InfoNu.nl > Reizen en Recreatie > Binnenland > Slaapstrandhuisjes in Nederland

Slaapstrandhuisjes in Nederland

Slaapstrandhuisjes in Nederland De populariteit van het huren van een vakantiehuisje op het strand groeit jaarlijks. De slaapstrandhuisjes, zoals ze wel worden genoemd, schieten dan ook als paddenstoelen uit de grond. Voor de echte strandliefhebber heeft zo'n huisje dan ook veel te bieden. Maar wat is er nu zo leuk aan een strandhuisje en waar vind je slaapstrandhuisjes in Nederland?

Wat is er nu zo leuk aan het logeren op het strand?

Mooi weer

Echte strandliefhebbers genieten van het strandleven onder alle weersomstandigheden. Maar natuurlijk denk je bij strand het eerst aan een mooie, zonnige, warme dag. Je besluit vanuit je vakantiepark of gewoon vanuit je eigen huis een dagje met het gezin naar het strand te gaan. Dan moet je nogal wat meenemen. Je zeult met stoelen, windscherm, goedgevulde koeltas, voldoende eten, boeken, badlakens, speelgoed voor de kinderen en wat al niet meer door de duinen. Uiteindelijk plof je moe en bezweet op een plekje tussen alle andere badgasten. Al deze ongemakken kun je voorkomen door een slaapstrandhuisje te huren. Een slaapstrandhuisje is een vakantiehuisje of bungalow op het strand, volledig ingericht met meubels. Logeren op het strand dus. Je hebt alle benodigde spullen bij de hand en een mooi privéplekje voor je huisje op het strand.

Geen zon?

Ook als het weer wat minder is, is er genoeg te beleven op het strand. Je kunt gaan vissen, vliegeren, joggen, ballen en een wandeling door de duinen maken. En 's avonds zit je op je eigen terras te genieten van de ondergaande zon of maak je een gezellig kampvuurtje. Alles binnen handbereik. Puur genieten voor elke strandliefhebber. Veel vakantiegangers hebben al ervaren hoe heerlijk het verblijf is in één van de strandhuisjes in Nederland.

Zijn er dan helemaal geen nadelen?

Voor een echte liefhebber van strand en zee zijn er inderdaad nauwelijks nadelen. Bij sommige strandhuisjes is de bereikbaarheid een beetje lastig. Je moet dan bij aankomst je bagage via de strandovergang in je huisje zien te krijgen. Maar in de meeste gevallen kun je met een auto bij het huisje terecht of wordt je bagage door de service van de verhuurder verzorgd. En je hebt kans dat je heel slecht weer te verduren krijgt. De één zal genieten van een fikse onweersbui, terwijl de ander zich daar toch echt niet gerust bij voelt. Of je ligt wakker van het stuifzand dat tijdens een storm tegen je huisje raast. Voor sommigen een ontspannend geluid, voor de ander een ergernis.

Een overzicht van de strandhuisjes in Nederland

Ieder jaar komen er meer strandhuisjes bij. Waar kun je inmiddels strandhuisjes in Nederland huren? Deze vind je in Friesland, Noord-Holland, Zuid-Holland en verreweg de meeste in Zeeland.
PlaatsStrandhuisje
MakkumBeach Resort Makkum
Julianadorp aan ZeeLandal Beach Resort Ooghduyne
Castricum aan ZeeBad Noord
Wijk aan ZeeNoorderbad
Wijk aan ZeeAan zee slapen
Wijk aan ZeeRijk aan Zee
Wijk aan ZeeVakantiestrandhuisje
Noordwijk aan ZeeDe Koele Costa
Noordwijk aan ZeeBeach Bungalows
Katwijk aan ZeeKust
Hoek van HollandLandal
KijkduinRoompot Beach Resort
OuddorpPunt-West
OuddorpBrouwersdam Beachlodges & Breakfast
KamperlandRoompot Beach Resort
VrouwenpolderBreezand
VrouwenpolderStrandbungalow
VrouwenpolderOranjezon Noordzeehuisjes
DomburgSlapenopstrand
DomburgSlaapzand
DomburgStranddroom
VlissingenDe Nolle
VlissingenStrandVakantieHuisjes
Dishoek (vlakbij Vlissingen)Strandhuisje bij de Boompjes
Dishoek (vlakbij Vlissingen)Strandhuisje 320
Dishoek (vlakbij Vlissingen)Elly Oostdijk Recreatie
Westduin (vlakbij Vlissingen)Strandhuisje Westduin
GroedeStrandhuisjes Groede
Cadzand-BadMolecatenpark Hoogduin
Nieuwvliet-BadCamping Zonneweelde

Grote prijsverschillen

De huurprijzen van de huisjes lopen erg uiteen. Dat heeft te maken met luxe en comfort, bereikbaarheid, ligging, faciliteiten en seizoen. De weekprijzen liggen ongeveer tussen 550,00 en 1.750,00.

Luxe en comfort

Sommige huisjes zijn ruim opgezet en voorzien van veel luxe apparatuur. Andere huisjes hebben een sobere inrichting en hebben slechts een kleine oppervlakte. Het ene terras is groot en ingericht met een compleet louncheset; bij een ander huisje vind je slechts een eenvoudige eettafel met stoeltjes.

Bereikbaarheid

Zoals eerder opgemerkt zijn sommige slaapstrandhuisjes wat moeilijk bereikbaar met de auto. Je moet dan met je boodschappen nog een stukje door het zand ploeteren.

Ligging

Waar je ook op moet letten bij het huren van een strandhuisje is de ligging. Niet alle huisjes hebben uitzicht op de zee of op de ondergaande zon. Het is natuurlijk prachtig als je iedere avond vanaf je terras de zon in de zee ziet zakken, maar dit genot zal in de huurprijs zichtbaar zijn.

Faciliteiten

Hierbij kun je bijvoorbeeld denken aan ontbijtservice of watersportmogelijkheden.

Seizoen

Vooral de zomervakantie is vanzelfsprekend een hele dure periode. Maar in het voor- of naseizoen kun je voor een leuke prijs genieten van alle voordelen die het strandleven te bieden heeft.
© 2016 - 2019 Rianaprince, het auteursrecht (tenzij anders vermeld) van dit artikel ligt bij de infoteur. Zonder toestemming van de infoteur is vermenigvuldiging verboden.
Gerelateerde artikelen
De weidse stranden van het Zeeuwse WalcherenEen bezoek aan het Zeeuwse Walcheren is aan te raden voor iedereen die van langgerekte stranden houdt. Walcheren heeft v…
Je kind uit logeren zonder problemenJe kind uit logeren zonder problemenAls je je kind af en toe uit logeren laat gaan leert het daar zelfstandig van te worden. Het leert dat het best een nach…
VeKaBo Nederland; kamperen en logeren op het plattelandVeKaBo Nederland staat voor Vereniging Kampeerboeren Nederland. VeKaBo Nederland zorgt voor de gezamenlijke promotie van…
Wat is heimwee en wat kun je er aan doen?Wat is heimwee en wat kun je er aan doen?Volgens het Van Dale woordenboek betekent heimwee een ziekelijk verlangen naar huis. Heimwee is geen stoornis maar een n…
Schoolvakanties in BelgiëIn België vallen de schoolvakanties op andere data dan in Nederland. Er zijn een aantal vaste vakanties: de herfstvakant…
Bronnen en referenties
  • www.strandhuisje.info
  • www.strandhuisjes.nu
  • www.vvvzeeland.nl

Reageer op het artikel "Slaapstrandhuisjes in Nederland"

Infoteur: Rianaprince
Gepubliceerd: 18-01-2016
Rubriek: Reizen en Recreatie
Subrubriek: Binnenland
Schrijf mee!