InfoNu.nl > Reizen en Recreatie > Attracties > Duinrell een attractiepark voor jong en oud

Duinrell een attractiepark voor jong en oud

Het attractiepark Duinrell bestaat inmiddels al weer meer dan 75 jaar! Sinds 1984 kwam daar het Tikibad bij. Duinrell is een park voor iedereen en vooral voor mensen die van water houden, bij vele attracties wordt men nat en uiteraard kunt u het grootste glijbanenzwembad van de Benelux bezoeken. U heeft er een volle dag vermaak, maar kunt er ook blijven slapen.

Eén dag Duinrell of langer?

U kunt kiezen om Duinrell één dag te bezoeken, u kunt dan bijvoorbeeld op de dag gebruik maken van het attractiepark en in de avond als het park gesloten is zwemmen in het Tikibad. Een dag naar Duinrell betekent dus een hele dag vermaak. Als u denkt dat u aan een dag niet genoeg heeft dan kunt u ook overnachten. U kunt hierbij kiezen uit de volgende mogelijkheden:
  • een bungalow en daar zijn 5 verschillende types van
  • de camping
  • duinhostel

Als u in Duinrell op de camping in de zomerperiode verblijft kunt u gratis het attractiepark betreden en betaalt u slechts een klein bedrag om het Tikibad in te gaan. Als u kiest om te verblijven in een bungalow kunt u zelfs gratis zwemmen tussen tien uur en twee uur. Ook worden er diverse activiteiten georganiseerd zoals bingo en lampionnen optochten, zo is er altijd wat te beleven. In de winter kunt u de gehele dag gratis in het Tikibad.

Het attractiepark

Het attractiepark is geschikt voor mensen van alle leeftijden. Er zijn zowel attracties voor de kleinste als voor volwassenen. Zo is er bijvoorbeeld een achtbaan voor kinderen genaamd de Kikkerbaan, maar ook een achtbaan met een looping genaamd de Falcon. Ook zijn er verschillende speeltuin attributen verdeeld over het park zodat u even rustig kunt eten en de kinderen kunnen spelen binnen uw zicht. U kon Duinrell al bezoeken in 1935 echter was er toen alleen nog maar een landschap te zien. Wat begon met een park en wat speeltoestellen is uitgebreid tot een attractiepark en glijbanenparadijs.

Het Tikibad

Het Tikibad werd gebouwd in 1984 en is met 12 glijbanen het grootste glijbanenpark van de Benelux. De Moonlight en Starfight zijn de langste glijbanen met een lengte van 150 meter, hier gaat u vanaf met een soort opblaasband met twee gaten zodat u er met zijn tweeën vanaf kunt. Deze glijbaan was de eerste donkere glijbaan met lichteffecten in Europa. Er zijn verschillende glijbanen waarbij u een snelheid van 60 km p/u kan halen. Mocht u honger krijgen van al dat zwemmen kunt u bij de La place wat eten of drinken halen. Vanaf de La place heeft u ook een mooi overzicht over het zwembad.

Openingstijden

Het attractiepark is geopend van april tot november. Daarna is het park in 2017 soms in weekenden geopend en in de kerstvakantie van 11:00 tot 16:00. U kunt dan alleen niet in alle attracties vanwege het weer. Veel attracties hebben wat met water te maken waardoor u het beste kunt gaan als het goed weer is zodat u het niet koud krijgt. Vanaf het voorjaar is het attractiepark geopend op de meeste dagen van tien uur tot vijf uur of in juli en augustus van tien uur tot zes uur. Vaak is het attractiepark wel veel drukker in de weekenden dan door de weeks. Het Tikibad is elke dag geopend van tien uur in de ochtend tot tien uur in de avond. Zo kunt u er dus ook voor kiezen om eerste het attractiepark te bezoeken en te gaan zwemmen als het park dicht is.

Prijzen anno 2017

Omdat in de winter niet alle attracties open zijn, kunt u in dat geval het beste voor Duinrell kiezen als u naar het Tikibad wilt. Met uw entreeticket voor het zwembad kunt u ook gebruik maken van het attractiepark. U kunt kiezen om via internet een datum uit te kiezen waarop u wilt gaan. U ziet dan direct welke prijs er bij die datum hoort. Wilt u een ticket zonder datum zodat u bijvoorbeeld kunt gaan wanneer het weerbericht wat beter is dan heeft u ook meerdere opties. U kunt een kaart kopen waarmee u onbeperkt toegang heeft tot het Tikibad zo'n ticket kost 24,50. Dan heeft u de optie om te kiezen voor vier uur toegang tot het zwembad, deze kost 22,-. Kinderen onder de 120cm mogen onbeperkt zwemmen voor 15,-.

U kunt een parkeermunt kopen aan de kassa, de kosten om de auto kwijt te kunnen bedragen 5,-.

Tips voor in de omgeving

Duinrell ligt in de plaats Wassenaar, welke dicht aan de kust ligt. In de nabije omgeving is er genoeg te beleven. Vanaf Duinrell kunt u in principe te voet naar het strand. U bent ook in de buurt van Scheveningen, neem bijvoorbeeld de fiets en ga lekker een hapje eten met uitzicht op de zee. Voor kinderen kunt u naar Sealife, Madurodam of bijvoorbeeld het grootbeeldfilmtheater Omniversum.
Gerelateerde artikelen
Spetterpret in DuinrellDuinrell is een pretpark in Wassenaar, met als extra in het pretpark het Tikibad, een attractie op zich.
Attractieparken met een entreeprijs onder de 25 euroHet bezoeken van een attractiepark is een leuk dagje uit voor jong en oud. Bij verschillende attractieparken zijn er mog…
Leuke zwembaden in NederlandLeuke zwembaden in NederlandEen dag naar een zwembad is een dag vermaak voor zowel jong als oud. Daarbij is zwemmen ook een goede vorm van lichaamsb…
Op vakantie bij een attractieparkEen vakantie bij of zelfs op een attractiepark is voor zowel jong als oud een leuke ervaring. U staat op en kunt eventue…
Waterparken in Nederland en net over de grensWaterparken in Nederland en net over de grensEen waterpark is een pretpark met op water gebaseerde attracties. Denk hierbij aan waterglijbanen, stroomversnellingen e…
Bronnen en referenties
  • http://www.duinrell.nl/

Reageer op het artikel "Duinrell een attractiepark voor jong en oud"

Infoteur: Bembi
Laatste update: 27-11-2017
Rubriek: Reizen en Recreatie
Subrubriek: Attracties
Schrijf mee!