InfoNu.nl > Reizen en Recreatie > Wintersport > Goedkoop op Wintersport in Andorra

Goedkoop op Wintersport in Andorra

Goedkoop op Wintersport in Andorra Wie goedkoop op wintersport wil kan ervoor kiezen om naar Andorra te gaan. De prijzen zijn in Andorra erg laag, waardoor de normaal dure wintersport een stuk minder duur wordt. Hierdoor kun je voor minder geld of langer op wintersportvakantie.

Skigebieden

In Andorra zijn er twee skiegebieden waar je kunt skien, snowboarden en langlaufen. Beide gebieden zijn redelijk sneeuwzeker, het komt maar zelden voor dat er geen natuurlijke sneeuw ligt. Dit zijn de twee skiegebieden:
  • Vall Nord
  • Grand Valira

Vall Nord

Skigebied Vall Nord is met 89 km piste de kleinste van de twee. Vroeger bestond dit ski gebied uit drie verschillende gebieden die doormiddel van liften nu met elkaar in verbinding staan. Ondanks dat dit het kleinere skigebied is, heeft het skigebied voor iedereen wat te bieden. De keuze mogelijkheden zijn hier groter dan bij het grotere Grand Valira. Als je echt goedkoop wilt skien/snowboarden in Andorra dan moet je bij dit skigebied zijn. De skipassen zijn hier goedkoper. Dit komt natuurlijk omdat er minder piste is, maar met toch 89 kilometer aan piste is dit gebied zeker niet klein te noemen.

Grand Valira

Het skigebied Grand Valira is dus het grotere skigebied van Andorra. In totaal bestaat het gebied uit 193 kilometer aan piste. Het skigebied is opgedeeld in vier kleinere skigebieden. Dit zijn Pas de la Casa, Grau Roig, Soldeu en El Tarter.

Langlaufgebied La Rabassa

Voor de echte langlaufliefhebbers is er ook nog een langlaufgebied. Dit gebied het La Rabassa. In totaal heeft La Rabassa 17 kilometer aan loipes, waar je ook met andere voertuigen /sleetjes overheen kan. Je kunt bijna alles huren in de omgeving van dit gebied.

Goedkoop (uit)Eten

Andorra is geen duur land. Je kunt er redelijk goedkoop uit eten en vooral het drinken is vergeleken met andere landen erg goedkoop. De prijzen zijn laag in Andorra, omdat er weinig belasting over producten zit. Hierdoor zijn producten zoals sterke drank en benzine veel goedkoper dan in andere landen.

Goedkoop huren

Ook de prijzen van huurwaar zijn erg laag in Andorra. Je kunt redelijk goede skiís voor weinig geld huren. Als je ervoor kies om voor meerdere jaren te gaan skien, kan je voordeliger uit zijn als je skiís koopt. Als je deze dan ook nog in Andorra koopt ben je helemaal goedkoop uit.

Met de Auto, de Bus, de Trein of het Vliegtuig?

De Nederlandse wintersporter gaat hoofdzakelijk met de auto richting zijn bestemming, maar er zijn steeds betere alternatieven voor deze lange rit. Met een georganiseerde busreis zul je ongeveer even lang onderweg zijn, maar hoef je zelf niet achter het stuur te zitten. Dit geldt ook voor een treinreis. Deze twee opties zullen je waarschijnlijk wel wat meer kosten dan vervoer met je eigen auto. Je kunt er ook voor kiezen om te vliegen. Tegenwoordig zijn er genoeg goedkope vluchten richting Andorra. Je zult dan niet naar Andorra maar naar een dichtbij gelegen vliegveld moeten vliegen en daar een auto huren. Op de website vliegen.freehostia.com kun je mee informatie vinden.
© 2008 - 2018 Dribbel, het auteursrecht (tenzij anders vermeld) van dit artikel ligt bij de infoteur. Zonder toestemming van de infoteur is vermenigvuldiging verboden.
Gerelateerde artikelen

Reageer op het artikel "Goedkoop op Wintersport in Andorra"

Infoteur: Dribbel
Gepubliceerd: 17-09-2008
Rubriek: Reizen en Recreatie
Subrubriek: Wintersport
Schrijf mee!