InfoNu.nl > Reizen en Recreatie > Binnenland > Vakantieveilingen

Vakantieveilingen

Vakantieveilingen De nieuwste trend in het boeken van een vakantie op internet is het bieden op een aangeboden vakantie op de website www.vakantieveilingen.nl De website hanteert het principe van een veiling, namelijk de hoogste bieder krijgt de vakantie voor het door hem geboden bedrag. Maar ben je dan inderdaad goedkoper uit of kun je toch maar beter bij een gewone touroperator je vakantie boeken?

De website

De website van www.vakantieveilingen.nl is eigendom van Emesa, die onder andere ook de uitgever is van www.inpakkenenwegwezen.nl en www.vakantieadvies.nl Op www.vakantieveilingen.nl worden er vakanties geveild. Iedereen kan gratis meebieden en elke veiling start met 1,=. De veiling kent een duidelijk aangegeven begin- en eindtijd. Degene die als laatste het hoogste bod uitbreng, wordt eigenaar van de vakantie.

Wanneer je mee wilt bieden, moet je jezelf eerst laten registreren. Als je eigenaar wordt van een vakantie, krijg je een voucher met een uniek reserveringsnummer, die je kunt inwisselen bij de betreffende reisorganisator. Bij de aangeboden vakantie wordt vaak direct vermeld wanneer de vakantievoucher ingewisseld moet worden, bijvoorbeeld binnen 1 jaar of in een bepaalde maand.

Het concept

De website van www.vakantieveilingen.nl is uniek in Nederland. Het is ook een heel leuk concept, want tot het einde toe blijft spannend voor wie er voor welke prijs met een vakantie vandoor gaat. Tot op heden echter worden er echter veelal vakanties in Nederland, België en Duitsland geveild. Even goedkoop een vakantie naar de Spaanse of Griekse zon boeken is er dus zeker niet elke dag bij. Er zijn weinig grote touroperators die op deze site hun reizen proberen te slijten. Onder de aangeboden vakanties bevinden zich veel particuliere en relatief onbekende bungalowparken die op deze manier proberen hun bungalows kwijt te raken. Veelal zijn het of weekendjes of midweken die worden aangeboden.

Meer dan alleen vakanties.

Ook worden er op www.vakantieveilingen.nl welness-arrangementen aangeboden van een of meerdere dagen en ook kun je er tegenwoordig al bieden op concertkaartjes. Tevens is het mogelijk om op hotelovernachtingen en stedentrips te bieden.

Goedkoop of duurkoop?

Mocht je mee willen bieden op een vakantie, dan kun je het beste rustige tijdstippen op het internet uitzoeken. Zoals bijvoorbeeld maandagmorgen, zondagavond, of s avonds na 22.00 uur. Het is een bekend gegeven dat veel mensen s middags op hun werk of s avonds net na het eten een kijkje nemen op deze site en dan mee gaan bieden op vakanties. Wel is het zo dat je ook rekening moet houden met de sluitingstijd van een veiling en deze worden door de aanbieders natuurlijk vrij strategisch bepaald op tijden waarvan men weet dat het druk is op het internet. Verder blijft het frappant dat er bij sommige veilingen op de site die niet zo goed lopen, toch vaak ineens biedingen komen die ineens tientallen euros hoger liggen dan het laatste bod. De vraag is of er vanuit de touroperators en reisorganisatoren niet bewust meegeboden wordt om de prijs op te drijven.

Meedoen en bieden?

Ondanks het feit dat het aanbod op www.vakantieveilingen.nl niet enorm is, blijft het leuk om de website te bezoeken om te kijken wat er wordt aangeboden. Want soms tref je het toch ineens, de reis voor twee personen van een week naar een Grieks eiland of een leuke cruise langs de Spaanse kusten. Of een gezellig concert waarvan je het bestaan niet afwist of een lekker dagje sauna voor niet al te veel geld met een leuk massage-arrangement erbij.

Mocht je er even tussenuit willen en stel je niet al te veel eisen aan waar je naar toe wilt of op welke manier, dan is www.vakantieveilingen.nl een leuke aanrader om zeker even op rond te kijken.
© 2009 - 2019 Julia78, het auteursrecht (tenzij anders vermeld) van dit artikel ligt bij de infoteur. Zonder toestemming van de infoteur is vermenigvuldiging verboden.
Gerelateerde artikelen

Reageer op het artikel "Vakantieveilingen"

Reactie

Bibiana (infoteur), 06-08-2009 22:58 #1
Leuke site maar is het je al eens opgevallen dat een veiling afgelopen is en ineens met tien minuten weer word verlengd? ik vermoed dat er opzet in het spel is om de prijs op te drijven… Niet eerlijk ook, ben al twee keer hoogste bieder geweest en ineens verlengd men weer met 10 minuten!

Infoteur: Julia78
Laatste update: 20-06-2009
Rubriek: Reizen en Recreatie
Subrubriek: Binnenland
Reacties: 1
Schrijf mee!