InfoNu.nl > Reizen en Recreatie > Buitenland > Top 5: backpack-landen in Azië

Top 5: backpack-landen in Azië

Top 5: backpack-landen in Azië Backpacken wordt steeds populairder, veel mensen gaan erop uit met hun rugzak op de wereld om hun heen te ontdekken. Dit is veelal een trend bij jonge mensen met veel energie maar weinig geld. In het ultieme land moet low-budget leven mogelijk zijn en moet er veel te ontdekken zijn. Hieronder de top 5 backpack-landen in Azië:

1. Indonesië

Dit land is één van de populairste bestemmingen onder backpackers. Het bestaat uit 17.000 eilanden met elk een verschillend karakter, hierdoor is dit land het zeker waard om vaker te bezoeken. De meest bekende eilanden in Indonesië zijn Java en Bali, veel backpackers volgen de route van Jakarta naar Bali. Onderweg kom je mooie bezienswaardigheden tegen zoals de Borobudur, de Prambanan en de Bromo-vulkaan, ook de rijstvelden zullen niet onopgemerkt blijven. Sumatra, een eiland ten oosten van Java, is een minder populair eiland onder backpackers, maar is zeker niet minder mooi. Hier kunnen verschillende trektochten georganiseerd worden door de jungle opzoek naar orang-oetangs. Naast de mooie natuur en oudheid hoeft over de bevolking niet geklaagd te worden, zij zijn namelijk erg vriendelijk.

Budget per dag: €10-€25
Dit budget is gebaseerd op verblijf in een eenvoudige accommodatie, goedkoop vervoer en af en toe verwenning voor jezelf door middel van een biertje.

Bron: Jan-Pieter Nap, Wikimedia Commons (CC BY-SA-3.0)Bron: Jan-Pieter Nap, Wikimedia Commons (CC BY-SA-3.0)
Bron: Vberger, Wikimedia Commons (Publiek domein)Bron: Vberger, Wikimedia Commons (Publiek domein)

2. Nepal

Nepal wordt steeds bekender bij de backpackers, steeds meer mensen bezoeken dit mooie land. Echter kun je voor feestjes beter niet naar Nepal komen, dit land wordt vooral gekenmerkt door de geweldige natuur. Vooral onder bergbeklimmers is dit een populair land. Zo kun je het Himalaya gebergte bezoeken, deze bevat veel verschillende bomen, planten en dieren. Daarnaast is de cultuur erg bijzonder en is de bevolking aardig voor backpackers.

Budget per dag: €15-€20

Bron: Jean-Marie Hullot, Wikimedia Commons (CC BY-SA-2.0)Bron: Jean-Marie Hullot, Wikimedia Commons (CC BY-SA-2.0)
Bron: Bernard Gagnon, Wikimedia Commons (CC BY-SA-3.0)Bron: Bernard Gagnon, Wikimedia Commons (CC BY-SA-3.0)

3. Thailand

Al jaren is Thailand veel bezocht door backpackers. Daarom is het zeker geen uitdaging om een bezoek te brengen aan dit land. Hierdoor is het voor beginnende backpackers zeker een aanrader om hier een bezoekje te brengen. Ook ontmoet je makkelijk mede-reizigers waarmee je een paar dagen kan optrekken, alleen reizen is dus ook mogelijk. Het land is eigenlijk verdeeld in twee delen, het noorden en het zuiden. In het noorden zijn bergen te vinden, ook kun je mooie tempels bezoeken en olifanten wassen. Er zijn een aantal natuurreservaten die zeker een bezoekje waard zijn. Het zuiden van Thailand is goed voor feesten, duiken, zonnen en relaxen. Genoeg te ontdekken dus!

Budget per dag: €15-€25

Bron: David Sim, Wikimedia Commons (CC BY-2.0)Bron: David Sim, Wikimedia Commons (CC BY-2.0)

4. Vietnam

Ook dit land wordt steeds populairder onder de reizigers, het biedt veel cultuur en natuur. Ook het verleden van Vietnam is nog te zien, denk hierbij aan de Vietnamoorlog waar nog steeds sporen van te vinden zijn. Verder is het eten erg lekker en ook hier is de bevolking erg vriendelijk. Over het algemeen zijn de wegen in het land goed, maar valt er aan het openbaar vervoer nog wat te knutselen. Gelukkig zijn er veel goedkope vliegtickets die je van de ene kant naar de andere kunnen vliegen. Eigenlijk zijn er nauwelijks negatieve punten te vinden van Vietnam en is het daarom logisch dat tegenwoordig veel backpackers naar dit land trekken.

Budget per dag: €10-€20

Bron: Stefan, Wikimedia Commons (CC BY-2.0)Bron: Stefan, Wikimedia Commons (CC BY-2.0)

5. India

De Taj Mahal, één van de bekende bezienswaardigheden in India. Maar dit is lang niet het enige wat dit land biedt, naast meer dan een miljard inwoners zijn er prachtige paleizen en tempels. Vooral op religieus en cultuur gebied is het zeker een bezoekje waard. De natuur is erg veelzijdig omdat het zo'n groot land is. Dit gaat van mooie stranden in het zuiden naar het berggebied van Himalaya. Daarbij geven veel mensen die dit land bezocht hebben aan dat de bevolking een onvergetelijke indruk heeft achtergelaten. Een nadeel van India is echter wel dat er extreem veel armoede heerst, maar India is lang niet het enige land waar armoede voorkomt.

Budget per dag: €10-€20

Bron: McKay Savage, Wikimedia Commons (CC BY-2.0)Bron: McKay Savage, Wikimedia Commons (CC BY-2.0)
Bron: Yann, King of Hearts, Wikimedia Commons (GFDL)Bron: Yann, King of Hearts, Wikimedia Commons (GFDL)

Lees verder

© 2014 - 2019 Nieks, het auteursrecht (tenzij anders vermeld) van dit artikel ligt bij de infoteur. Zonder toestemming van de infoteur is vermenigvuldiging verboden.
Gerelateerde artikelen
Backpack tips - Bestemming kiezenBackpack tips - Bestemming kiezenJe hebt besloten om na je studie te gaan reizen of om je werk te onderbreken voor een sabbatical en te gaan backpacken.…
Backpacken - Tips & TrucsBackpacken is een lowbudget manier van reizen. Met een rugzak liftend de wereld over is vooral populair onder jongeren e…
Wat leer je van backpacken?Wat leer je van backpacken?Backpacken is een vorm van toerisme die erg populair is onder jongeren. Buiten het feit dat het erg leuk is om de wereld…
Backpack tips - Ticket boekenBackpack tips - Ticket boekenZodra je een keuze hebt kunnen maken tussen alle landen om te gaan backpacken kun je de reis gaan boeken. Er worden vers…
Bronnen en referenties
  • Backpackr, http://www.backpackr.nl/budget, bezocht op 23-02-2014
  • Backpacken in Azië, http://www.backpackeninazie.nl/, bezocht op 23-02-2014
  • Kilroy, http://travels.kilroyworld.nl/bestemmingen/azie/thailand, bezocht op 23-02-2014
  • Brotherlouis, http://www.brotherlouis.nl/reistips-backpacken/vietnam/algemene-reisinformatie, bezocht op 23-02-2014
  • Afbeelding bron 1: Jan-Pieter Nap, Wikimedia Commons (CC BY-SA-3.0)
  • Afbeelding bron 2: Vberger, Wikimedia Commons (Publiek domein)
  • Afbeelding bron 3: Jean-Marie Hullot, Wikimedia Commons (CC BY-SA-2.0)
  • Afbeelding bron 4: Bernard Gagnon, Wikimedia Commons (CC BY-SA-3.0)
  • Afbeelding bron 5: David Sim, Wikimedia Commons (CC BY-2.0)
  • Afbeelding bron 6: Stefan, Wikimedia Commons (CC BY-2.0)
  • Afbeelding bron 7: McKay Savage, Wikimedia Commons (CC BY-2.0)
  • Afbeelding bron 8: Yann, King of Hearts, Wikimedia Commons (GFDL)

Reageer op het artikel "Top 5: backpack-landen in Azië"

Infoteur: Nieks
Laatste update: 25-02-2014
Rubriek: Reizen en Recreatie
Subrubriek: Buitenland
Special: Backpack-landen
Schrijf mee!