InfoNu.nl > Reizen en Recreatie > Steden > De Italiaanse stad Milaan, wat is er te doen en te zien?

De Italiaanse stad Milaan, wat is er te doen en te zien?

De Italiaanse stad Milaan, wat is er te doen en te zien? Milaan is de tweede stad van Italië en de belangrijkste stad van Noord-Italië. Milaan is een uitstekende keus voor een vakantie gezien de vele activiteiten die de stad huisvest. Je kunt hier prachtige musea en monumenten bezoeken. In Milaan kun je bijvoorbeeld uitstekend winkelen, parken en tuinen bezoeken en nog veel meer. Lees hier alle informatie over Milaan want Milaan is zo groot en divers dat je van tevoren zeker een plan vaan aanpak voor de vakantie klaar moet hebben omdat je anders nodeloos tijd verliest en dit mag je niet gebeuren in deze wonderschone stad. Milaan is de tweede stad van Italië en de belangrijkste stad van Noord- Italië. Eigenlijk kan Milaan niet beroemd zijn om haar esthetische schoonheid omdat het meeste van haar schoonheid in de Tweede Wereldoorlog beschadigd of zelfs helemaal verdwenen is. Toch is er nog hoop voor de bezoekers. Er zijn veel activiteiten bedoeld voor het vermaak van de toeristen.

Musea en monumenten

Milaan biedt heeft vooral een groot aanbod voor liefhebbers van geschiedenis. De musea zijn bijna altijd gebaseerd op het opnieuw beleven van de Italiaanse Barok, dit is een stijlperiode van begin 17e eeuw tot de eerste helft van de 18e eeuw dat vooral tot uiting kwam in de architectuur, tuinarchitectuur, schilderkunst, beeldhouwkunst, literatuur en muziek. Maar er zijn ook tal van andere soorten musea beschikbaar voor de hedendaagse toerist. Enkele van de beroemdste musea die nu in trek zijn bij bezoekers van Milaan zijn: Pinacoteca di Brera, Poldi Pezzoli Museum, Bagatti Valsecchi Museum, Societa per le Belle Arti ed Esposizione Permanente en Civico Museo Archeologico. Ook zijn er veel monumenten die allemaal hun eigen verhaal te vertellen hebben, allemaal op hun eigen artistieke manier. Dit zijn ook de belangrijke attracties voor bezoekers in Milaan, enkele voorbeelden zijn: de Castello Sforzesco, La Scala Theatre en Chiaravalle Abbey.

Gebieden die een bezoek waard zijn

Piazza del Duomo is de spil van alle recreatieve, traditionele en entertain activiteiten in Milaan en dus zeker een bezoek waard. Verder heb je nog Piazza Ducad’AOST,Piazzale Cordusio en Piazza San Babila dit zijn levendige en mooie marktplaatsen waar ook altijd van alles te doen is. Je kunt hier op bijna alles bieden wat je eventueel zou willen hebben of nodig hebt. Opvallend is dat het drukste moment van de dag midden in de nacht is. Wil je dus de inwoners van Milaan in haar eenvoudigste vorm bezig zien dan loont het zeker de moeite om hier 's nachts een bezoek aan te brengen.

Winkelen

Galleria Vittorio Emanuele is een hemels genot voor alle verkwistende en extravagante toeristen. Dit gebied bestaat voornamelijk uit winkels van luxe merken zoals, Prada. Verder bevat het fastfoodketens, winkels en is er zilverwerk te koop maar er is nog veel meer dan alleen maar dit. Er is ook een ontzettende verscheidenheid aan restaurants en Cafés, galeries en boetiekjes met internationaal erkende reputatie. Corso Vittorio Emanuele is een paradijs voor liefhebbers van winkelen. Omdat de inwoners van Milaan gek op winkelen zijn zijn er tal van winkels en winkellocaties om te bezoeken. Voor de echte winkelaar is Milaan gewoon het paradijs.

Parken en Tuinen

Door de vernietigende uitwerkingen van de Tweede Wereldoorlog heeft Milaan toch een deel van haar pittoreske fascinatie voor de recreatie van haar inwoners verloren. Toch heeft Milaan nog steeds een verscheidenheid aan parken en tuinen. De meest beroemde van deze parken en tuinen zijn: Sempione Park, Giardini pubblici en Giardini della Guastalla. Deze parken zijn niet allen prachtig groen en fabelachtig door de vele bloemen maar zij geven ook de rust en kans om te mediteren, al je angsten te vergeten en gewoon helemaal tot rust te komen.

Shopaholics

Als je een oncontroleerbare drang om te winkelen hebt. En wil je alle belangrijke locaties van alle belangrijke internationale luxe merken zien dan is Milaan de beste keus en zal deze stad voor jou een waar paradijs zijn. Voor alle shopaholics is Milaan het paradijs met al je favoriete merken kleding, schoenen en accessoires, met tal van voordelen waarvan je voorheen geen idee had dat je in staat was daarvan te kunnen genieten.
Gerelateerde artikelen
Bronnen en referenties
  • Inleidingsfoto: Cococc, Pixabay
  • http://milaan.nl/
  • http://www.allesovermilaan.nl/
  • http://www.cityspotters.com/italie/milaan.html
  • http://www.youropi.com/nl/milaan-17

Reageer op het artikel "De Italiaanse stad Milaan, wat is er te doen en te zien?"

Infoteur: Weeswijzer
Laatste update: 11-01-2018
Rubriek: Reizen en Recreatie
Subrubriek: Steden
Schrijf mee!