InfoNu.nl > Reizen en Recreatie > Vrije tijd > Wat te doen in de winter?

Wat te doen in de winter?

Wat te doen in de winter? In de winter is er vaak een stuk minder te doen dan in de zomer. De meeste mensen zitten in de winter het liefst binnen, lekker warm bij de kachel en achter de computer of televisie. Maar eigenlijk is buiten zijn in de kou erg gezond en er zijn echt wel leuke dingen te doen in de winter. Koude lucht bevat veel zuurstof en daarom is buiten zijn gezond en lekker. Als je in beweging bent valt het met de kou vaak hartstikke mee en als je weer terug in je warme huis komt, geeft dat een lekker gevoel. Als je toch de deur uit wil, maar niet buiten wil zijn, dan zijn er nog genoeg andere dingen die je kunt doen.

Boswandeling

Het bos is in alle seizoenen mooi, ook in de winter op de koudere dagen. Ga eens 's morgens vroeg. Als er nachtvorst is geweest dan kun je hele mooie natuurverschijnselen tegen komen. Ook als het net heeft gesneeuwd of als het sneeuwt is het bos erg mooi. Rondom de bossen zijn vaak uitspanningen waar je lekker kunt opwarmen met een warme chocolademelk bijvoorbeeld.

Schaatsen

In de winter is schaatsen erg populair bij veel mensen. Probeer het ook eens. Het hoeft niet eens heel hard te vriezen, vaak worden er in dorpen en steden speciale schaatsbanen aangelegd. In de meeste gevallen worden een weiland onder water gezet, bij een lichte vorst kun je al snel hierop schaatsen.

Kerstmarkten

Natuurlijk is de winter de perfecte tijd om een kerstmarkt te bezoeken. Dordrecht heeft elk jaar een grote en gezellige kerstmarkt, maar voor de echte kerstmarkten kun je het beste afreizen naar Duitsland. Dusseldorf, Keulen een Aken zijn onder de Nederlanders populaire bestemming voor de kerstmarkt. Ook de kerstmarkt van Antwerpen is erg gezellig, vergeet in het Antwerpen ook niet het stadspark te bezoeken.

Winkelen

Wil je er toch op uit, maar wil je liever niet de hele tijd buiten in de kou zijn? Ga dan eens winkelen bij een overdekt winkelcentrum, dan ben je er toch uit en je bent lekker buiten de deur. Geen zin in veel winkels, dan kun je ook nog bij tuincentrums gaan kijken. Rond de kerst zijn erg prachtige kerstafdelingen waar van alles te zien is. Je kunt je zeker een middag vermaken op deze manier. Tijdens het winkelen kun je natuurlijk ook lekker ergens wat warms gaan drinken of eten. Een warme chocolademelk of erwtensoep zijn echte winterse opwarmers.

Beautydagje

In de winter is het bezoeken van de sauna ook erg lekker. In de sauna is het heerlijk warm en buiten is het koud. Bij de grotere sauna's is er vaak ook wel een buitenbad geopend. Hoe lekker is dat? In de sneeuw in een lekker warm bad?

Sporten

Je kunt van de bank af komen en lekker gaan sporten. Bewegen doet je goed en is nog gezond voor je ook. Ga lekker naar de sportschool voor minimaal één uur, daarna even in de sauna en onder de warme douche en gegarandeerd dat jij je goed voelt.
Gerelateerde artikelen

Reageer op het artikel "Wat te doen in de winter?"

Infoteur: Linda1986
Gepubliceerd: 14-11-2012
Rubriek: Reizen en Recreatie
Subrubriek: Vrije tijd
Schrijf mee!