reis gaat moet je eigenlijk altijd een reisverzekering afsluiten, deze verzekering dekt heel wat dingen die op jou reis kunnen gebeuren. Denk aan diefstal of verlies van spullen, vertragingen, schade en ongelukken. Vaak heb je voor een paar euro al een reisverzekering, een kwestie van even goed vergelijken op internet. Let ook bij de reisverzekering op de voorwaarden.

Goedkoop reizen

Naar Amerika gaan kost vaak een hoop geld, alleen al aan vliegtickets kun je honderden euro's spenderen. Het is handig om op internet verschillende aanbieders te vergelijken. Probeer om buiten de vakantieperiodes naar Amerika te gaan, dan betaal je al een stuk minder voor je vliegtickets. Boek ongeveer een half jaar van tevoren, dan ben je een stuk goedkoper uit als dat je je tickets op het laatste moment boekt. Goede sites met betaalbare tickets zijn Expedia.nl, Cheaptickets,nl en WTC.nl

Sparen

Naar Amerika gaan is alles behalve goedkoop. Het is belangrijk om dus goed te sparen en voldoende geld te hebben voor deze reis. Naast het vliegen wil je natuurlijk ook winkelen, want dat kun je heel erg goed in Amerika. Je moet voor je reis zo'n 1.500,- rekenen voor 1 week. Je moet natuurlijk ook een goede slaapplaats hebben en daarmee kun je het zo duur en zo goedkoop maken als jij wilt. Luxe hotels kosten meer geld dan simpele hotels, zo simpel is dat. Het is maar net wat jou wensen zijn.

Auto huren

Het huren van een auto is niet heel erg duur in Amerika, de prijs van de brandstof is ook een stuk lager als bij ons in Nederland. Als je jonger bent dan 25 jaar is een auto huren wel een stuk duurder, aangezien je dan in een risicogroep valt. In de grote steden, zoals New York, heb je geen huurauto nodig, maar als je meer van het land wilt zien, dan ben je bijna gebonden om een auto te huren. De afstanden zijn erg groot, want Amerika is een heel groot land. De meeste parkeerplaatsen zijn in Amerika ook erg groot, wat het parkeren makkelijk maakt. In Amerika kan je makkelijk met een TomTom reizen. Zorg wel voor de laatste update voor je vertrek.

Tolwegen

In Amerika zijn ook tolwegen, als je reist met een TomTom dan zal die dat ook aangeven als je de route intoetst. Tolwegen dien je contant te betalen, soms zitten er mensen in een hokje, die dan de slagboom voor jou open doen, maar vaak betaal je ook in een kastje, dan gooi je er een muntje of een biljet in. Zorg dus altijd dat je contant geld bij je hebt.
Gerelateerde artikelen
Visum op tijd aanvragenElk land kent regels voor buitenlanders die het land willen bezoeken. Voor een aantal landen is een geldig paspoort vold…
Werk Reis Visum AustraliëEen werk reis vergunning voor Australië, oftewel een working holiday visum, is voor jongen mensen van 18 tot 30 jaar die…
Het visum voor je vakantieAls je naar het buitenland reist, dan heb je soms een visum nodig. Soms kan je deze kopen op het vliegveld van het land,…
Waar moet u om denken als u naar Amerika gaat?Waar moet u om denken als u naar Amerika gaat?Een reis naar Amerika is voor de meeste mensen geen jaarlijkse kost. Of u nou naar New York gaat, naar Florida of Washin…
Vliegtickets voor Los AngelesVliegtickets voor Los AngelesWil jij naar Los Angeles reizen? Dan heb je een vliegticket nodig. Er zijn allerlei mogelijkheden voor vliegtickets naar…

Reageer op het artikel "Op vakantie naar Amerika, wat je moet weten en tips"

Infoteur: Linda1986
Gepubliceerd: 25-02-2013
Rubriek: Reizen en Recreatie
Subrubriek: Diversen
Schrijf mee!