InfoNu.nl > Reizen en Recreatie > Bezienswaardigheden > Berlijn tips: de leukste dingen om te doen in Berlijn

Berlijn tips: de leukste dingen om te doen in Berlijn

Bent u zelf ook van plan om naar Berlijn te gaan? Maak dan gebruik van deze "Berlijn tips"! Dit artikel weergeeft de leukste bezienswaardigheden en geeft inzicht in waar u goed kunt shoppen en uitgaan in Berlijn.

Artikel indeling

De bezienswaardigheden in Berlijn

In Berlijn kunt u veel verschillende bezienswaardigheden tegenkomen. Hieronder ziet u een overzicht van de belangrijkste bezienswaardigheden van Berlijn:

Reichstag

Reichstag wordt ook wel Rijksdag genoemd in het Nederlands. Dit is het parlementsgebouw van Duitsland. Het is een van de grootste toeristische trekpleisters van Berlijn. U kunt zelf ook de Reichstag bezoeken, vanaf de koepel boven op de Reichstag heeft u een prachtig uitzicht over Berlijn. De entree is gratis, wees wel op tijd want u kunt hier lange wachtrijen verwachten.

Brandenburger Tor

De Branderburger Tor werd gebouwd in 1788 en is de enige stadpoort van Berlijn die op dit moment nog overeind staat. U kunt de Brandenburger Tor vinden aan de Pariser Platz. Rondom de Branderburger Tor vindt u allerlei souvenirwinkels, waar u bijvoorbeeld stukjes kunt kopen van de Berlijnse muur.

Checkpoint Charlie

Checkpoint Charlie was vroeger een controlepost in de Berlijnse muur in de Friedrichstraße. Dit was een van de doorgangen tussen Oost- en West-Berlijn. Checkpoint Charlie was de derde doorgang. Vandaar ook de naam Charlie, aangezien de C de derde letter is van het alfabet. De controlepost die u hier tegenwoordig kunt bezichtigen is een replica.

Fernsehnturm

De Fernsehnturm is een televisietoren. Deze toren is met zijn 368 meter hoog, het hoogste gebouw van Berlijn. U kunt de toren vinden bij de Alexanderplatz. Wanneer u wilt genieten van een uitzicht over Berlijn is het aan te raden om deze toren te bezoeken.

Potsdamer Platz

Potsdamer Platz is een plein in Berlijn waar jaarlijks veel toeristen op af komen, er staan erg veel moderne gebouwen. Een van de grote trekpleisters hier is het Sony Center. Het Sony Center heeft een zeer moderne uitstraling, Het dak van het Sony Center dat van kleur veranderd is erg fascinerend om te zien.

Winkelen en uitgaan in Berlijn

Berlijn ontleent zich prima om een dagje uit te gaan en om goed te kunnen shoppen:

Kurfürstendamm

Kurfürstendamm is een van de grootste winkelstraten van Berlijn, als shopliefhebber is dit the place to be. Deze winkelboulevard is gelegen in Charlottenburg. U vindt hier allerlei soorten winkels, hotels en horeca gelegenheden.

Kaufhaus des Westens

Kaufhaus des Westens wordt afgekort ook wel KaDeWe genoemd. Het is een groot luxe warenhuis in Berlijn dat zeker een bezoekje waard is, u kunt hier alles vinden wat u zich kunt bedenken. Kaufhaus des Westens is het op een na grootste warenhuis van Europa. Het grootste warenhuis van Europa op dit moment is Harrods in London.

Zoologischer Gärten

Zoologischer Gärten is een dierentuin gelegen in het centrum van Berlijn. De dierentuin werd geopend in 1844 en is hiermee een van de oudste dierentuinen ter wereld. De dierentuin is uniek omdat deze de meeste diersoorten van alle dierentuinen ter wereld heeft.

Musea in Berlijn

Met maar liefs 170 Musea, is er in Berlijn genoeg keuze voor de museumliefhebber. Hieronder staan twee musea beschreven die zeker een bezoekje waard zijn:

Joods Museum

Zoals de naam al zegt kunt u op de vijf verdiepingen van dit museum meer vinden over de Joodse geschiedenis en cultuur. De bedoeling van het Museum is niet alleen om de Joodse geschiedenis te laten zien, maar ook om deze te laten voelen.

Currywurst Museum

De currywurst is een worst die in Duitsland erg veel in combinatie met een frietje gegeten wordt. De currywurst is tegenwoordig echt een onderdeel van de Duitse cultuur geworden. In dit Museum vindt u alles wat met de curryworst te maken heeft.
© 2013 - 2019 Bankdrukker, het auteursrecht (tenzij anders vermeld) van dit artikel ligt bij de infoteur. Zonder toestemming van de infoteur is vermenigvuldiging verboden.
Gerelateerde artikelen
Goedkoop op vakantie: Goedkope stedentrip BerlijnGoedkoop op vakantie: Goedkope stedentrip BerlijnBesparen en op vakantie, twee zaken die in eerste instantie niet samen lijken te gaan. Toch is er met een dosis creativi…
Berlijn; favoriete bestemming tijdens PasenBerlijn; favoriete bestemming tijdens PasenHet lange weekend rondom Pasen is voor vele Nederlanders het weekend om er eens een weekendje tussenuit te gaan. In 2011…
Een stedentrip naar BerlijnEen erg populaire bestemming voor een stedentrip onder Nederlanders is Berlijn. Dit komt doordat in Berlijn altijd wel w…
Tips voor een Stedentrip; BerlijnTips voor een Stedentrip; BerlijnBerlijn is de bruisende hoofstad van Duitsland. De stad is rijk aan cultuur, historie en bezienswaardigheden, maar telt…
Naar Berlijn met weinig budget? Het is mogelijk!Berlijn is hip. Niet voor niks trekken er jaarlijks vele toeristen naar deze dynamische stad. De beroemde Brandenburger…

Reageer op het artikel "Berlijn tips: de leukste dingen om te doen in Berlijn"

Infoteur: Bankdrukker
Laatste update: 27-07-2014
Rubriek: Reizen en Recreatie
Subrubriek: Bezienswaardigheden
Schrijf mee!