InfoNu.nl > Reizen en Recreatie > Steden > Bezienswaardigheden in Amsterdam

Bezienswaardigheden in Amsterdam

Amsterdam, de hoofdstad van Nederland. Een mooie stad om veel te beleven en waar veel mag. Rond 1300 kreeg Amsterdam stadrechten en tegenwoordig is een het toeristische trekpleister. Van over de hele wereld komt men naar Amsterdam op vakantie. Logisch, want Amsterdam biedt veel verschillende activiteiten en omdat de stad zo groot is raak je niet uitgekeken. Maar wat zijn nu de echte toeristische trekpleisters? Waar kun je allemaal heen? Hier een lijst met de leukste dingen om te doen bij een bezoekje aan Amsterdam.

Winkelen

Wie goed wil winkelen zegt: Amsterdam! Niet alleen biedt Amsterdam een breed scala aan winkels en de bekende P.C. Hooftstraat. Aan de Kalverstraat en Leidschestraat zitten de grotere winkelketens gevestigd. Grote warenhuizen als de Bijenkorf op de Dam en de gezellige straatjes vol boetiekjes en restaurants. In het hart van de stad liggen de ‘Negen straatjes’ die tijdens de 17e eeuw gevestigd is. In deze straatjes biedt men een variatie van sierraden, kleding en allerhande spullen aan. Het zijn veelal kleine winkeliers.

Anne Frank museum

Bekend vanuit de tweede wereldoorlog is Anne Frank, het meisje dat zich verschool achter de boekenkast in het achterhuis. Dit huis staat aan de Prinsengracht, wat tevens een monument is. Op diezelfde Prinsengracht is het museum, dat werd opgericht vanuit de Anne Frank Stichting in 1957. De verhalen worden levendig in het museum dat bijna een miljoen bezoekers per jaar trekt.

Van Gogh museum

Aan het Museumplein staat het Van Gogh Museum. Het museum toont de voorstelling van de schilderijen van Van Gogh en heeft daarnaast ook andere tentoonstellingen. Het museum heeft een breed scala aan schilderijen (201), tekeningen (437) en prenten (31) van de oude meester. Dit is echt de moeite van een bezoekje waard, vooral voor de echte kunstliefhebber.

Amsterdam Dungeon

Doe eens gek en breng een bezoekje aan The Amsterdam Dungeon. In groepsverband word je meegenomen in de kerkers van Amsterdam. De tour houdt in dat je 500 jaar duistere geschiedenis krijgt van Amsterdam. Er zijn shows en acteurs die de geschiedenis weer tot leven wekken.

Oude binnenstad

De historische stadskern geeft de authentieke sfeer van Amsterdam weer. Er zijn veel historische en culturele bezienswaardigheden, oude grachten, smalle steegjes en heerlijke restaurantjes. Geniet aan De Zeedijk, Chinatown en breng een bezoekje aan de beroemde Wallen.

Dierenpark Artis

Gek op dieren? Breng een bezoekje aan het dierenpark Artis dat sinds 1838 vele verschillende diersoorten van over de hele wereld laat zien. Roofdieren, vleermuizen, vogels; Artis heeft een breed scala aan verschillende diersoorten voor jong en oud.

Pleinen en parken

Koningsplein, Leidscheplein, de Dam, Rembrandsplein of de Nieuwmarkt. Breng tijdens het winkelen of het verkennen van de stad een bezoekje aan een van de pleinen. Drink een drankje op het terras en geniet van de straatmuzikanten om je heen. Zit je liever in een wat rustigere omgeving? Bezoek een van de parken, bijvoorbeeld het bekende Vondelpark en rust heerlijk uit in het gras of een van de bankjes. In het vondelpark zijn veel verschillende dingen te beleven en maakt een bezoekje aan Amsterdam helemaal compleet.

Madam Tussauds

Wat is een bezoek aan Amsterdam zonder een bezoek aan het Madam Tussauds. Bekijk de wassenbeelden van bekende binnen- en buitenlanders als Doutzen Kroes, Van Velzen, koningin Beatrix, Lady Gaga, of misschien de Amerikaanse president Barrack Obama. Van Hollywoodsterren tot nationale zangers. Je vindt ze in het wassenbeeldenmuseum.

Rondvaart

Op verschillende plaatsen in de stad kun je een rondvaart krijgen. Amsterdam heeft zo’n 165 kanalen met een lengte van 100 kilometer. Laat je meevoeren door de gezellige binnenstad. Dit kan op verschillende manieren. Je kunt een rondvaart nemen met gids die je in verschillende talen uitlegt over wat je ziet. Ook kun je zelf op trapbootjes gezellig met z’n tweeën door de Amsterdamse grachten varen.

Restaurants

Tot slot kunt u een uitgebreide keuze maken uit een hoeveelheid restaurants van alle nationaliteiten. Een goede afsluiter voor een bezoekje. Kies uw favoriete eten en laat het bereiden door chef-koks.
© 2012 - 2017 Edwin666, het auteursrecht (tenzij anders vermeld) van dit artikel ligt bij de infoteur. Zonder toestemming van de infoteur is vermenigvuldiging verboden.
Gerelateerde artikelen
Lekker weg in... AmsterdamLekker weg in... AmsterdamVeel mensen bezoeken nooit hun eigen land. Het wordt eens tijd dat we ons eigen land gaan ontdekken. Er is namelijk geno…
Bezienswaardigheden in AmsterdamBezienswaardigheden in AmsterdamIn vakantietijd boeken veel mensen een stedentrip. Rome, Parijs en Londen zijn populaire steden. Maar waarom doe je niet…
ANNE Theater Amsterdam: adres, route, parkeren en prijzenANNE Theater Amsterdam: adres, route, parkeren en prijzenVanaf mei 2014 is in het splinternieuwe Theater Amsterdam de voorstelling ANNE te zien. Deze voorstelling is gebaseerd o…
Floating Dutchman, Amsterdamse amfibiebusPer 2011 is Amsterdam een nieuwe attractie rijker: The Floating Dutchman. Het betreft een bus die ook varen kan. Een amf…
Rondvaart in AmsterdamEen rondvaart in Amsterdam is uitgegroeid tot de populairste toeristenattractie in ons land. Tegenwoordig bekijken meer…
Bronnen en referenties
  • Google.nl

Reageer op het artikel "Bezienswaardigheden in Amsterdam"

Infoteur: Edwin666
Gepubliceerd: 03-05-2012
Rubriek: Reizen en Recreatie
Subrubriek: Steden
Schrijf mee!