InfoNu.nl > Reizen en Recreatie > Attracties > Durft u het aan? The Amsterdam dungeon

Durft u het aan? The Amsterdam dungeon

De naam zegt het al the Amsterdam Dungeon, echter zijn er in verschillende plaatsen ter wereld Dungeons te bezoeken. Het zal angstaanjagend zijn en niet geschikt voor de allerkleinste. Er worden spannende verhalen verteld en uitgebeeld. Zo leert men een stukje geschiedenis zoals over de heksenjachten en de Bavaria, maar het is niet altijd prettig om te aanschouwen.

Amsterdam

Locatie

U kunt in de volgende plaatsen 'the Dungeons' bezoeken:
  • Edinburgh
  • Hamburg
  • London
  • York
  • Amsterdam
  • Berlin
  • San Fransisco
  • Hamburg

Al deze Dungeons zijn opgezet door het bedrijf 'Merlin Entertainment'. Dit bedrijf bezit ook de Legolandparken en Sealife in Scheveningen. The Amsterdam Dungeon bevindt zich in het Nieuwezijds kapel aan het Rokin.

Voor wie is dit uitje geschikt?

Een bezoekje aan 'the Dungeon' is geschikt voor:
  • Mensen die niet bang/nerveus zijn aangelegd
  • Mensen die geen claustrofobie hebben
  • Kinderen vanaf 5 jaar

Kinderen vanaf vijf jaar zijn wel welkom, maar het kan zeer eng zijn voor hun. Aangeraden wordt om uw kind pas mee te nemen als deze een leeftijd vijftien jaar heeft bereikt. Kinderen onder de 13 moeten begeleid worden door iemand van 16 jaar of ouder. Bedenk van te voren of uw kind het bezoekje wel aan kan. Het is ten slotte erg vervelend voor de medebezoekers als er halverwege iemand huilend the Dungeon moet verlaten. U kunt zelf vaak het beste in schatten of uw kind een bezoekje aan the Dungeon zal waarderen.

Wat gaat u beleven?

Een spannende tocht van zo'n 80 minuten langs de vervelende dingen uit de geschiedenis van Amsterdam. De acts worden eens in de zoveel tijd veranderd zodat het bezoeken na een tijd opnieuw herhaald kan worden en weer verrassend zal zijn. Er zijn op dit moment zo'n elf acts te bezichtigen met allemaal hun eigen verhaal. Bij alle spannende verhalen wordt echter ook veel geleerd. Een aantal acts zijn:
  • De martelaar in de martelkamer - leer wat de lijfstraffen vroeger waren
  • Hel op de Bavaria - U waant zich in het 17e eeuws VOC schip en leert waarom er zoveel ratten aan boord waren
  • Heksenverbranding - Leer over de heksenjacht en het noodlot van een verbranding
Al deze stukjes worden opgevoerd door acteurs die verkleed en geschminkt zijn en die u echt niet uit hun rol kunt halen. Voor de toeristen worden de shows ook in het Engels gedaan. U zult nog lang terug denken aan uw bezoek aan the Dungeon, misschien ook als u niet in slaap kunt komen door wat u heeft beleefd.

Entreeprijzen en openingstijden

U kunt het beste kaartjes online bestellen, dan bent u goedkoper uit en hoeft u niet voor de kassa te wachten. Een kaartje voor iemand van 16 jaar en ouder kost 22,00 aan de kassa en 17,00 via internet. Voor kinderen van 5 tot 15 jaar betaalt u 18,- aan de kassa en 13,00 als u online reserveert. Als u voor 12:00 bij the Dungeon langs komt krijgt u 10,- korting. U kunt ook kiezen combinatie tickets aan te schaffen waarmee u voor één prijs een bezoekje kun brengen aan meerdere attracties/bezienswaardigheden in Amsterdam.
De eerste tour begint om 11:00 en de laatste tour gaat om 17:00 van start. Tijdens de feestdagen zijn er gewijzigde openingstijden. Vanaf 5 kinderen inclusief de jarige en een volwassene kunt u een kinderfeestje organiseren in the Dungeon.
Gerelateerde artikelen
Wat doen bij slecht weer? Overzicht indoor-pretparken!Gisteren nog een bezoekje naar een pretpark gepland en dat valt vandaag in het water door het regenweer? Iedereen zal zo…
Bezienswaardigheden in AmsterdamBezienswaardigheden in AmsterdamIn vakantietijd boeken veel mensen een stedentrip. Rome, Parijs en Londen zijn populaire steden. Maar waarom doe je niet…
Bezienswaardigheden in AmsterdamAmsterdam, de hoofdstad van Nederland. Een mooie stad om veel te beleven en waar veel mag. Rond 1300 kreeg Amsterdam sta…
The Elder Scrolls IV: OblivionThe Elder Scrolls Iv: Oblivion was in 2006 het spel van het jaar, geen wonder, want deze game biedt een fantastische wer…
Sherwood DungeonSherwood Dungeon is een online spel wat je gratis kan spelen. Het is een MMORPG en je speelt dus een karakter in een 3D…
Bronnen en referenties
  • http://www.the-dungeons.nl

Reageer op het artikel "Durft u het aan? The Amsterdam dungeon"

Infoteur: Bembi
Laatste update: 22-07-2015
Rubriek: Reizen en Recreatie
Subrubriek: Attracties
Schrijf mee!