InfoNu.nl > Reizen en Recreatie > Wintersport > Goedkoop op Wintersport in Slowakije

Goedkoop op Wintersport in Slowakije

Goedkoop op Wintersport in Slowakije Goedkoop skien of snowboarden? Dit kan in Slowakije. Er zijn veel mooie en goede skigebieden in Slowakije. De kwaliteit is redelijk en de prijs voor een skipas is er laag.

Skigebieden

Er zijn vele skigebieden waar je uit kunt kiezen. De een is wat grote dan de ander, maar ze zijn allemaal redelijk goed onderhouden. Hieronder de vijf grote skigebieden van Slowakije.
  • Jasna / Chopok
  • Park Snow Donovaly
  • Vratna Free Time Zone
  • Skalka Pri Kremnici
  • Ski Bachledova

Jasna / Chopok

Dit skigebied ligt in het midden van Slowakije. Het skigebied bestaat uit 20 afdalingen. De negen blauwe pistes zijn uitermate geschikt voor de beginners, maar ook een leuke ervaring voor de wat gevorderde skiër. De zeven rode pistes zijn niet echt geschikt voor mensen die voor de eerste keer op skiís staan, maar deze zijn na een paar dagen skien ook voor deze mensen goed te doen. Dan zijn er nog vier zwarte pistes. Deze zijn alleen voor de gevorderde skiër. In totaal ligt er ongeveer 8 kilometer aan piste. Ze hebben twaalf sleepliften, vijf stoeltjesliften en een kabelbaan.

Park Snow Donovaly

Dit gebied is vooral geschikt voor de beginnende wintersporter. Je hebt namelijk de keuze uit 18 pistes, waarvan er 14 blauw zijn. Daarnaast zijn er nog drie rode en een zwarte afdaling. De rode afdalingen lijken zwaar in de minderheid, maar zijn wel een stuk langer dan de blauwe afdalingen. Ze hebben dertien sleepliftjes, twee stoeltjesliften en een kabelbaan. Naast het skien en snowboarden zijn er hier vele nevenactiviteiten.

Vratna Free Time Zone

Dit gebied is een sneeuwzeker gebied. Een deel van deze sneeuw is wel kunstsneeuw, maar deze wordt zo goed onderhouden dat je het verschil niet merkt. Het gebied bestaat uit 18 pistes. Er zijn acht blauwe, zes rode en vier zwarte afdalingen. In totaal is er zoín 14 kilometer aan piste. Ze hebben er vijftien sleepliften, een stoeltjeslift en een kabelbaan. Dit is een redelijk populair gebied en daarom kan het hier druk worden.

Skalka Pri Kremnici

Dit gebied is een wat kleiner gebied vergeleken met de vorige drie skigebieden. Het aantal afdalingen lijkt wel hoog, maar deze zijn een stuk korter dan bij de andere gebieden. Hierdoor kan het aantal pistes een vertekend beeld geven. Ze hebben namelijk dertien pistes. Zeven zijn er blauw, vier rood en twee zwart. Het aantal skiliften geeft de grote van dit gebied beter weer. Dit zijn er (maar) vijf en dit zijn allemaal sleepliften.

Ski Bachledova

Dit gebied is iets groter dan de vorige, maar nog steeds een stukje kleiner dan de eerste drie. Van de elf pistes die dit gebied heeft zijn er acht blauw, een rood en twee zwart. Ze hebben zeven liften. Dit zijn zes sleepliften en een stoeltjeslift. Dit gebied staat vooral bekend om de mooie natuur.

Goedkope skivakantie

Doordat de prijzen vergeleken met Nederland in Slowakije erg laag zijn kun je een goedkope skivakantie hebben. Je kunt vooral veel bestaren als je een goedkoop huisje huurt bij een particulier.
© 2008 - 2018 Dribbel, het auteursrecht (tenzij anders vermeld) van dit artikel ligt bij de infoteur. Zonder toestemming van de infoteur is vermenigvuldiging verboden.
Gerelateerde artikelen

Reageer op het artikel "Goedkoop op Wintersport in Slowakije"

Infoteur: Dribbel
Gepubliceerd: 18-09-2008
Rubriek: Reizen en Recreatie
Subrubriek: Wintersport
Schrijf mee!