InfoNu.nl > Reizen en Recreatie > Steden > Hotels in Amsterdam: kleinste, grootste, duurste, low budget

Hotels in Amsterdam: kleinste, grootste, duurste, low budget

Hotels in Amsterdam: kleinste, grootste, duurste, low budget Hotels in Amsterdam! De kleinste, grootste, duurste en low budget hotels in Amsterdam. Amsterdam is de hoofdstad van Nederland en één van de mooiste steden dat ons land rijk is. De geschiedenis van Amsterdam begint zo'n 1000 jaar geleden en het werd toen nog Aemestelle genoemd. Inmiddels is het uitgegroeid tot een stad van circa 760.000 inwoners. Het is een bruisende stad waar veel gebeurt op het gebied kunst, cultuur en evenementen, maar het is ook gewoon een leuke stad om uit te gaan of te winkelen. Het is een overnachting waard in één van de kenmerkende hotels van Amsterdam.

Hotels in Amsterdam

Legenda
A. De Windketel
B. Ibis Amsterdam Airport
C. Boothotel
D. Amstel Intercontinental
E. The College Hotel
F. Seven Bridges Hotel
G. Hotel Arena
H. Hotel V Frederiksplein

Hotels in Amsterdam

Het kleinste hotel

Het kleinste hotel van Amsterdam, De Windketel, heeft slechts één accommodatie. Het bestaat uit drie verdiepingen: op de benedenverdieping zijn de entree en de woonkeuken, op de eerste verdieping is de woonkamer gesitueerd en op de bovenste verdieping is er een slaap- en badkamer. Je kan er met twee personen overnachten. Het ligt op 15 minuten lopen van de binnenstad. Het is een vrijstaand, historisch achthoekig torentje met drie verdiepingen. Het windketelhuisje is omstreeks 1900 gebouwd in opdracht van het hoofdstedelijke waterleidingbedrijf.

Het grootste hotel in Amsterdam

Bent u toch meer gesteld op wat meer mensen om u heen, dan kunt u uitwijken naar het grootste hotel in Amsterdam: Ibis Amsterdam Airport 644 kamers, direct gevolgd door Novotel Amsterdam City met 611 kamers. In een bericht op het Architentenweb.nl van 1 oktober 2008 staat dat in 2010 aan de Oosterdokskade in Amsterdam het grootste hotel van Nederland, het nieuwe City Inn-hotel, de deuren opent. Maar met de geplande 553 kamers zullen ze slechts de derde grootste worden.

Ibis Amsterdam Airport ligt slechts 30 minuten van het centrum van Amsterdam en het beschikt over betaalde parkeergelegenheid.Het beschikt over een bistro en een Pasta- en pizzaproeverij.

Een boothotel

Het is ook erg leuk om in een boothotel te slapen: Amstel Botel! Hét drijvende Hotel in Amsterdam. Ze prijzen zichzelf aan als een luxueus, maar goedkoop hotel. Het hotel ligt aan het IJ.

De bar in het hotel beschikt over een pooltafel, flipperkast, jukebox en Dart-spel. U kunt uw auto gratis parkeren bij het Amstel Botel. Ook is er fietsverhuur direct in het hotel. Het hotel is zeer betaalbaar.

Meest luxe hotel in Amsterdam

Het meest luxe en stijlvolle hotel in Amsterdam is onmiskenbaar het vijf steren hotel Amstel Intercontinental aan de Professor Tulpplen 1, hartje Amsterdam. Het restaurant La Rive is beloond met een Michelin-ster. Het hotel opende haar deuren in 1867. In september 1992 ging het hotel na een renovatie van 2 jaren weer open en sindsdien kan het bogen op haar eerdere glorie en wordt het met recht de 'Grand Dame' van de Nederlandse hotels worden genoemd. U moet wel beschikken over een dikke beurs. De prijzen varieren van 250,- tot 1.100,- per nacht.

Sfeervol hotel

The College Hotel is een boutique hotel in Amsterdam die gerund wordt door studenten, die onder supervisie van professionals staan. Het is gevestigd in een prachtig 19e eeuws schoolgebouw. De keuken grijpt terug op klassieke gerechten die ze een eigentijds tintje geven.

Meest charmante hotel in Amsterdam

Het meest charmante en idyllische hotel is een 300-jaar oud authentiek herenhuis in het centrum van het historische hart van Amsterdam: hotel Seven Bridges. Het hotel kenmerkt zich door sfeervol ingerichte kamers met Oosterde tapijten op houten of marmeren vloeren en handgemaakte meubels. De meubels zijn aangekocht bij Sotheby's, Christie's en Schloss Ahlden/Hannover. De meubels variëren van Baroque, Louis XV, Louis XVI, Empire, Biedermeier tot Art Deco.

Meest trendy hotel

Een kek hotel is onmiskenbaar Hotel Arena dat beschikt over een eigen discotheek in een oud kerkgebouw. Ze adverteren met entertainment met clowns, goochelaars en travestieten of een 80's feestje. Bij 'wed and walk' kun je trouwen voor één dag, zodat u kunt voelen hoe het is getrouwd te zijn. Het gaat om een mix 'of commerce, art and culture'.

Modernste hotel in Amsterdam

Hotel V Frederiksplein is een vrij nieuw hotel dat traditioneel aan de buitenzijde is, maar zeer modern aan de binnenkant. Een rubberen receptiebalie en een kiezelstenen badkamermuur zijn enkele van de meest opvallende designelementen in het hotel.

De Albert Cuyp markt ligt op een steenworp afstand van het hotel en het bruisende nachtleven van het Rembrandtplein en het Leidseplein is ook lopend te doen. Het hotel heeft geen eigen parkeerfaciliteiten.

Heeft u nog suggesties of tips? Ik hoor ze graag. Ook uw ervaringen zijn welkom.

Lees verder

Gerelateerde artikelen
Goedkoop op vakantie in peperduur hotelGoedkoop op vakantie in peperduur hotelIn de zomer van 2012 gingen er, volgens onderzoek van NBTC-NIPO Research, ruim 400.000 mensen minder op vakantie dan in…
Wat kost een hotelkamer in het buitenlandWat kost een hotelkamer in het buitenlandDe prijzen die u moet betalen voor een hotelovernachting, kunnen sterk uiteen lopen. Uit onderzoek van hotels.com blijkt…
Boutique hotels: Kleinschalig en luxueuze hotelsBoutique hotels (ook wel boetiek hotel) is binnen Nederland nog een relatief onbekend fenomeen. Design, luxe, goede loca…
Buddha Bar ook naar AmsterdamHoewel het de bedoeling was dat Amsterdam al in 2009 bij het Leidseplein een Buddha Bar zou hebben, wordt dit waarschijn…
WestCord Hotel Noordsee op AmelandWestCord Hotel Noordsee op AmelandWestCord Hotel Noordsee op Ameland is een van de hotels van het familiebedrijf van de familie Westers. In 2002 lieten Ha…
Bronnen en referenties
  • Inleidingsfoto: Pcdazero / Pixabay
  • http://www.architectenweb.nl/aweb/redactie/redactie_detail.asp?iNID=16362
  • http://www.charmingamsterdamhotels.nl/nl/charmante_trendy_luxe_hotels/
  • http://www.hotels.nl/nl/amsterdam/hotelvfrederiksplein/
  • http://www.missethoreca.nl/1068774/hotel/hotel-nieuwsbericht/CityInnNietGrootsteHotel.htm
  • http://www.windketel.nl/index.php?pageid=main&catid=geschiedenis

Reageer op het artikel "Hotels in Amsterdam: kleinste, grootste, duurste, low budget"

Reactie

Pwe, 27-01-2011 13:06 #1
Toch maar even voor de duidelijkheid; het grootste hotel in Amsterdam kan niet het Ibis Amsterdam Airport zijn, want dat ligt in Badhoevedorp, gemeente Haarlemmermeer.

Infoteur: Tartuffel
Laatste update: 16-09-2016
Rubriek: Reizen en Recreatie
Subrubriek: Steden
Reacties: 1
Schrijf mee!