InfoNu.nl > Reizen en Recreatie > Attracties > Het Siam Park, Europa’s grootste waterpark in Tenerife

Het Siam Park, Europa’s grootste waterpark in Tenerife

Ga het Siam Park binnen en betreed een wereld van glijbanen, spectaculaire scènes en beleef een groot avontuur. Het Siam Park in Tenerife is dynamisch, exotisch en avontuurlijk, alles gebouwd in Thaise stijl. Zeeleeuwen heten u van harte welkom bij de ingang van het Siam Park, die van het Loro Parque overgekomen zijn. Langs de vele attracties gaat een mooie rivier waar u heerlijk kunt genieten op een band en rustig een kijkje kan nemen welke glijbaan u gaat nemen, terwijl u het park ronddrijft.

Attracties

Lost City

Kinderen en volwassenen bevinden zich in een waar avontuur, terwijl ze deze stad ontdekken. Het bezit torens, verbonden met bruggen en zwembaden, vele watervallen, glijbanen, spelletjes en vol verrassingen! Ontdek de geheimen die de verloren stad verbergt en bereidt u voor op een aanval met brandweerslangen.
Zone voor baby’s: Een exclusieve plek voor de kleintjes. Glijbanen, zwembaden en spelletjes om samen met de ouders te genieten.

The Dragon

De favoriete attractie. Met 4 personen in een band gaat u met een snelheid de trechter in en bestijgt u de wanden, voordat u hard naar beneden in het water terechtkomt.

The Gigant

Een attractie voor elke leeftijd en grootte. Kies uit twee tunnels, waarbij deze allebei in een kom uitkomen, en u diverse kanten opdraait.

The Jungle

Een jungle van verschillende glijbanen. Sommige zijn gesloten, sommige geopend, enkele snel en andere weer langzamer. Van te voren weet u niet waar u uitkomt.

Mekong Rapids

Een avontuur in de sfeer van Indiana Jones. Ga in de reddingsband naar beneden met vrienden en familie. Het water drijft u door grotten, tunnels open ruimtes met uitzicht op de oceaan en op de vegetatie van het park.

Naga Racer

Wedstrijdje wie het snelst de glijbaan af gaat? Bij Naga Racer is dit mogelijk. Zes glijbanen naast elkaar, op de rug of op de buik liggend op een matje. Wie is er sneller?

Het Golf Paradijs

Bij dit zwembad worden golven gecreëerd voor ieder wat wils: Van links, van rechts, van het midden uit. En ook van verschillende hoogtes, de golven kunnen tot 3 meter hoog komen.
Deze golven worden, dankzij de technologie, als de grootste kunstmatige golven ter wereld gezien.

Mai Thai River

De langzame rivier vloeit door het park en nodigt uit om voor een speciale rondvaart op een aangename reddingsband. De reis leidt voorbij aan watervallen, overvloedige vegetatie en een onderwaterwereld van tropische vissen, hoogteverschillen en snelle en langzame gebieden. U kunt op verschillende plekken in- en uitstappen.

Siam Strand

Zin in ontspanning? Lekker van de zon genieten en een fijne namiddag verbrengen? Dat kan op het Siam Strand. Siam Park heeft het witste strand van Tenerife. 9.500m2 zand van de Algarve (Portugal), turkooisblauw water, ligstoelen en parasollen en water zorgen voor ontspanning.

Tower of Power

Voor liefhebbers van verrassingen, snelheid en een doorzettingsvermogen is deze attractie de meest opwindendste van het park. Met een hoogte van 28 meter en een bijna verticale glijbaan zult u het gevoel van een vrije val beleven en een snelheid bereiken van 40 km/u! U eindigt in een aquarium met tropische vissen en krokodillen.

Vulcano

Klaar om een geweldige ervaring te beleven? De Vulcano nodigt uit om in een duistere glijbaan te gaan waar het water met energie aangedreven wordt en u de stroom volgt, als een echte lavastroom van een vulkaan gaat u met 3 andere personen in een band door bochten, draaiingen en vol verrassingen.

De drijvende markt

Diverse winkels met souvenirs. De drijvende markt van Siam Park heeft een uitgebreid aanbod van winkels met souvenirs, gebouwd in een Siamese stijl. De huizen en winkels zijn van hout en bamboe gemaakt, drijvend op een zee verbonden door bruggen en weggetjes. U vindt hier vele zaken die u kunt gebruiken in het park: Zwemgoed, zonnebrillen, zonnebrand, souvenirs en nog veel meer.

Eten & Drinken

The Tea House

Gelegen op de ‘Drijvende Markt’ biedt dit Tea House koffie, thee, pasta’s en snacks. Met zicht op het eiland van de zeeleeuwen.

Thai House

Dit restaurant biedt een combinatie van Oriëntaalse en traditionele keuken in een aparte Thaise omgeving.

Thai Bar

De ideale plek om te relazen en het aanbod van cocktails en verfrissende drankjes uit te proberen. Gelegen in het gebied van de watervallen van ‘Mai Thai River’.

Beach Club

Geniet van een buffet met lekker eten aan het strand of op het terras, waar u keuze heeft uit diverse internationale keukens.

Beach Bar

De perfecte plek om van een verfrissend drankje te genieten, met zicht op de Atlantische Oceaan, La Gomera en het ‘Golf Paradijs’.

Toegang attracties

Bij vele attracties is een minimale lengte vereist van 1,10 meter. Enkele attracties eisen een minimale lengte van 1,25 meter of meer. Bij andere attracties is een minimale leeftijd van 10 jaar vereist.

Entree

Volwassenen: € 28,- (+12 jaar)
Kinderen: € 18,- (3-11 jaar)
Residenten
Volwassenen: € 25,- (+12 jaar)
Kinderen: € 16,- (3-11 jaar)

Twin Ticket

Breng ook een bezoek aan het Loro Parque en koop een Twin Ticket: Toegang voor het Siam Park en het Loro Parque:
Volwassenen: € 49,-
Kinderen: € 33,-
Residenten
Volwassenen: € 39,-
Kinderen: € 25,-

Openingstijden

Zomer 30 maart – 21 oktober: 10.00 – 18.00 uur
Winter 22 oktober – 29 maart: 10.00 – 17.00 uur

Let Op
Het park is 17 september 2008 geopend. Nog niet alles is in werking of is aanwezig.
Gerelateerde artikelen
Het Siampark TenerifeHet Siampark TenerifeMocht u ooit in de gelegenheid komen om op vakantie te gaan naar het eiland Tenerife, dan mag een bezoek aan het Siampar…
Canarische eilanden: Het vakantie eiland TenerifeBen je nog op zoek naar de ideale vakantieplek? Tenerife is dankzij de vele zonuren, prachtige natuur en het levendige n…
De mooiste waterparken ter wereldDe mooiste waterparken ter wereldWat zijn de grootste en mooiste waterparken over de hele wereld? Er zijn talloze mooie waterparken te vinden op de werel…
Leuke zwembaden in NederlandLeuke zwembaden in NederlandEen dag naar een zwembad is een dag vermaak voor zowel jong als oud. Daarbij is zwemmen ook een goede vorm van lichaamsb…
Waterparken in Nederland en net over de grensWaterparken in Nederland en net over de grensEen waterpark is een pretpark met op water gebaseerde attracties. Denk hierbij aan waterglijbanen, stroomversnellingen e…
Bronnen en referenties
  • www.siamparktenerife.com

Reageer op het artikel "Het Siam Park, Europa’s grootste waterpark in Tenerife"

Reacties

Jan, 22-08-2009 13:15 #3
Mooi nieuw park, maar je kunt er geen poot trekken. We kwamen om 10.30 binnen, hebben lang gezocht naar een plekje, maar alles was overvol. Geen schaduwplekje meer te vinden, zelfs geen zon-plekje. Volgens mij laten ze er 3 keer zoveel mensen in dan er plaatsen zijn. Wij zij er bijna huilend weggerend. Geld of tickets kregen we niet terug. Als je van staan houdt is het een aanrader, anders ga er niet naar toe.

Jan, 18-08-2009 15:22 #2
Het park mag dan mooi en nieuw zijn. De service en klantvriendelijkheid is onder het nulpunt. Ze proberen je wel de tickets te verkopen, maar als je een keer binnen bent en er vervolgens geen plek meer kunt vinden (geen stoel, bedje, of stukje grond voor je handdoek) en wanneer er voor elke atractie minimaal een wachttijd is van 1 uur in de brandende zon (bijna geen schaduw in het park) en je je het park uit wilt en je geld terug wilt weigeren ze dat gewoon. Ik betaalde 112 euro voor mijn gezin, maar kon dus echt nergens meer zitten of liggen. Waardeloos. Ze proppen het perk overvol om zoveel mogelijk geld te vangen, en hebben schijt aan de mensen die dan klagen.
één keer maar Nooit weer. Waardeloos park.

S. Pijl, 20-02-2009 11:21 #1
Welk hotel ligt het dichtst bij het Siampark die gratis gebruik mag maken van het park? Reactie infoteur, 20-02-2009
Beste S. Pijl,

Het maakt niet uit in wel hotel je overnacht, iedereen moet entree voor het Siam Park betalen.

Er is wel een leuke aanbieding: Je kunt een Twin Ticket kopen, dan heb je entree voor het Siam Park én het Loro Parque.

Veel plezier als je gaat!
Groetjes, Jootje

Infoteur: Jootje
Laatste update: 14-01-2009
Rubriek: Reizen en Recreatie
Subrubriek: Attracties
Reacties: 3
Schrijf mee!