InfoNu.nl > Reizen en Recreatie > Attracties > Harry Potter in Orlando of Everglades, avontuur in Florida

Harry Potter in Orlando of Everglades, avontuur in Florida

Wil je een weekje weg met de herfst-, voorjaars- of meivakantie en wil je een keertje iets anders dan een skivakantie? Dan is een weekje naar Orlando, Florida een prima alternatief. Zeker als de kinderen niet al te jong meer zijn. Een week lang, voor elk wat wils, voor ieder lid van het gezin.

Orlando

Orlando, Florida is een grote stad waar heel veel vermaak te vinden is in de vorm van pretparken. Voor de volwassen leden is er volop shoppinggelegenheid. Maar een paar uurtjes rijden van Orlando af, kun je genieten van de bijzondere natuur. Vanaf het vliegveld is het een kwartiertje rijden naar Orlando.

The wizarding world of Harry Potter in Universal, Orlando resort

Dit deel van het pretpark is in 2010 toegevoegd aan het Universal Orlando resort. Je waant je in de wereld van Harry Potter en zijn vrienden.

Harry Potter and the Forbidden Journey

Een adembenemend avontuurlijke tocht door Sweinstein, de klaslokalen en gangen van de Hogwarts' school of Witchcraft and Wizardry. Tijdens de tocht kom je allerlei figuren tegen en beleef je de wonderbaarlijkste tovertrucs.

Flight of the Hippogriff

Een achtbaan geschikt voor het hele gezin langs Hagrid's hut.

Frog Choir

Een klein koor van Hogwarts' leerlingen presenteren een aantal liedjes, begeleid door hun grote padden.

Dragon Challenge

Een bloedstollende achtbaan, waarbij twee draken met elkaar vechten. Elke draak vliegt een andere vlucht.

Het Harry Potter park is geheel ingericht zoals in het boek/de films. Er is volop butterbeer te koop en pompoensapjes. Verder is er een winkel (dit is opzichzelf ook een attractie) waar allerlei toverstaven en andere toverbenodigheden te koop zijn. Om deze winkel in te komen, is er wel een wachtrij. Ook de snoepwinkel ontbreekt niet.

Entree

Toegangspas tot twee parken (Universal Studio's en Universal's Islands of Adventure (hiertoe behoort The Wizarding World of Harry Potter) kost vanaf: usd 112,- voor volwassenen en usd 104,- voor kinderen. Er zijn passen verkrijgbaar tot 7 dagen en hoe langer, hoe voordeliger de entreekaarten relatief worden.

Everglades

Met de auto een paar uurtjes rijden vanaf Orlando richting Miami, kom je langs een prachtig beschermd natuurgebied, de Everglades met haar bijzondere vogels, bomen, bloemen, alligators en andere dieren.

Billie Swamp Safari

Deze 'attractie' ligt midden in het Big Cypress Seminole Indianenreservaat. Een prachtig natuurgebied, bestaande uit kilometers lang drassig moerasgebied.
Het park zelf heeft restauratie gelegenheden (passend in het natuurgebied) en er is een ' centrum' met dieren, zoals krokodillen, Galapagos schildpadden, giftige slangen, vogels etc.

Swamp buggy eco tour

Met een superhoge, grote 'buggy' door de everglades rijden, langs zeldzame bomen en dieren. Onderweg kom je struisvogels, buffels en andere dieren tegen die in dit gebied leven. De zeldzame bomen en planten en het gebruik ervan door de Seminole indianen in het verleden wordt uitgelegd. Zo ook bijvoorbeeld hoe bepaalde Indianengebruiken zijn ontstaan door hun kennismaking met de Spanjaarden in het verleden.

Airboat tour

Met een airboat varen door de everglades. Hier ga je weer door een ander natuurlandschap dan met de buggy eco tour. Wees op tijd, de laatse airboat tocht vertrekt om 16.30 uur. Als je helemaal voorin zit, wees dan er op voorbereid dat je redelijk nat wordt gespat tijdens de tocht.

De Billie Swamp Safari tour is echt de moeite waard om met kinderen te doen. Er wordt voldoende uitleg gegeven tijdens de tour over het verleden van de Seminole Indianen en de bomen, planten en dieren. Behalve een fantastische ervaring, ook nog educatief.

Entree

Volwassenen: usd 49,95
Kinderen tot 12 jaar: usd 35,95

Shopping

De meeste malls zijn dagelijks geopend tot 21.00 of 22.00 uur. Dat maakt het mogelijk om aan het eind van een dagje attractiepark, ook nog te winkelen. Met de huidge gunstige dollar/euro wisselkoers zeer aantrekkelijk winkelen: zeker in de outlets waar de bovenop de retail winkelprijs nog extra kortingen worden geboden. Hierna volgen enkele malls die de moeite waard zijn om te bezoeken: Aventura mall (Miami), The mall at Milennia (Orlando, chique), The Florida Mall (Orlando), Premium outlets aan de International Drive, Orlando.

Eetgelegenheden

Wat betreft eetgelegenheden is er volop keuze. Er kan gekozen worden voor chique dineren, tot eenvoudig pancakes eten, met de bijbehorende prijsrange. Hieronder volgen enkele aanraders met een korte omschrijving.
  • Crackerbarrel: eenvoudig, ouderwetse 'home cooking' voor het hele gezin
  • Crabhouseseefood: vis- en zeevruchten
  • Wafflehouse: pannenkoeken e.a. gerechten (ook biefstuk)
  • Cheesecake factory: chique burgers eten
  • Olive garden: italiaans eten
  • Coldstone: ijs op een bijzonder manier gemaakt met zelfgekozen toevoegingen

Tips

Vanwege het aangename, tropische weer in Florida, is een weekje in de oktobervakantie bijzonder plezierig. Terwijl het in Nederland al koud en donker was, hebben wij heerlijk in de zon buitengezwommen.

Halloween: een bijkomend voordeel van een bezoekje in de oktobervakantie zijn de Halloweenfestiviteiten, waarin in de attractieparkenvolop aandacht wordt besteed. Alle kinderen kunnen op Halloween (de dag zelf) een tasje krijgen en naar believen snoepjes en lekkers verzamelen die door het gehele Universal park worden uitgedeeld.
© 2011 - 2017 Thewise, het auteursrecht van dit artikel ligt bij de infoteur. Zonder toestemming van de infoteur is vermenigvuldiging verboden.
Gerelateerde artikelen
Een rondreis in de Verenigde Staten: FloridaNaast New York en Californie, is Florida de derde populairste vakantiebestemming in de Verenigde Staten. Deze zonnige st…
Populaire pretparken in FloridaPopulaire pretparken in FloridaFlorida zou met recht een titel als “pretpark van de wereld” verdienen. De Amerikaanse staat is bekend om zijn grote pre…
Florida: alle ingrediënten voor toeristen en bewonersIedereen kent de staat Florida in het zuidoosten van de Verenigde Staten. Heel populair bij toeristen maar zeker ook bij…
Voorbeeldreis Florida USADe Verenigde Staten van Amerika zijn een steeds populairdere vakantiebestemming. Het immens grote land heeft vele mooie…
Miami is meer dan een stad met zon en zeeDe stad Miami is de meest tot de verbeelding sprekende stad van Florida. Onder andere de televisieserie "Miami Vice" hee…

Reageer op het artikel "Harry Potter in Orlando of Everglades, avontuur in Florida"

Infoteur: Thewise
Gepubliceerd: 01-01-2011
Rubriek: Reizen en Recreatie
Subrubriek: Attracties
Schrijf mee!