InfoNu.nl > Reizen en Recreatie > Attracties > Spetterpret in Duinrell

Spetterpret in Duinrell

Duinrell is een pretpark in Wassenaar, met als extra in het pretpark het Tikibad, een attractie op zich.

Wat en waar?

Het attractiepark Duinrell bevindt zich in Wassenaar, vlakbij Den Haag. Het park is gebaseerd op het thema kikkers.
Het park is geschikt voor kleine kinderen tot volwassenen.

Attractiepark

De meeste attracties zijn geschikt voor kinderen. De wat wildere attracties bevinden zich wat meer achterin het park. De Mad Mill en de Waterspin zijn alleen maar geschikt voor grotere kinderen vanaf 1.40 m. Maar menig volwassene zal hier ook niet voor zijn plezier in gaan. Hou je van lekker eng, dan moet je zeker in de Waterspin gaan. Duizelingwekkende draaibewegingen met het hoofd richting de grond zijn alleen voor mensen met een sterke maag.

Ook de Splash bevindt zich hier. Hier ga je met doorzichtige boot naar boven, vaar je een tijdje rond in een soort goot met water, waar je aan het eind keihard naar beneden duikt en met een grote klap het water raakt. Let wel op, want ook al kies je voor de dichte boot, je wordt geheid nat, omdat de achterkant open is.

Verder zijn er ook twee rodelbanen. Je moet wel 1.50 m. zijn wanneer je daar van af wilt. Je komt met een vaartje van 50 km per uur naar beneden. Als het regent zijn de rodelbanen gesloten.

De kinderen kunnen zich lekker uitleven in de binnenspeeltuin, de buitenspeeltuin (nog echt ouderwets), de zweefmolen, de caroussel, bumperbootjes, glijbanen en een kleine achtbaan. Verder zijn er ieder jaar weer diverse shows te bewonderen.

Alle attracties op een rij:

  • Aquashute
  • Aquaswing
  • Botsbootjes
  • Bumperfrogs
  • Caroussel
  • Eeuwig brandende kaars
  • Kabelbaan
  • Kikkerachtbaan
  • Klimwand
  • Locomotion
  • Mad mill
  • Minitrein
  • Monorail
  • Rick's Avonturenburgt
  • Rick's Fun Factory
  • Rodelbaan
  • Schip Ahoy
  • Splash
  • Tikibad
  • Speeltuin
  • Waterspin

Tikibad

Een attractie op zich is het Tikibad. Het bad bestaat uit een aantal segmenten waar zich verschillende attracties bevinden. Er zijn grote glijbanen, voor elk wat wils. Er zijn twee glijbanen die geschikt zijn voor kinderen: de superglijbaan en de familieglijbaan. Daarnaast heb je de Flits en de Blits, deze zijn alleen toegankelijk voor mensen boven de 1.50 m. Dat is ook begrijpelijk, deze banen zijn supernelle glijbanen. Verder zijn er nog twee glijbanen waar je met een band, waarin twee mensen kunnen zitten vanaf moet. Leuke banen met verassende bochten in het donker. Dan zijn er nog twee glijbanen, waar je uiteindelijk in een trechter terecht komt, waar je nog een poosje in rond blijft glijden, als je vaart verliest plons je door de trechter het water in. De kunst is om zo lang mogelijk in de trechter te blijven.

Er is nog een lazy river, waar je zittend in een band de rivier af kunt zakken en er zijn nog diverse andere glijbanen, die eerder ophouden dan je zou verwachten, waardoor je even door de lucht suist voordat je het water in plonst.
Voor kleine kinderne is er een kikkerbadje aanwezig met twee vlakke glijbanen. Het Tikibad is in de zomer apart van het pretpark te bezoeken in de avonduren of overdag in combinatie met 1 uur bezoek aan het pretpark. Het Tikibad is, in tegenstelling tot het pretpark ook in het winterseizoen geopend.

Eten en drinken

Op het park zijn er diverse kiosken voor een hotdog of een frietje. Verder zijn er bij het bungalowpark twee restaurants en een supermarkt. Het park zelf beschikt ook over een poffertjeskraam, twee restaurants en een aantal snoepwinkels. Picknicken is binnen het park ook toegestaan, er zijn hier diverse plekken voor.

Overnachten

In het park Duinrell zijn ook de zogenaamde Duingalows te huur, zodat je er kunt overnachten, of er zelfs een weekje vakantie kunt doorbrengen. Dit is leuk omdat Wassenaar dicht bij zee licht en je heerlijke wandelingen in de duinen kunt maken.
Gerelateerde artikelen
Duinrell een attractiepark voor jong en oudHet attractiepark Duinrell bestaat inmiddels al weer meer dan 75 jaar! Sinds 1984 kwam daar het Tikibad bij. Duinrell is…
Attractieparken met een entreeprijs onder de 25 euroHet bezoeken van een attractiepark is een leuk dagje uit voor jong en oud. Bij verschillende attractieparken zijn er mog…
Op vakantie bij een attractieparkEen vakantie bij of zelfs op een attractiepark is voor zowel jong als oud een leuke ervaring. U staat op en kunt eventue…
Leuke zwembaden in NederlandLeuke zwembaden in NederlandEen dag naar een zwembad is een dag vermaak voor zowel jong als oud. Daarbij is zwemmen ook een goede vorm van lichaamsb…
Snelste achtbanen en Walibi: NederlandIn de wereld een heleboel pretparken, met een enorm aantal achtbanen. Ons kleine landje beschikt ook over een aantal pre…

Reageer op het artikel "Spetterpret in Duinrell"

Infoteur: Ceetee
Gepubliceerd: 23-06-2008
Rubriek: Reizen en Recreatie
Subrubriek: Attracties
Schrijf mee!