InfoNu.nl > Reizen en Recreatie > Attracties > Griezelige geschiedenis in attractie The Edinburgh Dungeon

Griezelige geschiedenis in attractie The Edinburgh Dungeon

Griezelige geschiedenis in attractie The Edinburgh Dungeon Midden in de stad, op slechts twee minuten lopen van het Waverly Station, vind je sinds 2000 The Edinburgh Dungeon. Hier beleef je Edinburgh’s duistere geschiedenis. Het is leuk, spannend en soms een beetje eng! Ben jij niet bang in het donker, schrik je niet van harde geluiden en houd je wel van een beetje griezelen? Dan is The Edinburgh Dungeon een aanrader. Plaats deze attractie op je to-dolist!

Live shows met heksen en kannibalen

Met professionele acteurs, liveshows, attracties en special effects komen de laatste 500 jaar van Schotland op een bijzondere manier tot leven. In 80 minuten loop je door prachtige decors en maak je maar liefst elf liveshows mee! Daarnaast word je nog verrast door twee ondergrondse attracties. De sfeer is duister en griezelig. Wellicht een prettige geruststelling: de acteurs mogen bezoekers niet aanraken. Dit geldt overigens andersom ook; bezoekers wordt nadrukkelijk gevraagd de acteurs gedurende de gehele tour niet aan te raken. Er is op geen enkel moment fysiek contact toegestaan.

Je komt binnen in een rechtszaal. Bovenin verschijnt een rechter die helaas niet goed gezind is. Ben je schuldig of zéer schuldig? Hopelijk word je niet ter dood veroordeeld. Later ontmoet je een ware heks, zorg ervoor dat je niet met haar gezien wordt! Ieder die schuldig is aan hekserij belandt immers op de brandstapel. Daarnaast loop je kannibalen tegen het lijf, die al een tijdje niet gegeten hebben… Tot slot leer je in de martelkamer diverse technieken die weinig aan de verbeelding over laten. Naast alle spannende shows zijn er ook nog twee attracties waarvan je ongetwijfeld kippenvel krijgt: the Boat Ride en the Drop Dead. Bij deze laatste word je aan de galg opgehangen!

Voor wie is The Edinburgh Dungeon geschikt?

Een bezoek aan The Edinburgh Dungeon wordt aangeraden voor kinderen vanaf 8 jaar. Tot 16 jaar moeten zij echter worden begeleid door een volwassene. Kinderen jonger dan 4 jaar worden niet toegelaten. Het is binnen erg donker, er zijn smalle gangen en vele harde geluiden. Hierdoor is het niet geschikt voor mensen die last van claustrofobie of angstaanvallen hebben. Voor mensen die snel angstig zijn en niet tegen schrikeffecten kunnen, is deze attractie dan ook geen leuk tijdverdrijf. Als je eenmaal binnen bent en je voelt je erg ongemakkelijk, mag je dit op elk moment aangeven. Er zijn overal speciale nooduitgangen, de acteur begeleidt je naar buiten. Echter kun je daarna niet meer naar binnen, en geeft The Edinburgh Dungeon geen geld terug op gekochte tickets.

Andere Dungeon-locaties

The Dugeons zijn anno 2019 op meerdere plaatsen te vinden: Londen, Amsterdam, Berlijn, Blackpool, Edinburgh, Hamburg, San Francisco, Warwick en York. Elke Dungeon heeft als thema de geschiedenis van het land. Zo komt in Amsterdam de VOC aan bod en loop je in Londen Jack the Ripper en Sweeny Todd tegen het lijf. De eerste variant werd in Londen geopend in 1974 en was toen nog een griezelmuseum, voordat het interactief werd. Sinds 1992 worden The Dungeons gerund door Merlin Entertainments. Dit bedrijf heeft diverse attracties, hotels en vakantieparken in beheer, waaronder sommige Sea Life en Legoland locaties.

Praktische informatie (2019)

  • The Edinburgh Dungeon is 7 dagen per week geopend
  • Een tour duurt ongeveer 80 minuten
  • Per tour kunnen maximaal 28 personen worden toegelaten
  • Regelmatig zijn er speciale evenementen, zoals een silent disco
  • Souvenirshop en toiletten zijn aanwezig
  • Geen kluisjes aanwezig, jassen en tassen moeten meegenomen worden
© 2019 Kristelschrijft, het auteursrecht (tenzij anders vermeld) van dit artikel ligt bij de infoteur. Zonder toestemming van de infoteur is vermenigvuldiging verboden.
Gerelateerde artikelen
Bronnen en referenties
  • Inleidingsfoto: Shadowgate From Novara, ITALY, Wikimedia Commons (CC BY-2.0)
  • https://www.thedungeons.com/edinburgh
  • https://en.wikipedia.org/wiki/Amsterdam_Dungeon
  • https://en.wikipedia.org/wiki/London_Dungeon
  • https://nl.wikipedia.org/wiki/Merlin_Entertainments
  • Eigen ervaring

Reageer op het artikel "Griezelige geschiedenis in attractie The Edinburgh Dungeon"

Infoteur: Kristelschrijft
Gepubliceerd: 25-02-2019
Rubriek: Reizen en Recreatie
Subrubriek: Attracties
Schrijf mee!