InfoNu.nl > Reizen en Recreatie > Buitenland > Kerstmarkt in Kopenhagen: Tivoli Gardens

Kerstmarkt in Kopenhagen: Tivoli Gardens

Kerstmarkt in Kopenhagen: Tivoli Gardens Op zoek naar iets anders dan een kerstmarkt in Nederland of Duitsland? Kopenhagen is al jaren een goed alternatief en met een directe trein verbinding en een vliegveld op korte afstand van de stad is het makkelijk te doen voor een weekendje weg. Kopenhagen staat bekend om zijn Tivoli Gardens en deze zijn de topattractie in de weken voor kerst.

Tivoli Gardens

Tivoli is een mengsel van een pretpark, prachtige tuinen en - in de kersttijd - een prachtige kerstmarkt. Het is het oudste pretpark van de wereld, geopend in 1843, en was de inspiratie voor Walt Disney om Disneyland te bouwen. Toen Michael Jackson in Tivoli Gardens verscheen vond hij het park zo geweldig mooi dat hij het geprobeerd heeft te kopen. Dat gezegd hebbende, verwacht niet dat Tivoli een kleinere versie is van Disneyland, want dat is het niet. Tivoli is iets heel anders en is iets voor mensen van alle leeftijden. Ieder kan plezier hebben in de attracties in het pretpark die variëren van langzame attracties als met een boot over het weer tot een achtbaan. Je kunt daarnaast genieten van de rustige sfeer in het prachtige landschap en in de winter kun je er zelfs schaatsen. Je kunt hier ook eten in een aantal restaurant of eetkraampjes die variëren van Deens tot aan Grieks. Meer dan genoeg keuze!

Tivoli Gardens met kerst

De kerst in Tivoli begint in het midden van november en loopt tot de 30ste van december. Het is een volledig magische ervaring, helemaal natuurlijk wanneer het net gesneeuwd heeft. Bij de binnenkomst wordt je begroet door tuinen en kleine dorpjes in Deense stijl vol belicht en met kraampjes met warme Glühwein en verschillende andere lekkernijen. Natuurlijk vind je ook de echte Kerstman hier terug en lekkernijen uitdeelt aan kinderen. Elke dag om 17uur vind je op het meer een groot licht en water show welke je zeker moet zien.

Met de kerst wordt groot uitgepakt met vele kerstkraampjes en vele versieringen door het gehele park heen. Je hebt ook een heuse Kerst parade die twee keer in de week speelt. Je kunt ook Father Christmas en Rudoplh ontmoeten elke dag vanaf 11 uur. De kerstmarkt is van 12 november tot 30 december.

Na de kerst, vanaf 26 december tot en met 30 december heb je elke avond een vuurwerk show.

Prijzen

Er zijn verschillende prijzen van toepassing. In november betaal je als volwassene (ouder dan 12 jaar) 75 DKK (ongeveer 10euro) en in de maand december 95 DKK (ongeveer 12,75) per dag. Voor kinderen is dit 50 DKK (ongeveer 6,75 euro). Dit is alleen voor de toegang tot het werk. Wanneer je toegang wilt hebben tot de attracties moet je dit apart betalen of een Multi ride tickets open die voor volwassenen 205 DKK (ongeveer 27,50 euro) kost en voor kinderen 170 DKK (ongeveer 22,75 euro).

Contact informatie

Tivoli A/S 3 Vesterbrogade
P.O.Box 233
1630 Copenhagen Denmark
(+45) 3315 1001
Website: http://www.tivoli.dk/
© 2010 - 2019 Misterlak, het auteursrecht (tenzij anders vermeld) van dit artikel ligt bij de infoteur. Zonder toestemming van de infoteur is vermenigvuldiging verboden.
Gerelateerde artikelen

Reageer op het artikel "Kerstmarkt in Kopenhagen: Tivoli Gardens"

Infoteur: Misterlak
Laatste update: 13-03-2011
Rubriek: Reizen en Recreatie
Subrubriek: Buitenland
Schrijf mee!