InfoNu.nl > Reizen en Recreatie > Steden > Stedentrip Anaheim, Amerika

Stedentrip Anaheim, Amerika

Stedentrip Anaheim, Amerika Anaheim is een stad gelegen in Californië, vlakbij Los Angeles. Veel mensen denken dat Anaheim en Los Angeles één stad zijn, maar dit is niet het geval. De steden liggen echter zo dicht bij elkaar, dat de misvatting logisch is. Anaheim kent verschillende bezienswaardigheden. De bekendste is Disneyland Anaheim.

Over Anaheim

Anaheim ligt in Californië, Amerika. De stad ligt in Orange County, in de buurt van Santa Ana en Los Angeles. De stad is vooral bekend vanwege het pretpark Disneyland Anaheim. Anaheim is gesticht door vijftig families uit Duitsland in 1857. De stad was eerst een industriële stad. Tegenwoordig is Anaheim uitgegroeid tot stad met attractieparken. Ook staat de stad bekend om de vele sportteams.

Ligging van Anaheim

Openbaar vervoer

Het openbaar vervoer in Anaheim is niet heel goed geregeld. Je hebt de mogelijkheid om de bus te pakken, maar vaak is dit erg omslachtig. Bussen rijden daarnaast niet heel erg vaak. Ook zijn er taxiís, maar houd er rekening mee dat deze erg prijzig zijn. De beste manier om je te verplaatsen in Anaheim en de omgeving daarvan is toch echt door een auto te huren.

Bezienswaardigheden Anaheim

Anaheim heeft verschillende bezienswaardigheden die de moeite waard zijn om te bekijken. Enkele bezienswaardigheden in Anaheim:

  • Anaheim Convention Center
  • Anaheim GardenWalk
  • Angel Stadium
  • HondaCenter

Musea

Wanneer je veel van musea houdt, is Anaheim niet de stad waar je moet zijn. Anaheim heeft namelijk niet heel veel musea waar je terecht kan. Voor goede musea kun je beter naar Los Angeles gaan, aangezien het aanbod daar stukken groter is. Het is erg gemakkelijk om vanuit Anaheim naar Los Angeles te gaan.

Attractieparken

In Anaheim en de omgeving daarvan zijn talloze attractieparken te vinden. Het is één van de voornaamste reden voor toeristen om naar Anaheim te gaan. Het bekendste attractiepark is waarschijnlijk Disneyland Anaheim. Hier kun je talloze attracties in en uiteraard ook kennismaken met je favoriete Disneyfiguren. Een ander attractiepark in Anaheim is Adventure City. Dit park is superklein, maar wordt ondanks dat wel heel veel bezocht.
Andere pretparken in de buurt zijn Universal Studioís en Six Flags. Er zijn echter nog veel meer attractieparken die je gemakkelijk kunt bereiken vanuit Anaheim.

Winkelen

Anaheim is geen stad met talloze winkelmogelijkheden. Toch kun je er zeker slagen wanneer je wat leuks zoekt. De meeste winkels vind je bij Anaheim GardenWalk. Hier kun je talloze winkels vinden en ook zijn er mogelijkheden om uit eten te gaan. Gespecialiseerde Disneywinkels vind je natuurlijk in Disneyland Anaheim. Wanneer je echter heel uitgebreid wilt winkelen, kun je het beste een dagje naar Los Angeles gaan.

Uitgaansmogelijkheden in Anaheim

Wanneer je uit wilt gaan in Anaheim, dan moet je vooral bij de Anaheim GardenWalk zijn. De GardenWalk heeft vooral veel cafés. In Anaheim vind je wel een paar discotheken, maar het aanbod is niet heel groot. Soms zijn er ook live optredens en comedyshows in Anaheim. Echte feestbeesten zullen echter naar Los Angeles moeten gaan om tot diep in de nacht uit te kunnen gaan.

Lees verder

Gerelateerde artikelen
Bronnen en referenties
  • http://en.wikipedia.org/wiki/Anaheim,_California
  • http://anaheimoc.org

Reageer op het artikel "Stedentrip Anaheim, Amerika"

Infoteur: Writingsuus
Laatste update: 17-09-2016
Rubriek: Reizen en Recreatie
Subrubriek: Steden
Special: Amerika
Schrijf mee!