InfoNu.nl > Reizen en Recreatie > Steden > Kerstmarkt in Oberhausen

Kerstmarkt in Oberhausen

Het is een gezellige tijd. December. De kerstboom wordt van zolder afgehaald het huis wordt versierd, en we gaan gezellig op pad naar één van de vele kerstmarkten. De kerstmarkt in Oberhausen is een kerstmarkt die je niet snel zult vergeten. Veel muziek, kerstspullen, glühwein en een hoop gezelligheid.

Oberhausen

Oberhausen heeft ongeveer 220.000 inwoners. Het is een middelgrote stad in het Ruhrgebied. Vroeger stond Oberhausen bekend om zijn grote industrie, maar tegenwoordig staat Oberhausen bekend als een reisbestemming en een vrijetijdscentrum. In het stadsdeel Neue Mitte staat een zeer groot winkelcentrum. Ook is het vrijetijdscentrum CentrO met de Gasometer erg bekend en vind je in Oberhausen Duitslands grootste Sea Life Aquarium. Jaarlijks trekt de stad Oberhausen zo ongeveer 23 miljoen bezoekers.

Kerstmarkt

Het CentrO wordt in de adventstijd omgebouwd tot een groot sprookjesdecor van glimmende kerstballen, mooie kristallen, en schitterende lichtjes. Van 15 november tot en met 23 december kan je op verschillende locaties in en rondom het winkelcentrum genieten van de grootste kerstmarkt van het Ruhrgebied.

Er staan meer dan 150 mooi versierde kraampjes. Het aanbod is zeer divers. Speelgoed, lekkernijen, kerstspullen, glühwein alles vind je op deze grote kerstmarkt. Tevens vind je diverse kerststallen en kan je zien in grote hutten hoe diverse producten ambachtelijk gemaakt worden. Het CentrO blijft ook niet achter in deze kerstwereld. Het gehele centrum is verlicht met 300.000 lampjes en er staat een reusachtige kerstboom. Tevens zijn alle winkels (ruim 200 stuks) in het centrum de gehele periode open tot 22:00.

Dagtochten

Er worden verschillende dagtochten georganiseerd door verschillende touroperators. Voor ongeveer 25 euro word je naar Oberhausen gebracht en ga je dezelfde avond nog terug. Prima te doen als je gewoon lekker even over de kerstmarkt wilt lopen om kleine inkopen te doen. Er worden ook meerdere dagen aangeboden. U verblijft dan in een hotel en wordt daarna weer thuis gebracht met de bus. U kunt natuurlijk ook gerust met eigen vervoer naar Oberhausen.

© 2008 - 2017 Arjanne26, het auteursrecht (tenzij anders vermeld) van dit artikel ligt bij de infoteur. Zonder toestemming van de infoteur is vermenigvuldiging verboden.
Gerelateerde artikelen

Reageer op het artikel "Kerstmarkt in Oberhausen"

Infoteur: Arjanne26
Gepubliceerd: 19-11-2008
Rubriek: Reizen en Recreatie
Subrubriek: Steden
Schrijf mee!