InfoNu.nl > Reizen en Recreatie > Steden > Pretparken in Los Angeles

Pretparken in Los Angeles

Pretparken in Los Angeles Orlando is de hoofdstad van Amerika als het gaat om de hoeveelheid pretparken. Los Angeles mag echter zeker niet vergeten worden. De stad heeft namelijk erg veel pretparken, zoals bijvoorbeeld Universal Studios, Disneyland Anaheim, Six Flags en Knott’s Berry Farm. Ben jij een liefhebber van pretparken? Dan moet je dus zeker eens naar Los Angeles gaan!

Universal Studios

Universal Studios is een pretpark en studio in één. Bekende films van Universal Studios zijn er al opgenomen, zoals bijvoorbeeld King Kong, War of Worlds en Psycho. Het hele pretpark is volledig gericht op films. Zo heb je er bijvoorbeeld een achtbaan van de film The Mummy en kun je in een waterattractie die geheel in het teken staat van Jurassic Parc. Erg leuk is de speciale studiotour, waarbij je langs de verschillende locaties komt waar films zijn gemaakt. Daarnaast zijn er talloze shows die je kunt bekijken, zoals bijvoorbeeld de stuntshow van Waterworld, die al verschillende prijzen heeft ontvangen.

Disneyland Anaheim

Disneyland doet het altijd goed bij alle leeftijden. Disneyland Anaheim is niet het grootste park van Disneyland, maar zeker wel de moeite waard. Maak kennis met je leukste Disneyvrienden en ga verschillende attracties in. Ben je meer voor de thrillrides? Tegenover Disneyland vind je California Adventure. Hier is een toren van zo’n zestig meter hoog waar je in vier seconden naar de top wordt geschoten. Ook is er een grote achtbaan voor de echte durfals.

Six Flags

Liefhebbers van achtbanen kunnen goed terecht in Six Flags. Dit attractiepark heeft voornamelijk veel achtbanen. Maak bijvoorbeeld een ritje in de achtbaan Magic Mountain of in de Goliath.

Knott’s Berry Farm

Knott’s Berry Farm was ooit een boerderij. De boerderij richtte zich met name op bessen. Na de oorlog besloot de eigenaar zich wat meer op de bezoekers te richten. Er kwam een echte spookstad. In de jaren 50 en 60 werd de boerderij omgebouwd tot pretpark. Tegenwoordig zijn er allerlei attracties, zoals bijvoorbeeld achtbanen en waterattracties. Ook voor de jongste bezoekers is er genoeg te ontdekken in Knott’s Berry Farm.

Conclusie

Los Angeles is een prima thuisbasis voor mensen die graag naar pretparken gaan. Houd goed de verschillende reclamefolders in de gaten. Hier staan vaak leuke kortingscodes in voor attractieparken. De reclamefolders kun je op straat en in hotels krijgen. De meeste pretparken hebben ook speciale tickets voor mensen die extra snel de attracties willen doen. Je krijgt dan voorrang op de rest van de bezoekers. Deze tickets zijn wel een stuk duurder dan de normale entreekaarten.

Lees verder

Gerelateerde artikelen
Bronnen en referenties
  • Wikipedia
  • Take-a-trip.nl

Reageer op het artikel "Pretparken in Los Angeles"

Infoteur: Writingsuus
Laatste update: 17-09-2016
Rubriek: Reizen en Recreatie
Subrubriek: Steden
Special: Stedentrip Los Angeles
Schrijf mee!