InfoNu.nl > Reizen en Recreatie > Buitenland > Praktische informatie over Algerije

Praktische informatie over Algerije

Algerije ligt in Noord-Afrika en lijkt de laatste jaren steeds geliefder te worden als vakantiebestemming. Je hebt er vooral veel natuur, zoals bossen, maar natuurlijk ook de bekende woestijn de Sahara.

Over Algerije

Algerije ligt in Noord-Afrika en samen met de landen Marokko en Tunesië vormt het de Magrheb. Algerije is voornamelijk een Islamitisch land, maar er zijn ook wel Christenen te vinden. Het land kent geen Godsdienstvrijheid. Wie een Moslim probeert over te halen zich te bekeren tot een ander geloof, riskeert hiermee een gevangenisstraf. Het land is ontzettend divers, waardoor het een bijzondere vakantiebestemming is.

Praktische informatie over Algerije

  • Hoofdstad Algiers
  • Officiële taal Arabisch, Berber
  • Munt Algerijse Dinar
  • Nationale feestdag 1 november (dag van de revolutie)
  • Tijdzone +1
  • Aantal inwoners 33.769.669 (2008)
  • Oppervlakte 2.381.741 km²
  • Buurlanden Marokko, Tunesië, Mauritanië, Mali, Niger en Libië

Vlag

De vlag van Algerije is voor de ene helft groen en de andere helft wit. In het midden staat een rode wassende maan met daar in een ster. Het wit in de vlag staat voor zuiverheid en het groene voor de Islam. De ster en maan zijn gebaseerd op de vlag van Turkije en staan ook voor de Islam. De rode kleur van de ster en de maan staat voor de Algerijse onafhankelijkheidsoorlog.

Gezondheid in Algerije

Het is raadzaam om tijdens je bezoek aan Algerije inentingen te nemen tegen Hepatitis A en DTP. Overleg echter wel altijd met de huisarts als je naar Algerije reist. Deze is op de hoogte van de laatste ontwikkelingen in het land. Pas op met het drinken van water uit de kraan en kijk ook uit met ijsblokjes dat in drinken wordt gegooid. Het drinken van water is in Algerije niet aan te raden, aangezien de hygiëne niet overal even goed is.

Bijzondere plekken om te bezoeken

Er zijn veel bijzondere steden in Algerije. Veel mensen gaan sowieso naar de hoofdstad Algiers, maar behalve Algiers zijn er nog meer interessante steden:

  • Oran
  • Constantine
  • Annabe
  • Batna
  • Sétif

Ook zijn er veel prachtige natuurgebieden in Algerije:

  • Sahara
  • Atlasgebergte
  • Tassili n'Ajjer (hoogplateau)

Als je naar de Sahara gaat, houd er dan rekening dat je niet zomaar overal mag komen. Voor bepaalde trajecten in de woestijn dien je eerst toestemming te krijgen.
Gerelateerde artikelen
Bronnen en referenties
  • Wikipedia.nl
  • Djoser.nl

Reageer op het artikel "Praktische informatie over Algerije"

Infoteur: Writingsuus
Gepubliceerd: 26-11-2011
Rubriek: Reizen en Recreatie
Subrubriek: Buitenland
Schrijf mee!