InfoNu.nl > Reizen en Recreatie > Vrije tijd > Bioscoopbon: waar te koop en waar te besteden?

Bioscoopbon: waar te koop en waar te besteden?

Bioscoopbon: waar te koop en waar te besteden? Met een Nationale Bioscoopbon kan je iemand een avondje bioscoop cadeau doen. Met een dergelijke bon kan de ontvanger zelf kiezen welke film hij of zijn wil gaan bekijken. Maar welke waardes zijn verkrijgbaar? En waar koop je een Nationale Bioscoopbon en bij welke bioscopen is deze te besteden? Onderstaand lees je alle informatie over de Nationale Bioscoopbon.

Inhoud

Bioscoopbon

Een filmliefhebber kan je niet blijer maken dan met een Bioscoopbon. Een Bioscoopbon is een cadeaubon die kan worden verzilverd bij bioscopen en filmtheaters. De ontvanger kan dus geheel gratis of met korting zijn of haar film naar keuze bezoeken.

Prijzen Bioscoopbon

De Nationale Bioscoopbon is verkrijgbaar in diverse bedragen, je kan dus zelf kiezen hoeveel je wilt uitgeven. De bedragen waaruit gekozen kan worden zijn:
  • 5 euro
  • 7,5 euro
  • 10 euro
  • 12,5 euro
  • 15 euro
  • 25 euro

Standaard is een bioscoopbon in een envelop verpakt. Het is ook mogelijk om de bon te verpakken in een chique filmblik. Dit kost 1,89 euro extra.

Bioscoopbon kopen

Een Nationale Bioscoopbon is op verschillende plaatsen te koop, namelijk bij:
  • Bioscopen
  • Filmtheaters
  • VVV kantoren
  • Free Record Shop filialen
  • AKO filialen
  • Van Leest filialen
  • PostNL Postkantoren

Naast bovenstaande verkooppunten is de Nationale Bioscoopbon ook via de eigen website online te bestellen. Voor online bestellingen wordt 1,99 euro aan verzendkosten gerekend. Bestellingen die een waarde hebben die hoger is dan 70 euro worden aangetekend verstuurd. Dit kost 7 euro extra. Online bestellingen die worden gedaan voor 11.00 uur worden nog dezelfde dag verwerkt en meegegeven aan PostNL.

Hoe gebruiken Bioscoopbon?

De bon was bij elke bioscoop en filmtheater in Nederland te gebruiken. Echter geldt voor de bioscopen van Pathé dat Bioscoopbonnen die zijn gekocht na 1 april 2015 niet meer te verzilveren zijn bij Pathé. Bij een acceptant van de Bioscoopbon geldt dat de Bioscoopbon gebruikt kan worden voor iedere gewenste film. Op de website van de Nederlandse Vereniging van Bioscoopexploitanten is een overzicht te vinden van alle acceptanten in Nederland. Overigens kan een Nationale Bioscoopbon niet worden gebruikt om online je bioscoopticket te betalen (alleen bij de kassa’s).

Saldochecker

Op de website van Bioscoopbon kan je een saldochecker vinden waar je het saldo kan achterhalen van je bon. Ook kan je de uiterste geldigheidsdatum controleren aan de hand van de cijfercode op de Bioscoopbon.

Bijbetalen of geld terug?

Wanneer het bioscoopkaartje goedkoper is dan de waarde van de Nationale Bioscoopbon zal je geld terugkrijgen. Het is ook mogelijk om bij te betalen wanneer het bioscoopkaartje duurder is dan de waarde van de bon. Een bioscoopkaartje kost overigens gemiddeld circa 8 tot 10 euro. Een bioscoopkaartje voor een 3D voorstelling is iets duurder, circa 11 tot 12 euro.

Geldigheid bioscoopbon

Een bioscoopbon is niet onbeperkt geldig. Op de bon staat een geldigheidsdatum waaraan de bioscopen en filmtheaters zich meestal houden. Wanneer de datum verstreken is kan de bon dus geweigerd worden.

MaDiWoDo-bioscoopbon

Zoals de naam al deels aangeeft is een MaDiWoDo-bioscoopbon alleen op maandag, dinsdag, woensdag en donderdag te besteden. Dit geldt overigens niet voor de kerstvakantie en erkende Nederlandse feestdagen. De kaart is niet te gebruiken in combinatie met andere arrangementen of acties. Voor Imax en 3D wordt een toeslag gerekend en eventuele reserveringskosten zijn niet inbegrepen. Met een MaDiWoDo-bioscoopkaartje steun je het goede doel aangezien met een deel van de opbrengst de Stichting Bio Kinderrevalidatie wordt gesteund.

Lees verder

Gerelateerde artikelen
Sinterklaas: cadeautjes onder de tien euroSinterklaas is alweer in aantocht. Er worden dan massaal schoenen gezet. Toch blijft het altijd lastig om leuke cadeautj…
Cadeau-ideeën voor kinderen van elf tot achttien jaarCadeau-ideeën voor kinderen van elf tot achttien jaarCadeaus bedenken voor kinderen in de leeftijdscategorie elf tot achttien jaar is vaak moeilijk, omdat de interesses van…
Wat geef je iemand cadeau die alles al heeft?Wat geef je iemand cadeau die alles al heeft?Iedereen kent wel zo iemand. Iemand die niets wil, of iemand die alles al heeft. Toch wil je een cadeau geven, voor een…
De verschillende giftcards en cadeaubonnenDe verschillende giftcards en cadeaubonnenTijdens feestdagen geven mensen elkaar steeds vaker een giftcard, omdat ze vaak niet weten wat iemand wil hebben. Dit wo…
Feestdagen: cadeautipsDecember is de feestmaand van het jaar en er worden cadeau's gekocht voor elkaar. Sinterklaas en Kerst. Het is altijd la…
Bronnen en referenties
  • www.bioscoopbon.nl

Reageer op het artikel "Bioscoopbon: waar te koop en waar te besteden?"

Reacties

Chris Wich, 10-09-2018 14:03 #4
Beste meneer /mevrouw.
ik wil graag een bioscoopbon kado doen.
Een paar vraagjes: als ik een bon heb en de bioscoopticket is goedkoper dan het bedrag van het ticket, vervalt het resterend bedrag dan?
Als dit niet zo is kan dan met het resterende bedrag iets nuttigen ( chips /een drankje ) of laten staan tot de volgende keer, en moet dat bij de zelfde bioscoop waar ik de eerste keer de bioscoop bon heb gebruikt.
Welke bioscoop ketens zijn hier bij aan gesloten en hoe lang is de bioscoop bon geldig.
kan ik ook van tevoren reserveren en dan met de bioscoopbon betalen.

Het is voor mij de eerste keer dat ik zo'n bon kado wil doen, ik weet niet hoe het allemaal werkt.
en zou toch graag u Reactie op mijn vraagstelling hebben.
met vriendelijke groetjes Chris Wich :-)

B. Mulder, 28-08-2018 15:27 #3
Mijn cadeaubon werd geweigerd bij filmhuis de Bond in Oldenzaal.
Hoe kan dat?

C. Leenes, 19-04-2018 13:28 #2
Mijn cadeaubon werd geweigerd bij Pathe Feynoord. Rotterdam
hoe kan dit?

Ann van Melle, 06-10-2017 08:03 #1
Ik wil naar de ladies-night op 11 okt. in fedei et arti in Oudenbosch. Kan dat met mijn ma-di-woe-do bioscoopkaartjes?

Infoteur: Advies-eb
Laatste update: 18-08-2015
Rubriek: Reizen en Recreatie
Subrubriek: Vrije tijd
Special: Giftcards
Reacties: 4
Schrijf mee!